حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه ابعاد و وزن اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم با گلکسی اس 9 و آیفون X

نوشته

5 سال قبل | 35 دیدگاه | اپل، سامسونگ، سونی

روزگاری بود که اندازه نمایشگر موبایل ها روی حدود 4 اینچ دور می زد و آیفون هم اندازه 3.5 اینچ را مناسب دست انسان می دانست! حالا در بازه ای از زمان ایستاده ایم که موبایل های مثلا کوچک، 5.8 اینچ و موبایل های بزرگ بیش از 6 اینچ نمایشگر دارند! امشب و به مناسبت معرفی موبایل 5.8 اینچی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم با نمایشگر 4K HDR و دوبین دوگانه با ISO 51200 می خواهیم آن را با دو رقیب جدی از اپل و سامسونگ که اتفاقا همین اندازه نمایشگر 5.8 اینچی دارند، مقایسه کنیم! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه ابعاد و وزن اکسپریا ایکس ز 2 پریمیوم با اکسپریا ایکس زد 2، گلکسی اس 9 و آیفون X انجام دهیم.

مقایسه ابعاد اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

مقایسه ابعاد اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

همانطور که در تصویر بالا، استخراج شده از Gsmarena می بینید، اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم با نمایشگر 5.8 اینچی ارایه شده است و دو رقیب دیگر هم همین اندازه نمایشگر ار دارند اما اینجا یک فاکتور با اهمیت دیگر نیز وجود دارد! زمانی می تواند دو نمایشگر را با فاکتور قطر (به عبارت ساده تر همین اینچ که می گویند) سنجید که نسبت تصویر یکسان باشد! اگر نسبت تصویر متفاوت باشد، مساحت نمایشگر حتی با قطر یکسان، تغییر می کند. مثلا اینجا مساحت نمایشگر اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم به دلیل نسبت تصویر 16:9 برابر 92.7 سانتی متر مربع است و این در حالی است که مساحت نمایشگر گلکسی اس 9 برابر 84.8 سانتی متر مربع و مساحت نمایشگر آیفون X برابر 84.4 سانتی منر است. بدین ترتیب با وجود یکسان بودن قطر نمایشگر اما به دلیل نسبت تصویر متفاوت، نمایشگر 5.8 اینچی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم از نمایشگر 5.8 اینچی گلکسی اس 9 و آیفون X بزرگتر است.

حاشیه نمایشگر در گلکسی اس 9 کمتر از آیفون X و آیفون X کمتر از اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم است. این کم بودن حاشیه سبب شده که نمونه های اپل و سامسونگ دستگاه های بسیار جمه و جورتر و خوشدست تری باشند. در مقابل تمایشگر اکسپریا یاکس زد 2 پریمیوم رزلوشن 4K، نمایشگر گلکسی اس 9 رزلوشن 3K و نمایشگر آیفون X به نوعی 2.5K است!

اما به ضخامت و وزن می رسیم، جایی که نمونه سونی یعنی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم کمی تپل و خپل است! ضخمات اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم تا 11.9 میلی متر در ضخمی ترین نقطه می رسد که البته در لبه ها این ضخمات برابر 6.4 میلی متر است. در مقابل رقبا ضخمات 7.7 و 8.5 میلی متر را ارایه می کنند که گلکسی اس 9 به دلیل دو لبه خمیده پشت و جلو حتی باریک تر هم احساس می شود. ضخمات زیاد اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم شاید با در نظر نگرفتن سُر بودن طراحی و عدم قرار گرفتن آن روی میز بتواند قابل اغماض باشد اما وزن 236 گرمی آن در مقابل وزن 163 و 174 گرمی رقبا واقعا زیاد است!

اگر باتری این 3 دستگاه را با هم مقایسه کنیم، باتری اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم با 3450 میل آمپر، بیشترین حجم را دارد اما این لزوما تاییدکننده وزن بسیار بالای این دستگاه نمی شود! مثلا بد نیست بدانید که هوآوی میت 10 پرو با باتری 4000 میلی آمپری تنها 178 گرم وزن دارد!

