حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیاتی از دوربین آنر 10 (Honor 10) منتشر شد، قابلیت پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شایعات، هواوی

شایعاتی چند درباره آنر 10 (Honor 10) یعنی پرچمدار بعدی آنر 10 شنیده ایم و تصاویری از آن را نیز ار روی پوستر لو رفته معرفی دیده ایم و حتی می دانیم آنر 10 (Honor 10) تاریخ 25 اردیبهشت در لندن رونمایی خواهد شد. امشب اما خبری درباره آن منتشر شده که حقیقتا ما را به تحیر واداشته است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره جزئیاتی از دوربین آنر 10 (Honor 10) که منتشر شد و قابلیت پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت را به ما نشان می دهد، صحبت کنیم.

پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت

پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت

از لیست مشخصات سخت افزاری آنر 10 (Honor 10) که آن ها را خیلی راحت پیش بینی کرد که بگذریم، می رسیم به قابلیت هیجان انگیز مورد نظر ما. دوربین آنر 10 (Honor 10) شبیه به دوربین هوآوی 20 بوده و ترکیب 12+20 مگاپیکسلی دارد اما اینجا یک تفاوت قابل توجه ایجاد شده است. علاوه بر امکاناتی که بر مبنای هوش مصنوعی به لطف کایرین 970 و NPU آن ارایه می کند، حالا گویا قرار است در آنر 10 شاهد قابلیت جذابی به اسم قابلیت پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت باشیم اما این قابلیت چیست؟ خب خیلی ساده بگوییم، دستگاه می تواند محتویات داخل تصویر را شناسایی کند، از یکدیگر تمایز دهد و برای هر کدام پردازش ویژه خود را انجام دهد! برای مثال اولیه به تصویر بالا توجه کنید! تمام “اشخاص” درون تصویر شناسایی شده و از پس زمینه تمایز داده می شوند. به این صورت شما می توانید تصویر پرتره حرفه ای تر و دقیق تری را برای جمعیت داشته باشید! همانطور که می بینید این تصویر به صورت سلفی ثبت شده و اگر شعار زیبای با هوش مصنوعی روی پوستر آنر 10 را به یاد بیاورید، مطلب را گرفته اید!

اما دوباره به تصویر اصلی مطلب نگاه کنید. این فناوری علاوه بر شناسایی دو دسته سوژه در تصویر، می تواند تا 3 دسته کلی را شناسایی کند و برای هر کدام ویرایش ویژه خود را اعمال کند، این گویا برای دوربین اصلی ممکن است. اجازه بدهید کمی از جزئیات فاصله بگیریم و یک مثال از اعمال چنین پردازشی را با هم ببینیم:

پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت

پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت

پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت

پردازش تصویر به صورت قسمت به قسمت

تصویر اصلی مطلب، با این پردازش قسمت به قسمت ثبت شده و تصویر پایینی بدون آن! تفاوت مشخص است، می بینید که تصویر بالایی اشباع بیشتری دارد. بله، این تصویر با واقعیت کمی تفاوت دارد اما حقیقت این است که دلچسب تر است! به صورت فنی می توان گفت چه چنین پردازشی تصویر را بدون نیاز از ویرایش های ثانویه می کند و تصویر خروجی از دوربین خود چند لایه پروسه پردازش تصویر را به صورت همزمان انجام خواهد داد که این عالی است.

اما اجازه بدهید مشخصات سخت افزاری مورد نظر که گفتیم خیلی راحت قابل حدس زدن است را نیز با هم مرور کنیم! چیپست کایرین 970، حافظه رم 6 گیگابایت و قسمت سخت التصور آن یعنی حافظه داخلی 256 گیگابایتی (!) به همراه نمایشگر 5.8 اینچی با نسبت تصویر 18:9 و بریدگی نمایشگر که حتما FHD+ نیز خواهد بود، از جمله این مشخصات است!

نظر شما چیست؟ شگفت زده شدید؟ عجیب است که هوآوی در پی 20 پرو چنین فناوری را استفاده نکرده است، به هر حال آنر زیربرند آن هاست!

