حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر اج و کنترل های بدون نیاز به لمس به آیفون می آید

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل

گزارش های جالبی از بلومبرگ درباره آیفون های آینده شده که درباره آمدن نمایشگر اج و کنترل های بدون نیاز به لمس به آیفون به ما خبر می دهد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این ویژگی های آیفون های آینده صحبت کنیم.

یکی از مسائل مهم پیشرفت پیدا کرده در آیفون X قطعا نمایشگر آن است، نمایشگری که به روش اپل کم حاشیه شده و حاشیه های متقارن آن با وجود بریدگی نمایشگر می تواند حتی جذاب باشد. حالا گزارشی از بلومبرگ منتشر شده و به ما می گوید که نمایشگر اج به آیفون های آینده خواهد آمد اما نه به این صورت که سامسونگ از آن استفاده می کند بلکه خمیدگی نمایشگر روی لبه بالا و پایین خواهد بود نه مثل سامسونگ چپ و راست! هر چند هنوز هیچ کدام از این راه حل ها را دوست نداریم اما باید دید که نگاه اپل به نمایشگر اج چطور است و برای مثال موارد موجود در ناچ از جمله Face ID و دوربین سلفی را کجا قرار است جای بدهند!

یکی دیگر مواردی که احتمالا به آیفون های آینده اضافه شود، کنترل های بدون نیاز به لمس است اما چطور؟ به صورت کلی توضیح آن ساده است، یعنی نیاز به لمس ندارد! به این صورت که انگشت با فاصله از نمایشگر می تواند دستورات ورودی به آن بدهد. بله، این قابلیت برای ما آشناست و برای مثال گلکسی اس 4 یا گلکسی نوت 3 آن را ارایه کرده بودند اما بنا به دلایلی در نسل های بعدی حذف شدند. حالا اپل به نظر می رسد که روی چنین فناوری ای برای آیفون های آینده خود سرمایه گذاری کرده است.

همچنین دو هفته پیش در ترنجی خواندیم که اپل در حال توسعه نمایشگرهای MicroLED برای استفاده در اپل واچ است. این موضوع هنوز به مرحله تجاری نرسیده است اما به نظر می رسد که اپل در تلاش برای کم کردن وابستگی خود به سامسونگ است. به صورت کلی انتظار می رود اپل امسال آیفون Xs پلاس را با نمایشگر بزرگتر 6.5 اینچی طراحی و تولید کند و آیفون Xs همانند آیفون X با نمایشگر 5.8 اینچی ارایه شود. انتظار ارایه آیفون 6.1 اینچی با نمایشگر IPS LCD نیز وجود دارد.

فکر می کنید این فناوری ها بتواند آینده آیفون ها را چطور رقم بزند.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

نمایشگر خمیده از چپ و راست مثل اس 9 رو دوست ندارم کاش سامسونگ نسخه فلت داشت ولی اینکه از بالا و پایین منحنی باشه رو نمیتونم تصور کنم یعنی چه فکری پشتش هست البته تا جایی که میدونم آیفون 10 فعلی هم از پایینش منحنی هست که خم شده رفته پایین باید منتظر شد و دید چه اتفاقی میافته

دکتر رسول آریان

چرا اج لبه ها رو دوست نداری؟
اج لبه ها در گوشی های جدید سامسونگ یکم کمتر شده و تکیه گاه خیلی خوبی برای دست گرفتن دارن. من از وقتی این نوت ۸ رو خریدم، حتی یکبار هم لمس ناخواسته نداشته و گوشی خیلی خوب توی دست جا میگیره. توی S6 اج احتمال لمس ناخواسته وجود داشت و شاید برخی اوقات اذیت میکرد ولی در مدل های بعدی رفع شد.

ahmad

هرچقدر هم بگی باز لمس ناخواسته هرچند کم ولی وجود داره. طراحی صفحه تخت رو هم بیشتر دوس دارم

دکتر رسول آریان

نمیدونم. ولی توی دست من لمس ناخواسته نداشته تا الان. در ضمن مگه آبجکت ها همه چسبیدن به لبه گوشی؟ خب یه فاصله ای دارن با لبه. الان من از عمد چندین بار سعی کردم لمس ناخواسته رو شبیه سازی کنم. مگه قراره چه اتفاقی بیوفته؟ فقط یک منوی اج داره که اونم میشه به سمت چپ یا راست جا به جاش کرد، حذفش کرد یا بالا و پایینش برد. من منوی اج رو کشیدمش بالا و گذاشتمش بالای دکمه پاور. چون جای پیشفرضش تقریبا وسط گوشیه، پایینتره. من واقعا مشکلی ندارم با لبه اج گوشیم.

لمس از راه دور خیلی جالب بود. من هم S4 داشتم هم نوت ۳. نمیدونم چرا حذفش کرد.

البته قابلیت لمس از راه دور در قلم S-Pen باقی موند و همچنان در نوت ۸ هم وجود داره. وقتی که قلم رو از فاصله به سمت یک لینک یا آبجکت میگیرم، توضیحاتی به صورت تول تیپ در موردش نمایش داده میشه.

Peiman

این چیزا در حال حاضر نمیتونه خیلی کاربردی باشه طبق تصورات ما
اما قطعا اپل الکی رو چیزی سرمایه‌گذاری نمیکنه و یه چیز جذاب و کاربردی از آب درمیاد

Peiman

یه چیز دیگه هم اضافه کنم از وقتی نمایشگر های کم حاشیه وارد بازار شدند سرعت پیشرفت تکنولوژی خیلی بیشتر شده و این خیلی خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)