حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف تلگرام از اپ استور اپل به دلیل محتوای نامناسب

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

نرم افزار پیام رسان رمزگذاری شده محبوب  تلگرام در حال حاضر برای دانلود روی دستگاه های iOS در دسترس نیست. دلیل این امر آن است که اپل پس از دریافت شکایات “محتوای نامناسب” بر روی پلتفرم میزبان این سرویس را از فروشگاه نرم افزاری خود یعنی اپ استور حذف کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا جزئیات بیشتری درباره حذف تلگرام از اپ استور اپل به دلیل محتوای نامناسب بخوانیم.

ماهیت محتوای مورد نظر در حال حاضر ناشناخته است، اما آنچه مسلم است این است که دستورالعمل های توسعه Apple برای برنامه های iOS را نقض کرده اند. در این حالت هر برنامه باید فیلترها و روش هایی برای شناسایی و گزارش مواد قابل اعتراض و همچنین ابزارهایی برای مسدود کردن کاربران که چنین محتوایی را از برنامه ارسال کرده اند داشته باشد.

حذف شدن تلگرام از اپ استور توسط اپل ابتدا دیروز مشخص شد که در Reddit افرادی قادر به یافتن Telegram و Telegram X (نسخه آزمایشی آن برای iOS در دسترس بوده اما نسخه رسمی برای اندروید ارایه شده است) در فروشگاه نرم افزاری اپل یعنی اپل استور نبودند. کاربران پس از آن به توییتر رفتند تا از Pavel Durov خالق Telegram در مورد این اتفاق عجیب و غریب سوال پرسیدند. وی در پاسخ آن ها گفت:

اپل هشدار به ما هشدار داده بود که محتوای نامناسب برای کاربران ما در دسترس است و هر دو برنامه از اپ استور حدف شده است. هنگامی که ما این مشکل را برطرف کنیم، انتظار داریم که برنامه ها به اپ استور بازگشته باشند.

اطمینان Durov از اینکه Telegram به iOS باز خواهد گشت عالی است، اما متاسفانه، هیچ اطلاعی در مورد اینکه چه زمانی این اتفاقی می افتد وجود ندارد. با این حال، با توجه به محبوبیت آن، انتظار می رود که در چند روز آینده شاهد بازگشت تلگرام به اپ استور اپل باشیم.

پس اگر کاربر iOS هستید توصیه می شود فعلا تلگرام خود را به هیچ دلیل حذف نصب نکنید! نظر شما درباره این اتفاق چیست؟‌فکر می کنید “محتوای نامناسب” عنوان شده دقیقا چه باشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

البته الان دوباره اضاف شده

siavash-t

خیلی دیر کار کردید. الان دوباره اضافه شده.

Mortazavi

احتمالاً منظور از محتوای نامناسب بعضی ربات های … هستند

Peiman

محتوای نامناسب؟ ???
منظورش چی می‌تونه باشه؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)