حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست دولت روسیه از اپل برای حذف تلگرام از اپ استور (App Store)

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | شایعات

گاهی اوقات ابرهای سیاه از هر طرف برای شما شروع به باریدن می کنند! تلگرام هم اکنون در شرایط خوبی نیست، در روسیه فیلتر شده است، در فرانسه رقیب ملی برای آن تراشیده شده و در داخل کشور عزیز ما نیز اوضاع کاملا مشخص نیست! در چنین شرایطی روسیه پا را فراتر گذاشته و درخواست حذف تلگرام از اپ استور (App Store) را از اپل دارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

سازمان مقررات رادیویی روسیه با ارسال درخواستی به اپل و حتی گوگل از آن ها خواست تا برنامه تلگرام را از فروشگاهای نرم افزاری خود حذف کنند. پس از آنکه چند روز پیش دادگاهی در روسیه رای به فیلتر تلگرام داد این سازمان از امروز شروع به مسدود کردن دسترسی تلگرام برای کاربران کرد . این حکم بعد از آن صادر شد که تلگرام با درخواست دولت روسیه مبنی بر قرار دادن اطلاعات کاربران در اختیار آن ها مخالفت کرد .

پاول دورف با این درخواست دولت روسیه مخالفت کرده و معتقد است اطلاعات خصوصی کاربران فروشی نیست و نباید به خاطر ترس یا حرص و طمع حقوق بشر را زیر پا گذاشت. اگر چه تلگرام درآمدی از تبلیغات بدست نمی آورد و منبع درآمدی آنچنانی ندارد ولی اخیرا تلگرام در تلاش است تا با ایجاد پول دیجیتالی گرم (gram) که برپایه سیستم امن بلاک چین (blockchain) درآمدزایی کند و اخیرا عرضه سکه های اولیه و تامین منابع مالی را شروع کرده است. بعد از مسدود شدن تلگرام توسط روسیه پاول دورف اعلام کرد که با ارائه ی یک آپدیت و استفاده از شبکه های مجازی vpn و پروکسی های داخلی تلگرام بدون اینکه کاربران اقدام اضافی انجام بدهند این فیلتر را دور خواهد زد.

همچنین بعد از مسدود شدن تلگرام سرویس هایی مانند تام تام (tam tam) و آی سی کیو (ICQ) که زیرمجموعه (mail.tu) با مالکیت علی اصغر عثمانوف از متحدان ولادمیر پوتین به شمار می رود با محبوبیت رو به رو شده و این شرکت به کاربران توصیه کرده به جای تلگرام از این سرویس ها استفاده کنند.

فعلا تلگرام در فروشگاهای نرم افزاری روسیه قرار دارد و حذف نشده ولی اصلا دور از انتظار نیست که این اتفاق به زودی خواهد افتاد. چندی پیش بود که اپل تمام برنامه های vpn را بخاطر رعایت قوانین کشور چین از اپ استور حذف کرد و به احتمال زیاد این اتفاق برای تلگرام هم خواهد افتاد.

نظر شما چیست؟ با این شرایط باید چه برخوردی داشت؟ به شکل مشخص نیرویی از بالا می خواهد تلگرام نباشد!

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اگه اپل تلگرامو حذف بكنه،آيفونم را پرت ميكنم تو چاه توالت ?

BeFair

چه حرکت زشتی :/

Dariushrd

اپل خودش یه پا دیکتاتوره…اگه حذف کنه بیش از گذشته بیزار میشم ازش

Peiman

روسيه از اپل و گوگل درخواست كرده كه تلگرام را از روى فروشگاه هاى خود حذف كنند!

البته اپل و گوگل نيز با يك لايك?? كه معنى لايك نيز نميداد جواب روسيه را دادند!

REZA

واقعا مسخرس ،البته تو متن گفته به گوگلم پیام دادن که حذف کنه.
به جرات میتونم بگم اگه تلگرام از این بحران بتونه در بیاد دیگه حالا حالا ها غیر قابل شکست میشه.