نظر شما درباره طراحی، ابعاد و وزن اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
35 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

خدا شکر ایران نمیاد اخه این چه طراحیه این چه وزنیه این چه حاشیه ایه؟؟؟ ؟ بنظرم این گوشی مثل ایکس زد اس هست و گوشی بعدی یا پرو یا هر اسمی در کار هست و با ابعاد 18.9

Dariushrd

خیلی بی برنامس این سونی…الان باید 6 ماه صبر کنیم تا ایفا برا پرچمدار اصلی که ایرانم میاد؟! من قصد خرید داشتم واقعا موندم چطوری اینهمه صبر کنم دوباره

BeFair

می دونی محمد، ایکس زد اس خب شبیه به ایکس زد بود ولی این واسه خودش غول بی شاخ و دمی بود! حیف که نمیاد، حیف حیف حیف

BeFair

ترنجی مرسی که خودتون مطلب رو جمع می کنید و منتظر نمیشید حتما یه سایتی یه کاری بکنه تا شما هم انجام بدید
این مطلب خیلی لازم بود به نظر من

نمره طراحیش صفره.

به دلیل ضخامت زیاد، حاشیه زیاد، وزن زیاد و محل نه چندان مناسب سنسور اثر انگشت.

از شخصی مثل شما که همیشه سعی در تخریب سونی داشته این حرف بعید نیست

نکنه قصد دارید از این هم دفاع کنید!
چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است.

سونی خودش داره خودشو تخریب میکنه، ما چکاره ایم. با سیاست های غلط تیشه به ریشه خودش میزنه. مثل نوکیا که با سیاست های غلط به اون حال و روز افتاد و مثل مایکروسافت که سیستم عامل موبایلش شکست خورد. سونی به حرف کاربرانش اهمیت نمیده. صدای مشتری رو نمیشنوه. هر جور که خودش دوست داره جلو میره.

dele_tanha

شما که پولت نرسید اس9 و اس 9 پلاس بخری . اینهمه هم تو پستها کامنت گذاشتی که اس 9 و اس 9 پلاس بخری اخرم پولت نرسید بخری نوت 8 خریدی. برو از همون نوت 8 دفاع کن. ولیخدایی اینقدر بیکاری روزی بیش از بستا کامنت میزاری همشونم متعصابه و بچگانه

الان این کامنت شما بچه گانه اس یا کامنت های من؟ قضاوت با دیگران.

اختلاف قیمت S9 با نوت ۸ مگه چقدره؟ اختلاف قیمتشون شده ۱۰۰ هزار تومن شده‌. الان نوت ۸ قیمتی بین ۳ میلیون و ۸۰۰ تا ۴ میلیون تومن داره. یه سر به سایت mobile.ir بزن و قیمت ها رو نگاه کن.

اما S9 پلاس هنوز قیمتش یکم بالاس هنوز. ترجیه دادم به جای S9 پلاس، یه نوت ۸ بخرم و یه دوربین Canon SX60.

بعدشم فکر نمیکنم به شما مربوط باشه که گوشی دست من چیه. مگر من گیر دادم به شماها که با پرچمدار دو سال پیش سونی و میان رده های سونی میاین توی سایت و از گوشی هایی که هنوز لمسش هم نکردید دفاع میکنید.

*ترجیح

کهکشان

آقا رسول از نظر ایشون دقیقا هر کی در مورد سونی کوچکترین انتقادی کنه بی منطقه و کامنتاش متعصب و بچگانس
نمیدونم فازش چیه ! تا حالام ندیدم مدرک یا سند معتبری رو کنه ! ماموریت ایشان فقط اینه هر انتقادی دید بگه نظرت غیر منطقیه و منفی بزنه ! درواقع تخصصشون همینه

دارن از محصولی دفاع میکنن که جوامع بین المللی دارن به طراحیش واقعا میخندن. تعصب کور.

amir_galaxy

آقا رسول اشتباه از سوی شماس
شما اصلا نباید راجع به برندی ک تو ۱۵ تای اول نیست اصلا هیچ جای دنیا نمیدونن همچین گوشی معرفی شده صحبت کنی
این بحثای تخصصی و فنی رو باید راجع به برندایی کرد ک حرفی داشتن باشن برای زدن در دنیا و حداقل در یک بخش بهترین باشن
و اصلا نباید با سامسونگ و گوگل و اپل مقایسه کرد
اشتباه از شماست ک اصلا راجع به همچین گوشی وقت میذاری و نظر میدی

dele_tanha

آدم هر چی باشه تازه به دوران رسیده نباشه. خوبه خودتون هم تو مقایسه ها میبینید همیشه سامسونگ له شده و حرفق برای گفتن نداشته ولی باز زور میزنید که بگین سامسونگ خوبه. به قول معروف بیهوده میخ در سنگ مکوب.

