حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس در برخی بازارها سونی IMX345 است

نوشته

6 سال قبل | 22 دیدگاه | سامسونگ

این یک موضوع تازه برای کاربران سامسونگ نیست، این شرکت به تامین قطعات از دو منبع که پای ثابت یکی از آن ها همیشه خودش است، عادت دارد! دو ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم احتمالا حسگر دوربین گلکسی اس 9 مدل سونی IMX345 خواهد بود! این شایعه نه تایید شد و نه تکذیب و پس از معرفی رسمی آن خبر استفاده شدن حسگر جدید ISOCELL سامسونگ با قابلیت فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه در گلکسی اس 9 را خواندیم. حالا به نظر می رسد که هر دو خبر صحیح هستند و حسگر تصویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس در برخی بازارها سونی IMX345 است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره دوربین گلکسی اس 9 بدست آوریم.

طبق کالبدشکافی دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در برخی بازارها سامسونگ از حسگر تصویر تصویر سونی IMX345 استفاده کرده است. این حسگر تصویر تمام نیازهایی که گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس دارند را برطرف می کند و همانند IMX400 اکسپریا ایکس زد 1 توانایی فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه را نیز دارد. حسگر تصویر ایزوسل S5K2L3 برای دوربین باقی مدل های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس استفاده شده است.

از نظر کیفیت خروجی نباید نگران بود و به دنبال این بود که کدام مدل را بخریم اما دانستن این موضوع به ما یادآوری می کند که آرزوی به زیر کشیدن سونی از تخت پادشاهی بازار حسگر تصویر موبایل توسط سامسونگ اگر هم اتفاق بیفتد، در بازه زمانی دورتری رخ می دهد. در تصویر زیر می توانید شباهت حسگر تصویرهای سامسونگ و سونی هم دوره را ببینید:

مقایسه حسگر تصویر های سامسونگ و سونی

مقایسه حسگر تصویر های سامسونگ و سونی

همانطور که می بینید این موضوع استفاده از دو نوع حسگر تصویر با گلکسی اس 2 آغاز شده و از گلکسی اس 5 به این سو هر سال اتفاق افتاده است. اگر دوست دارید بدانید حسگر تصویر دوربین موبایل شما چه مدلی است می توانید از برنامه AIDA64 استفاده کنید.

دانلود نرم افزار AIDA64 از APKmirro

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ نگران چنین مسئله ای هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

بنظر من یه کوچولو هم که شده اختلاف کیفیت دارن دو مدل…الان مشخص نیست برای کدوم بازار حسگر سونی هست؟

ahmad

من متوجه نشدم یعنی حسگر سونی پیشرفته تره؟چرا سامسونگ این کارو کرده مگه خودش نمیگه کیفیتش به اندازه سونی یا حتی بهتره پس چرا رفته سراغ سونی

Mohammadsoly

به این نتیجه رسیدم که با حسگر بزرگتر میشه جذب نوری حتی بالاتر از دیافراگرام 1.5 حتی داشت سونی با xz2 ثابت کرد.

دکتر رسول آریان

شما که گشودگی دیافراگم و سایز سنسور رو بلدی، احتمالا سایز پیکسل سنسور رو هم میدونی چیه.

سایز هر پیکسل از سنسور به کار گرفته شده در اکسپریا XZ2 برابر هستش با 1.2 میکرومتر اما در گلکسی S9 برابر هستش با 1.4 میکرومتر.

پس وقتی سنسور بزرگ ارزش داره که سایز پیکسل های اون سنسور هم بزرگ باشه. چون سونی دوست داشته دوربین ۱۹ مگاپیسل بزنه، در نتیجه سایز پیکسل رو کم کرده. فناوری رو هم استفاده نکرده مثل هواوی P20 Pro که پیکسل ها رو ادغام کنه برای افزایش سایز پیکسل.

شما نمیتونی منکر این بشی که گشودگی دیافراگم ۱.۵ در محیط های تاریک بهتر از ۲.۰ هست. کاری که باید در موقع فیلم برداری در محیط های تاریک با XZ2 انجام بدی اینه که فقط ایزو رو ببری بالا. ایزوی بالا هم یعنی نویزهای زیاد.