Peiman

? تلگرام نسخه ۴.۸ را برای کاربران روسی خود منتشر کرد. گفته شده این نسخه ضد فیلتر است و فیلترینگ را دور میزند. تلگرام این نسخه را بعد از فیلتر شدن در روسیه آپدیت کرد

نمی‌دونم این خبر چقدر صحت داره ولی بزودی این اتفاق می افته

دکتر رسول آریان

آخرین نسخه اش فعلا 4.8.6 هست که در حال حاضر تا این نسخه هیچ تغییری در خصوص دور زدن فیلترینگ در این اپلیکیشن گنجانده نشده.

Peiman

​? تلگرام ضد فیلتر را از گوگل پلی و اپ استور نصب کنید

میلاد نوری، کارشناس فناوری در کانال تلگرامی خود نوشت:

در برخی کانال‌های تلگرامی خبری مبنی بر نسخه ضد فیلتر تلگرام دست به دست می‌شود که نحوه عملکرد این نسخه تلگرام رو توضیح می‌دهم:

هم‌زمان با فیلتر شدن تلگرام در روسیه، تلگرام امروز نسخه ۴.۸.۶ خود را از طریق گوگل پلی (فقط برای کشور روسیه) منتشر کرد.

این نسخه از تلگرام با استفاده از تکنیک Domain Fronting سعی در بالا بردن هزینه فیلترینگ را دارد. در این روش اپلیکیشن تلگرام به جای اتصال مستقیم به سرورهای تلگرام، ابتدا به سرورهای گوگل، آمازون و مایکروسافت (بعنوان خدمات دهندگان خدمات ابری) متصل می‌شود و برای فیلتر کردن آن باید سرورهای آمازون و گوگل و مایکروسافت نیز فیلتر شوند و فیلتر شدن این دو سرویس باعث مختل شدن خدمات اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های دیگری نیز می‌شود و به همین دلیل هزینه این فیلترینگ برای دولت روسیه افزایش خواهد یافت. تا جایی که می‌توان گفت روسیه برای مقابله با تلگرام مجبور شد بخش زیادی از اینترنت خود را مختل کند!

در واقع این نسخه از تلگرام ضد فیلتر نیست. بلکه فیلتر کردن آن باعث مختل شدن خدمات اپلیکیشن‌ها و سایت‌های دیگری نیز خواهد شد.

نسخه ۴.۸.۶ هنوز برای عموم کاربران در کشورهای مختلف منتشر نشده است و آخرین نسخه روی مارکت‌های ایرانی نسخه ۴.۸.۵ بود که ظاهرا امروز این نسخه از کافه‌بازار حذف شده و یک نسخه قدیمی‌تر یعنی نسخه ۴.۸.۴ بر روی بازار قرار گرفته است.

Peiman

https://youtu.be/dvHyDYe09xc

اسپید تست بین xz2 و v30 که در عین ناباوری v30 خیلی بهتر ظاهر شد

دکتر رسول آریان

مردم از خنده? جدی میگم، قاه قاه خندیدم نصف شبی. خدا وکیلی این گوشی عین ماهی لیزه.

اول که با انگشت به زور نگهش داشته بود سر نخوره. بعد دیگه کلافه شد، یه جلد بازی پلی استیشن گذاشت زیرش.

حالا سر بودن پشتش رو قبلا دیده بودیم و به خاطر اون گوژ پشت بودنشه که براش توجیه داره. اما جلوی گوشی دیگه چرا انقدر لیزه؟ دقت کن به ویدیو، اونجایی که گوشی به سمت صفحه هست، لامصب بازم داره سر میخوره! واقعا عجیبه که شیشه جلوش هم انقدر لیزه.

هر چی بیشتر میگذره اون عبارت Chubby and Slippery که GSM Arena در مورد این گوشی نوشته بود رو بیشتر درک میکنم ?

Amin

سلام جناب آریان؛
میشه آی‌دی تلگرامتو بهم بدی چون یکم باهات صحبت دارم.

Shahryar

من نمیدونم چ نظری داده،خوب یا بد!ولی حتی دیدن نظرات ایشون وقت تلف کنیه!
چ برسه که بخوای حرف بزنی!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)