منظورت از له شدن احتمالا این تصویره:
http://uupload.ir/files/te0x_4.jpg

ببین چه دوربین سلفی خوبی داره XZ2
احتمالا سامسونگ اینجوری له میشه!

dele_tanha

خودمونیما خودتو به در و دیوار میزنی که بگی سامسونگ خوبه. مشک انست که خود ببوید نه انکه عطار بگوید

ناراحت نشی ولی تو این سایت ادمی بیکارتر از تو ندیدم

آقای محمدی این ناراحتی شما به این خاطره که از برند مورد علاقه شما تعریف نمیکنم.
چه بسا اگر الان کامنت هام باب دل شما بود، این حرف رو نمیزدی. این حرف شما تحت تاثیر اون دماغ سوختگی دیروزه که گوشی رو معرفی کرده، اما نمیده دستتون. باید فقط عکس هاش رو نگاه کنید.
در ضمن قبلا هم گفتم. باید در مورد محصول صحبت کنید نه افراد. اگر بلدی از برند مورد علاقت دفاع کن. چکار به این داری که کار هر کسی کیه. این حرف ها از جانب ضعفه.

دل تنها، اتفاقا مشک سامسونگ خوب می بوید!
دلیل این بوییدنش هم فروش محصولاتشه.
در سال ۲۰۱۷ بیشترین تعداد گوشی رو فروخت، حتی بیشتر از اپل.

سامسونگ هیچ نیازی به دفاع کردن از طرف من و طرفداراش نداره. خودش با تولید زیاد و متنوع و فروش بالا و سود فراوان، ثابت کرده که جایگاهش کجاس.

در ضمن آقای دل تنها، شما که انقدر ژاپن ژاپن میکن، خواستم خدمتت عرض کنم که تیم سوون سامسونگ با شکست کاشیما آنتلرز ژاپن در خانه، به عنوان سرگروه گروه H صعود کرد به مرحله حذفی جام باشگاه های آسیا. سرمایه گذاری سامسونگ اینجوریه. حتی تیم فوتبالش هم انقدر خوبه. سامسونگ یه ابر کمپانیه که از ساخت تانک تا ساخت آسمان خراش رو به عهده میگیره. نیازی به ۴ تا کامنت من نداره.

کهکشان

منطق دل تنها اینه ( له شدن ! ) مثلا اگه بگه سونی سامسونگو له کرده این یعنی یه دلیل منطقی و بدور از تعصب خخخخخخخخ !

Amin.light33

باتری ش رو اشتباه نوشتید، حجم باتریش ۳۵۴۰ میلی آمپر هست

Peiman

سال بعد سونی گوشی ۳۰۰ گرمی میده???

Mortazavi

حیف که خیلی سنگینه

بدرد من و امثالهم که مچ باریک داریم نمیخوره

کهکشان

دوستان عزیز اینم مقایسه دوربین اس 9 پلاس و xz2 پرمیوم

https://www.youtube.com/watch?v=1cLSUovd1es

https://www.youtube.com/watch?v=mxE2UEJEDlY

از نظر رنج داینامیک تا حد زیادی نزدیک به اس 9 چه نور کم چه نور معمولی
باید منتظر مقایسه های بعدی باشم که ببینیم تو کراپ وضعیت نویز و بافت چطور خواهد بود

دکتر رسول آریان

چه زود رسید دستشون!

توی این دوتا ویدیویی که گذاشتی، حقیقتا تفاوت خاصی بین دوتاشون ندیدم. عکس های شب XZ2 پریمیوم چیزی از S9 پلاس کم نداشت و تقریبا دوشادوش هم بودن.

تنها تفاوتی که دیدم این بود که رنگ های XZ2 پریمیوم پررنگ تر بود. مثلا رنگ قرمزش قرمزتر بود. شاید بشه گفت اشباع. اما رنگ اشباع قشنگ تر به چشم میاد، هر چند که دور از واقعیت باشه.

عکس برداری XZ2 پریمیوم در نور کم نسبت به XZ2 قطعا پیشرفت داشته، اما در مقابل گلکسی S9 پلاس در دو ویدیوی بالا، برتری ندیدم.

