حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بریک شدن بعضی آیفون ها با آپدیت iOS 11.3

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | iOS، اپل

اگر به خاطر داشته باشید در سال 2016 همزمان با آپدیت آی او اس 9 مشکل عجیبی گریبانگیر بعضی کاربران آیفون ها شد. کسانی که حسگر اثرانگشت یا همان تاچ آی دی آیفون خودشان را در تعمیرگاه های غیر رسمی اپل تعویض کرده بودند آیفونشان بریک شد و با ارور 53 مواجه شدند و حتی بخاطر این موضوع اپل دادگاهی شد و مجبور شد چند بروزرسانی برای حل این مشکل عرضه کند. حال با آپدیت آی او اس 11.3 بریک شدن بعضی آیفون ها گزارش شده با ترنجی همراه باشید تا بیشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم.

همیشه به روز نگه داشتن دستگاه های ایده خوبی برای جلو گیری از مشکلات بعدی به شمار می رود ولی لزوما همیشه اینطور نیست. (حداقل برای دستگاه های اپلی) بنا با آخرین اخبار منتشر شده کسانی که صفحه نمایش آیفون 8 خودشان را در تعمیر گاه های غیر رسمی اپل تعویض کرده اند بعد از بروزرسانی به آی او اس 11.3 آیفونشان از کار افتاده یا به عبارتی بریک شده است. ظاهرا اپل از یک میکرو چیپ مخصوص جفت شده با نمایشگر استفاده می کند که هنگام تعویض صفحه نمایش آیفون آن چیپ هم باید تعویض شود. اپل هنوز راه حلی برای این موضوع ارائه نکرده (شاید هم به عمد ) !!

بریک شدن گوشی اگر بخاطر تعویض تاچ آی دی در مراکز غیر رسمی باشد منطقی به نظر می رسد ولی اینکه بخاطر تعویض صفحه نمایش این اتفاق بیافتد کمی عجیب بنظر می رسد. همچنین گزارش شده تعویض حسگر نور محیط و  تعویض دوربین جلو باعث از کار افتادن سیستم تشخیص چهره (Face ID) آیفون 10 می شود که این منطقی به نظر می رسد. اپل و تعمیرگاهای شخص ثالث با هم در ارتباط نیستند ولی احتمالا با انتشار این گزارش اپل بسته بروزرسانی جدیدی برای حل این مشکل (حداقل برای مشکل تعویض صفحه نمایش) ارائه کند.

نظرشما در مورد این اقدام اپل چیست؟ آیا امنیت برای اپل مهم بوده که آیفون های جدید بخاطر تعمیر در مراکز شخص ثالث بریک شده یا پای مسائل اقتصادی و سود بیشتر در میان است ؟ یا اینکه یک مشکل نرم افزاری است؟ نطرات خود را با ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

موندم هر ماه یه آپدیت میده یک مشکل حل می‌کنه دو مشکل اضافه می‌کنه بهش
مشکلات ش هم نابود کننده هست
طرف رو له می‌کنه

به نظرم مسائل اقتصادی.

safar24

ای وای من آپدیت کردم 🙁

ahmad

مگه صفحه نمایشت تعمیر شده؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)