MOAZEZ

قطعا کپی هرچقدرم عالی انجام بشه بازم به پای اصلی نمیرسه. اینکه سامسونگ imx345خریده و ازش کپی کرده و به اسم ایزوسل هم فرستاده تو بازار نشون میده کار هر بز نیست خرمن کوفتن، گاو نر میخواهدو مرد کهن. تو سنسور سازی سامسونگ صدسال دیگه هم به سونی نمیرسه چون اساس کارش کپی کردن از سنسورهای سونیه

دکتر رسول آریان

شما مثل اینکه با کنون و نیکون کار نکردین. چند روز پیش یه دوربین کنون خریدم، شبه DSLR. در واقع از سری سوپر زوم. قیمت بالایی هم نداره اتفاقا. یک میلیون و ۶۰۰ خریدم. اصلا با دوربین موبایل قابل قیاس نیست.

بین سه مدل نیکون P900 با زوم ۸۳x و نیکون B700 با زوم ۶۰x و کنون SX60 HS با زوم ۶۵x مردد بودم. نهایتا کنون SX60 HS رو خریدم.

به این تصویری که از ماه گرفتم نگاه کن:
http://uupload.ir/files/vlvp_20180409003733_2.jpg

در این رده کاری دوربین مناسبی از سونی ندیدم که با این رده قیمتی بتونه کار سوپر زوم رو برام انجام بده. از چند نفر عکاس هم که مشورت گرفتم، کسی سونی رو برای این منظور پیشنهاد نداد.

دیشب باهاش روی سیاره مشتری زوم کردم و تونستم از ۳ تا از قمرهای مشتری هم عکس بگیرم.

خواستم اینو بهت بگم که سونی در زمینه دوربین عکاسی هم جایگاه اول رو نداره.

jamal9

از قدیم محصولات سونی گرون بودن و هستن …
اینکه شما تو این رنج قیمتی که گفتین دوربین مناسبی از سونی پیدا نکردین دلیل بر این نیست که کیفیت دوربین سونی خوب نیست ….
سونی از بهترین های این صنعت هست …دلیل فروش کمتر نسبت به کنون رو هم قطعا خودتون میدونین و لازم به گفتن نیست ..

ولی عکس قشنگی شده …اگه عکس های دیگه ای هم دارین بذارین …من علاقمند شدم به خرید دوربین :))) هرچند بودجه نیست …

دکتر رسول آریان

بحث مبلغ نیست. سونی یه سوپر زوم داشت به اسم DSC-H400 که زوم ۶۳x داشت. الانم توی بازار موجود نیست. مابقی مدل هاش هم زوم ۵۰x داره.

اگر شما یه دوربین سوپر زوم از سونی پیدا کردی توی بازار با قدرت زوم بالای ۶۰x بهم معرفی کن. من که راستش پیدا نکردم. نهایتا ۵۰x پیدا میکنی.

حالا اینو مقایسه کن با دوربین P900 کنون با زوم ۸۳x ولی حیف قیمتش یکم بالا بود. حدود ۲.۵ بود، میخواستم زیر ۲ تومن بخرم.

باور کن سونی در زمینه دوربین عکاسی هم اول نیست.

Mortazavi

بله سونی تو دوربین عکاسی هم اول نیست البته توی ایران و از نظر کارشناسان ایرانی??

هر سال چند جایزه بهترین دوربین هارو تو کلاس های مختلف سونی درو می کنه

اینکه یه سری جدید بدون آینه با قدرت بیشتر و قیمت بسیار پایین تر معرفی کرد و آینده slr هارو دگرگون کرد یا ایزو102000 یا فیلمبرداری 1000فریم رو وارد موبایل کرد یا استفاده از سنسور بزرگتر و عریض تر و دیافراگم بازتر رو آورد تو اندروید)(زی1) و اینکه بهترین اسمارتفون ها یا سنسور سونی هست یا مثل سامی بعد یک سال با افتخار کپی و مهندسی معکوس اون نشونه قدرت مطلق سونی تو بخش سنسور ه

Mortazavi

البته قبول دارم تو کیفیت خروجی عکس اول نیست که هیچ وقت نفهمیدم چرا روی لنز و ois حرفه‌ای و موارد جانبی کار نمی کنه که بهترین بشه ولی قطعاً توی بخش سنسور یک سال جلوتر از رقباست

دکتر رسول آریان

خب شما که کارشناس دوربین های شرکت سونی هستی، لطف بفرما به بنده یه دوربین خوب سوپر زوم شبه DSLR از شرکت سونی معرفی کن که زوم زیادی داشته باشه. چون من علاقه دارم به زوم خیلی زیاد.
مشابه نیکون B700 با زوم اپتیکال ۶۰ برابر یا کنون SX60 با زوم اپتیکال ۶5 برابر یا حتی نیکون P900 با زوم اپتیکال ۸۳ برابر.