کهکشان

آره قبلا فن سونی ها میگفتن رنگ اگه از واقعیت دور شه و اشباع باشه بده ! الان خود کمپانی سونی هم تصمیم گرفته یکم عکساشو جذاب تر کنه

حالت معمولی رنگاشون خیلی بهم نزدیکه ولی تو کراپ مشخص میشه کدوم برتری داره
من خودم به شخصه تا حالا هیچ گوشی ندیدم که در عین حفظ بافت و شارپ مناسب نویزش صفر باشه غیر از سامسونگ بخصوص در نور کم
هیچ کاریم به دکسو و بنچمارکای دیگه ندارم بنظرم در حال حاضر بهترین گزینه برای عکاسی وفیلمبرداری اس 9 پلاس هست

دکتر رسول آریان

بله سامسونگ در کراپ ها هم نویزش نزدیک به صفره اما علتش اینکه که الگوریتم پردازشیش یه لایه روی عکس میزنه که نویزها محو بشه. این کار باعث میشه که شارپ بودن یه مقدار کم بشه. البته این کار رو بیشتر زمانی انجام میده که با ایزوی بالا بخوای در محیط های تاریک عکس بگیری.

وگرنه هیچ دوربین موبایلی نمیتونه ادعا کنه که با ایزوی بالا بدون نویز عکس میگیره.

Peiman

این کانال های یوتیوب که چندتایی میشن یکساعت بعد از معرفی مقایسه دوربین می‌زارن !! جالبه که هیچ کدومشون شناخته شده نیست . هنوز از خود xz2p دوتا عکس منتشر شده اینا اومدن مقایسه دوربین گذاشتن!! چرا اصلا گوشی نشون نمیدن؟؟؟ چون اصلا گوشی وجود نداره .
زمان معرفی آیفون ایکس که حتی معروف ترین و مشهور ترین یوتیوبر ها این گوشی در اختیار نداشتند اینا اومدن مقایسه دوربین آیفون ایکس گذاشتن!!
دروغ بودنش کاملا واضحه

کهکشان

آقا تقریبا تو همه مقایسه ها از جای خیلی بد اثرانگشتش و لغزنده بودن گوشی رو سطح صاف بشدت انتقاد کردن
اون تیزرهای گول زننده در مورد دوربین هم شبیه تیزرهاش در مورد فیمبرداری 4k hdr خیلی از واقعیت فاصله داره

ولی خداوکیلی در مورد کم کردن حاشیه ها من جای سوال داره برام ! الان مثلا کمه حاشیه هاش؟

Quality

خیلی عجیبه! سونی تا گوشی Z3 پلاس هر نسل گوشی هاش ضخامت کمتری پیدا میکردن و وزن کمتری میداشتن و چند نسل بعدشون هم چندان بیشتر نشد وزن و ضخامت
اما در این طراحی جدید XZ2 یکدفعه حدود 40 گرم از XZ1 و XZ2 پریمیوم حدود 45 گرم از XZ پریمیوم سنگین تر شدن! درحالیکه خیلی جاها XZ پریمیوم رو یک گوشی سنگین درمقایسه با پرچمدار های دیگه عنوان میکردن!
این مشکلات بخاطر تغییر زیاد یک دفعه ای در طراحی این گوشی هاست و بنظرم در پرچمدار بعدی که شهریور معرفی میشه اکثر مشکلات و ضعف های این طراحی جدید رفع میشه چون الان سونی همه بخش هاش عالی شده فقط طراحی مشکل داره!
یک زمانی سونی طراحیش عالی بود و توی بخش هایی مثل صفحه نمایش خیلی خوب نبود الان اونا عالی شدن طراحی خراب شده!

علی شیخ زاده

تمامی مشخصات این گوشی عالیه بجز طراحی!!
انصافا این طراحی و این وزن جای هیچ گونه دفاع و توجیهی باقی نذاشته هرکی بخواد ازش دفاع کنه قطعا متعصبه!!

hkpouya

واقعا افتضاح تو طراحی سونی دیگه میان رده ها هم نمایشگر بدون حاشیه و وزن و عرض کم دارن این پاره اجر چیه اخه اصلا ارزش خرید نداره با این طراحی?عرض 80 وزن 236

Sajad

یه پا تبلته واسه خودش! ?

FaRaZ SONY

باتری پریمیوم ۳۵۴۰ میلی آمپره، نه ۳۴۵۰?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)