حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سازمان ملی صدا و سیما ژاپن (NHK) برای ضبط ویدیو 8K حرکت آهسته 240 فریم بر ثانیه آماده است

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار

بله، برای ما هم هضمش کمی سخت است! فیلم برداری 8K خود مقوله ایست که هنوز خیلی همه گیر نشده و همه روی 4K متمرکز هستند تا محتوای بیشتری با این رزلوشن تولید شود و قابل پخش مستقیم یا به هر حال، دیدن از روی حافظه محلی باشد. حال تصور کنید صدا و سیمای ژاپن که به اختصار با NHK شناخته می شود، علاوه بر اینکه المپیک زمستانه کره جنوبی را با رزلوشن 8K پوشش داده است، حال آماده برای ضبط ویدیوهای 8K حرکت آهسته 240 فریم بر ثانیه بوده و این واقعا خیره کننده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

فیلم برداری 8K حرکت آهسته

فیلم برداری 8K حرکت آهسته

شاید جالب باشد که بدانید اولین شبکه ماهواره ای جهان با رزلوشن 8K اواخر سال 2016 در ژاپن به صورت آزمایشی توسط NHK راه اندازی شد. هر چند شما برای تماشای این محتوا به تلویزیون گران قیمت 8K، ست_آپ باکس 8K و کابل با قابلیت انتقال محتوای 8K نیاز دارید اما وجود زیرساخت پخش تلویزیونی با این رزلوشن واقعا محشر است. برای اطلاع بیشتر باید بگویم NHK سال 2000 تمام شبکه های خود از آنالوگ به دیحیتال ارتقا داد و سال 2011 سرتاسر ژاپن به صورت دیجیتال می توانستند این شبکه های را داشته باشند. این سازمان به صورت کاملا غیر دولتی و غیر خصوصی با دریافت هزینه از مشترکین صدا و سیما اداره می شود.

حالا و پس از پوشش تلویزیونی با رزلوشن 8K توسط NHK آن ها به دنبال غنی کردن کیفیت فیلم برداری هستند و قرار است فیلم برداری حرکت آهسته 240 فریم بر ثانیه 8K را تجربه کنند. هر چند این دوربین ها قابل حمل نیستند اما به چیزی که می شنوید دقت کنید، فیلم برداری 240 فریم بر ثانیه 8K! رزلوشن 8K برابر 33.2 مگاپیکسل است که دقیقا می شود 7680 × 4320 پیکسل. پروژه پخش 8K برای واقعیت مجازی یعنی VR نیز یکی دیگر از پروژه هایی است که آن ها در سر دارند.

سیستم پخش آن ها می تواند ویدیو 8K با نرخ 40 گیگابیت بر ثانیه را بدون افت کیفیت محسوس به 8 گیگابیت بر ثانیه تقلیل دهد و آماده برای پخش تلویزیونی دیجیتال باشد. به لطف فیلم برداری 240 فریم بر ثانیه NHK می تواند تصاویر با مات شدگی کمتر را روی آنتن ببرد و حتی تصاویر آهسته خیره کننده ای از لحظات ورزشی برای بازپخش داشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید فناوری به این سرعت تا به کجا پیش می رود؟ بد نیست گوشه ذهن خود داشته باشید که این زیرساخت بیشتر برای مصارف VR پر اهمیت است!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

دقیقا فکر کنم ژاپن یه 20سالی از دنیا جلوتر حرکت میکنه. خاک برسر کشورما که هنوز تو کیفیت SDگیر کرده. میخوان HDهم کنن منت میذارن، انگار شاخ غول شکوندن. مثلا شبکه ifilm الکی پسوندhdچسبوندن بهش ولی sdپخش میکنن. تو همه چی نمیشه دزد باشی که آخه

JAVAD

جالب اینجاست که ژاپن اندازه ای به اندازه یکی از استان های ایران رو داره، نفت نداره و فقط از دانششون استفاده کردن، نکته جالب تر اینکه با توجه به اینکه ژاپن جمعیت بیشتری از ایران داره (127 میلیون ) هفتاد درصد این کشور رو جنگل ها تشکیل میدن،
اینارو که میبینی به عمق فاجعه پی میبری که واقعا چه بر سر کشورمون اومده با اینهمه منابع و وسعت

Saeed393

نه سینا جان به خودمون بستگی ندارهشما کشورای حاشیه خلیج فارس رو ببینین رهبراشون چجوری دبی و قطر رو متحول کردن چقدر قانین محکم و درستی دارن اون عربا از کجا به کجا رسیدن ما به کجا رفتیم

Peiman

اونوقت ما هنوز تو ۷۲۰ موندیم ??????

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)