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

این چیه دیگه اشباع کردن تصویر اونجوری که فکر میکنید جذاب نیست بعضی وقتها نتیجش خوبه . بعضی وقتها نه

کهکشان

اگه برندهای دیگه رنگارو اشباع کنن میگن از واقعیت فاصله داره و این اصلا خوب نیست
ولی اگه هواوی رنگ هارو اشباع کنه میگن جذابه !!!!!
خب دیگه اینم از عجایب روزگار !

حالا پردازش تصویر به تصویر غیر از اشباعو پرتره کردن کاربرد دیگه ایم داره ؟

Peiman

اگر طبق انتظارات عمل کنه که فوق‌العادس .
طراحی پشتیش هم که بینظیر . مشخصاتم عالی . میمونه قیمت که اونم با توجه به سابقه هواوی میتونیم امیدوار باشیم

من‌ از آقای عطا یی یک انتقادی دارم.
چند روزی هست که GSM Arena تست دوربین هواوی P20 و P20 Pro رو منتشر کرده. با اینکه یکی از کاربران به این مطلب اشاره کرد و خودم هم شخصا به ایشان گفتم و البته ایشان هم گفتن جالبه، ولی کماکان خبری از انتشارش نیست.
در این تست معروف GSM Arena که همون تخته آشناس که کلی اجزا روی اون چسبوندن، به وضوح مشخصه که گلکسی S9 و S9 پلاس و حتی اکسپریا XZ2 سونی تصاویری به مراتب خوش رنگ تر و واضح تر گرفتن. دقیقا همین مقایسه رو پوشش دادن برای S9 و این گوشی کوبیده شد! اما حالا که همین تست برای P20 اومده خبرش پوشش داده نمیشه. شما حداقل مقایسه ها رو بذارید، قضاوتش با کاربران سایت.

به سه تا نمونه بالا نگاه کنید.

در هر سه تصویر، بالایی P20 Pro هست، وسطی P20 و پایینی S9 پلاس.

در نمونه اول به بافت پالان الاغ دقت کنید.
در نمونه دوم به بافت باب اسفنجی دقت کنید.
در نمونه سوم به خراش های سطحی که روی قسمت فلزی قلمو افتاده نگاه کنید.

اگر من اینا رو به صورت Blind Test در بیارم، خدایی به کدوم رای میدید؟

اخیرا یک روند هواوی سالاری داره توی سایت شکل میگیره‌. یه حسی بهم میگه گوشی فعلی آقای عطا یی هواوی میت ۱۰ پرو هست و هر چند ممکنه اشتباه کنم. مکررا سامسونگ کوبیده میشه و هواوی ازش تعریف میشه. میتونم برای این حرفم سند و مدرک هم بیارم از مطالب سایت. ولی انشاالله من اشتباه میکنم. خدا بهتر میدونه‌.

Mortazavi

قطعاً، قطعاً و قطعاً شما اشتباه می کنید.

چون هوآوی الان تو دور هست و داره جدیدترین ها و بهترین ها رو معرفی میکنه حرف ازش زیاده.

غیر از xz2 پی20 و اس9 هم 960فریم دارند که چندین پست از سامسونگ گذاشته شد و کلی تعریف و تمجید ولی از هوآوی نه خیلی

سیناخان همیشه گفته آمولد بهترین نمایشگر دنیاست

در مورد دیافراگم دوگانه سامسونگ کلی تعریف شد

بر فرض که گوشی ایشون میت10 پرو باشه؟!!!

که چی؟!!!

یعنی قبلاً که سامسونگ داشتند اینجا سامسونگ سالاری بود؟؟؟

متاسفانه بعضی دوستان طرفدار سامسونگ اصلاً طاقت تعریف از ویژگی های سایر برندها رو ندارند و فکر می کنند همه جا سامسونگ بهترینه در حالی که بهترین اصلی سامسونگ بازاریابی و فروشه و البته نمایشگر و طراحی و دوربینش هم عالیه ولی لزوماً بهترین نیست

تا دیروز دکسو مرجع بود و ما غیرمنطقی ولی از امروز حرف مارو میگن و فاصله امتیاز 10تایی رو مهم نمیدونن

جناب آرین عزیز این وصله ها به سینای ما نمیچسبه ?

mostafa3

نه سامسونگه باور کن سامسونگه
این که p20 pro نمره بالای گرفته بخاطر حالت پرته هست ۲۰ امتیاز بیشتر از s9 گرفته امتیاز زومش بخاطر ۳ x اپتیکال
فقط همین دوتا امتیاز تو این دو بخش باعث شده این همه اختلاف بگیره

BeFair

این که لایه های تصویر رو شناسایی می کنه خیلی خوبه

آقای مرتضوی لطفا شما آتیش بیار معرکه نشو.
در خوب بودن ص د ر ا و س ی ن ا شکی نیست و اگر این طور نبود من الان اینجا نبودم و برای این سایت مقاله نمینوشتم.

