حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین دوم ال جی جی 7 تینکیو با زاویه دید کمتر عرضه می شود

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | ال‌جی، شایعات

ال جی جی 5 (LG G5) همراه با هوآوی پی 9 (Huawei P9) از پیشروهای دوربین دوگانه در موبایل هستند که هر کدام دید خود را برای استفاده از دوربین دوم داشتند، ال جی زاویه دید عریض و هوآوی دوربین دوم تک رنگ (سیاه و سفید) اما حالا دید هیچکدام از آن ها همه گیر نشده و دید اپل یعنی دوربین دوم تله برای همه سرمشق شده است. هم ال جی و هم هوآوی آنقدر به دید خود اعتقاد داشته اند که آن را در پرچمدارهای خود تغییر ندهند (البته هوآوی آن را با دوربین سه گانه تکمیل کرد و لنز تله را اضافه نمود) و ال جی همچنان دوبین دوم زاویه دید عریض را برای موبایل مفیدتر می داند. حالا شایعاتی درباره اینکه دوربین دوم ال جی جی 7 تینکیو با زاویه دید کمتر عرضه می شود، منتشر شده و بد نیست آن را با هم مرور کنیم.

طبق شنیده ها دوربین دوگانه ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) با دوربین دوم فوق عریض ارایه خواهد شد که این را از قبل می دانستیم. گفته می شود که دوربین اصلی با گشودگی دیافراگم مشابه ال جی وی 30 یعنی f/1.6 عرضه خواهد شد و دوربین دوم زاویه دید 107 درجه خواهد داشت. خب، نکته همینجاست! اگر به یاد داشته باشید دوربین دوم ال جی جی 5 زاویه دید 135 درجه ای داشت و ال جی جی 6 با کاهش این زاویه دید به 120 درجه ادامه داد. حالا اما دوباره شاهد کاهش زاویه دید در دوربین دوم ال جی جی 7 هستیم و این بار عدد 107 درجه را می شنویم.

 

Be #wide ??

A post shared by Sina ataie (@sina_ataie) on


به تصویر بالا توجه کنید، زاویه دید 135 درجه ال جی جی 5 است. هر چند رزلوشن آن دوربین 5 مگاپیکسل بود و جزئیات زیادی در قاب تصویر جای نمی گرفت اما حقیقت این است که فوق عریض بودن آن بسیار بسیار جذاب بود. پس از آن ال جی جی 6 با زاویه دید 120 درجه اما رزلوشن 13 مگاپیکسل خب می توانست جزئیات بیشتر اما زاویه دید کمتری را ارایه کند اما هنوز نسبت به زاویه 78 درجه دوربین های عادی خیلی بهتر بود. حالا اما زاویه دید 107 درجه چرا باید برای کاربر خیلی جذاب باشد؟ به هر حال هر عکاسی می داند وقتی از لنز فوق عریض استفاده می کند عموما شاهد تخریب تصویر در گوشه ها خواهد بود و برای کاهش آن نمی شود که صورت مسئله را پاک کرد!

خب منطقی این است که ال جی برای تصمیمی که گرفته قطعا دلیل قانع کننده ای دارد و ما امیدواریم این دلیل واقعا قانع کننده باشد! پیشرفت های مخصوص پردازش تصویر و تشخیص صحنه هوش مصنوعی (AI) نیز در خروجی بهتر دوربین می تواند دخیل باشد. می دانیم که ال جی جی 7 تینکیو تاریخ 13 اردیبهشت در نیویورک معرفی رسمی خواهد شد و هنوز بازه زیادی برای شایعات وجود دارد!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ال جی بتواند در زمینه دوربین که زمانی با ال جی جی 4 در آن پیشتاز بود، دوباره با ال جی جی 7 بتازد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

من دوربین دوم زاویه دید باز رو دوست دارم ولی کاش کمتر نشه

بله گوشه های تصویر خراب میشه و یه جورایی کش میاد. شاید واقعا خواسته صورت مساله رو پاک کنه.

اما خب باید یه چیز جذاب و جدید بیاره توی دوربینش که بتونه با تکیه بر اون فروشش رو بیشتر کنه.

Peiman

البته هوآوی آن را با دوربین سه گانه تکمیل کرد و بنز تله را اضافه نمود)
آقا س.ین.ا این قسمت اشتباها لنز ، بنز تایپ کردید

یعنی هنوز الجی نمی‌خواد لنز تله فوتو برای گوشیاش بزاره؟؟؟ اگر خیلی پافشاری داره رو لنز زاویه عریض بهتره مثل هواوی از دوربین سه گانه استفاده کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)