اگر در حال حاضر سونی دوربینی داره که زوم بالای ۶۰ برابر یا بیشتر داره بهم معرفی کن که برم کنونی که خریدم بفروشم و دوربین سونی رو بخرم.

منتظرم…

Sadeghh

مهندس خودت داری میگی سونی یه مدل با زوم 63 برابر داره، حالا 63 برابر با 65 برابر کنون خیلی فرق داره؟؟؟
حالا این که تو بازار هست یه نیست ربطی به این نداره که سونی اول هست یا نیست
ضمن اینکه اصلا مگه برتری یه برند تو بحث دوربین فقط با زوم بیشتر سنجیده میشه مهندس؟؟!!!

دکتر رسول آریان

خیر، قدرت دوربین قطعا با زوم بیشتر سنجیده نمیشه اما کلاس دوربین ها متفاوته. در کلاس سوپر زوم الان محصولات نیکون و کنون زوم قوی تری دارن و برای علاقه مندان به سوپر زوم دوربین قوی تری رو معرفی کردن.

اون محصول سونی هم که گفتم انگار توقف تولید شده. به هر حال من یک خریدارم که تحقیق کردم و توی بازار هم گشتم ولی متاسفانه دوربین سوپر زومی از سونی با این مقدار بزرگنمایی یافت نشد.

برای نوت ۸ من این مشخصات رو زده که ایزوسل هست
دوربین اصلی: SLSI_S5K2L2
دوربین سلفی: SLSI_S5K3H1

دقیقا نکته همینه. چون آقای عطا یی یادمه در مورد یک مقدار زرد بودن تصاویر S9 گفتید در یکی از مقایسه ها. منم اونجا گفتم که تا اونجایی که اطلاع دارم سامسونگ از هر دو سنسور ایزوسل و IMX استفاده کرده. بر همین اساس از کجا معلوم بود که اون تست با سنسور خود سامسونگ بوده یا سونی؟ چون کسی که داشت تست میکرد اعلام نکرد این مساله رو.

mostafa3

هر وقت dxo اعلام کرد سنسور تست شده s9 plus کدام بوده ایزوسل یا imx345 بعد توی ترنجی هم اعلام می‌کنیم کدام سنسور زرد بوده تو تست

Peiman

تفاوت قطعا خیلییییی جزیی . فقط کاش مشخص میشد در کدوم بازار از کدوم سنسور استفاده کرده

دکتر رسول آریان

پیمان جان این حرف رو که زدی، قطعا طرفداران سونی رو ناراحت میکنه. چون برخی از طرفداران سونی از جمله آقای معزز اعتقاد دارن که سامسونگ بلد نیست سنسور دوربین بسازه. وقتی شما میگی تفاوت خیلی جزئی هست یعنی سامسونگ میتونه سنسوری مثل سونی بسازه.

amir_galaxy

هر سری اینجوریه و همیشه این موضوع ثابت شده ک عملکرد سنسور ایزوسل یکم بهتره
من خودم اس ۷ اج خریدم دوست داشتم سنسورم ایزوسل باشه ک خداروشکر همیتم شد
ولی اینجوری ک من تو دور و اطرافیان و دوستان دیدم و تست کردم اکثر سنسورا ایزوسل هست.اگه سامسونگ بتونه تولیدشو بیشتر کنه همین تعداد سنسور سونی هم استفاده نمیکنه

mostafa3

سنسور سونی واسه بازار آمریکاست نه ایران خدارو شکر که ما از این شانسا نداریم

Peiman

https://youtu.be/b9cXChaHRtc

اسپید تست بین xz2 و s9

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)