بعضی مواقع سهوا ممکنه ما یک برند رو ناعادلانه بکوبیم و یک برند رو زیادی بزرگ کنیم که بستگی به حال و هوای اون موقع و شرایط ذهنی ما داره‌.

با توجه به مطالبی که اخیرا دارم میخونم، هیچ نکته منفی از هواوی گفته نمیشه و آدم فکر میکنه این برند چینی در همه زمینه ها نامبر وان هست.

تا خبر عمر باتری متوسط P20 پرو با ۸۹ ساعت میاد و ما میگیم با ۴۰۰۰ میلی آمپر خوب کار نکرده، چیزی نمیگذره که یک مقایسه ویدیویی میاد و اونجا قراره اثبات بشه که هواوی P20 پرو هم مثل میت ۱۰ پرو عالیه. اکثر بچه های سایت به اختلاف امتیاز خیلی بالا و نامعقول P20 پرو در DxO شک دارن و کلی مقایسه ازش میاد که داره اینو ثابت میکنه و حتی همین مقایسه GSM Arena که داریم میبینیم، اما پوشش داده نمیشه. طراحی نمای جلوی P20 پرو با سبک تقلیدی ناچ و دوتا دکمه هوم فیزیکی و مجازی میاد، اما ایرادی متوجهش نیست، بلکه این ایراد به S9 و S9 پلاس وارد میشه که چرا شبیه S8 و S8 پلاس هستن.

رابط کاربری اکسپرینس میشه کدو تنبل خنگ که حتما یک ویدیو تهیه میکنم در این رابطه تا ثابت کنم کدو تنبل خنگ نیست!

حتی وقتی که مطلب کانسومر ریپورت منتشر میشه که گفته S9 بهترین طراحی رو داره، آخر مطلب به اینم اشاره میشه که کانسومر ریپورت همونیه که چند وقت پیش لیست بهترین دوربین هاش جنجال برانگیز بود. یعنی خیلی روی حرفش حساب نکنید و کانسومر ریپورت برای خودش یه چیزی الکی گفته.

من همیشه انتقاداتی رو که به سامسونگ وارد باشه پذیرفتم. اما بعضی وقت ها زیادی از شور به در میشه.

هیچ برندی بی عیب نیست و هیچ برندی هم در همه زمینه ها بی نقص نیست. اما شما بررسی اولیه S9 رو بخون، رسما شسته شد، مچاله شد، پهن شد تو آفتاب.

از این دست موارد رو اگر بخوام بگم زیاده. من اصلا توقع ندارم که بخوان فقط از سامسونگ خوب بگن و این اصلا منطقی نیست. فقط میگم یه مقدار ملایم تر بنویسن. یه مقدار هم بال و پر اضافی به هواوی ندن و واقعا مشکلات هواوی رو هم بگن، صرفا نشه تعریف و تمجید از هواوی. چون بالاخره هواوی هم مشکلات خودش رو داره.

کهکشان

رسول جان دقیقا باهات موافقم

در ازای هر تعریفی که از سامسونگ شده اینجا فورا جمله بعدی یه نقد کوبنده شده که حتی تعریف قبلشم مسخره جلوه بده ! رابط سامسونگ عالیه من خودم اکثر دوستام که آیفون و هواوی داشتن از رابط جدید سامسونگ واقعا تعریف کردن و لذت بردن اینجا شده کندو تنبل !
بخدا بررسی های سایت های خارجی رو میخونی انقد با لذت و شیرین از اس 9 تعریف کردن که آدم پول داشته باشه همون لحظه میره میگیره
ولی متاسفانه سایت های ایرانی …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)