حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت (Xperia XZ2 Compact) مشخص شد، افت شدید

نوشته

6 سال قبل | 36 دیدگاه | سونی

خانواده کامپکت سونی از آن دسته موبایل هایی هستند که همیشه عمر باتری خوبی داشتند. آخرین عضو این خانواده یعنی اکسپریا ایکس زد 1 امتیاز بسیار خوب +100 (دقیقا 108 ساعت) را دریافت کرده است. فکر می کنید که عمر باتری اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت (Xperia XZ2 Compact) به همان میزان بتواند افسانه ای باشد؟ در نظر داشته باشید که حجم باتری مدل جدید نیز افزایش داشته است! پاسخ خود را بنویسید و پس از پایان مطلب آن را تکمیل کنید!

عمر باتری اکسپریا اکس زد 2 کامپکت

عمر باتری اکسپریا اکس زد 2 کامپکت

همانطور که در تصویر بالا می بینید، امتیاز عمر باتری اکسپریا ایکس زد 2 از Gsmarena برابر 88 ساعت است. این در حالی است که اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت امتیاز 108 را کسب کرده و حتی حجم باتری آن 170 میلی آمپر هم کمتر بود! باتری 2870 میلی آمپری اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت برای پخش ویدیو تنها 10.5 ساعت و برای وبگردی 13 ساعت می تواند دوام بیاورد که این مدت زمان برای مکالمه کمتر از 20 ساعت است!

برای مقایسه بد نیست امتیاز عمر باتری اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت را با هم مرور کنیم:

نتیجه تست باتری سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

همانطور که می بینید بلااستثنا در تمام موارد شاهد کاهش هستیم. البته از یاد نبرید که اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت نمایشگر 4.6 اینچی HD داشته است و این در حالی است که اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت نمایشگر 5 اینچی FHD دارد! حال که باب مقایسه باز است و صحبت از نمایشگر پر رزلوشن تر شد بد نیست که عملکرد باتری اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت با اکسپریا ایکس زد 2 نیز مقایسه شود:

عمر باتری اکسپریا ایکس زد 2

به صورت کلی می توان گفت گویا چیپست اسنپدراگون 845 آنقدرها بهینه نیست یا شاید هم سونی دستگاه خود را بهینه نکرده است! به صورت کلی برای دستگاه هایی با ضخمات بالا و وزن زیاد نمی توان چنین عملکردی را خوب داسنت به خصوص که نسل قبلی آن عملکرد بسیار بهتری داشته است. اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت با باتری کمتر و حدود 3 میلی متری ضخامت کمتر و 28 گرم وزن سبک تر، عملکردی حدودا 25٪ بهتر نسبت به نسل بعدی خود دارد! این معنی کامل واژه پسرفت است!

نظر شما چیست؟ این عملکرد سونی را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
36 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

خب صفحه بزرگتر شده و رزولوشن هم فول اچ دی شده‌‌…. توقع افت ندارید؟!

دکتر رسول آریان

اتفاقا توقع افت داریم. به خاطر اینکه رزولوشن بیشتر شده و سایز صفحه 0.4 اینچ بزرگتر شده، اما سونی اون 170 میلی آمپر اضافه رو گذاشته روی باطری قبلی که بتونه این افزایش رزولوشن و سایز صفحه نمایش رو جبران کنه. ولی خب ظاهرا جبران نکرده.

شاید اگر میخواست به رکورد بالای 100 ساعت قبلی برسه، به جای 170 میلی آمپر، شاید نیاز بود 2000 میلی آمپر باطری رو قوی تر کنه. در اون صورت وزن و قطر گوشی چیزی فراتر از اینی که هست میشد. برای کنترل حجم و ضخامت، ظاهرا فقط تونسته 170 میلی آمپر زیادش کنه.

گوشی پلاستیکی با ضخامت 12 میلیمتر (میدونم لبه هاش کمتره) و این طراحی نه چندان وسوسه کننده و افت باطری 20 ساعته در حالت آماده به کار. سونی دقیقا این جوری میخواد آمار فروش بسیار بدش در سال 2017 رو جبران کنه؟

Quality

همین گوشی که از نظر شما ضخامتش زیاده و…
از نظر gsmarena بهترین گوشی در رنج 600 یورو هست!
الان اگر صفحه اچ دی بود باز همتون شروع میکردید به غر زدن حالا FHD شده و اندازه اش هم بزرگتر شده گیر دادین به باتری!
باتریش از نسل های قبلش یعنی XZ1 کامپکت ضعیفتر شده اما از مدل های قبلترش مثل X Compact یا Z5 کامپکت هنوز قویتره! و باتریش خیلی خوبه فقط بهترین نیست!
فقط بنظرم طراحی پشتش در حد XZ2 نیست اصلا و یکم ضعیف کار کردن

دکتر رسول آریان

بله 88 ساعت خوبه. اما نکته جالبش برای من فقط این هست که یه خرده افزایش اینچ و تغییر رزولوشن از HD به FHD چطوره میتونه تاج و تخت طول عمر افسانه ای سری کامپکت رو بهم بزنه. از جمله Z3 Compact و XZ1 Compact با عمر باطری های بالای 100 ساعت.

Quality

دوست عزیز شاید صفحه خیلی بزرگ نشده باشه اما HD و FHD+ خیلی فرق دارن!!
کامپکت های قبلی با رزولوشن HD باید حدود 0.92 میلیون پیکسل رو پردازش میکردن
درحالیکه با رزولوشن +FHD باید 2.33 میلیون پیکسل رو پردازش بکنه!
یعنی نزدیک سه برابر شدن تعداد پیکسل ها!
تعداد پیکسل در هر اینچ از 319 به 483 ارتقا پیدا کرده که خیلی بیشتر شده!
قطعا با این تغییر بزرگ نمیشد انتظار عملکرد فوق‌العاده در حد XZ1 Compact داشت اما اصلا بد نیست و از کامپکت های 2016 و 2015 سونی باتری بهتری داره با وجود این افزایش رزولوشن و اندازه صفحه!

جنس بدنه هم درسته هنوز پشت گوشی پلاستیک استفاده شده اما فریم گوشی برخلاف مدل های قبلی فلزی هست و مثل قبل حس کالای خیلی ارزان قیمت رو نمیده فقط همونطور که گفتم بهترین گوشی با قیمت 600 یورو از نظر gsmarena همین گوشیه البته اگر یکم پشت گوشی زیباتر طراحی میشد خیلی بهتر بود

Quality

بله مصرف +QHD از +FHD بیشتره اما باتریشون هم بزرگتره! من معدود گوشی فکر میکنم وجود داشته باشه که صفحه +QHD باشه و ظرفیت باتریش زیر 3000 میلی آمپر باشه!
اون گوشی ها ابعادشون بزرگتره و باتری های بزرگتری دارن

اما اینجا من دارم میگم که امتیاز خیلی عالی دو مدل از کامپکت های سونی دلیل اصلی HD بودن صفحه و اندازه کوچکش هست اما الان از FHD 16:9 پرچمدار های قبلی سونی هم پیکسل بیشتری باید پردازش بکنه نزدیک سه برابر قبل و اندازه صفحه هم بزرگتر شده!
چندان عجیب نیست کاهش شارژدهی!

در ضمن فرق هست بین مثلا +QHD سامسونگ با بقیه! چون بصورت پیشفرض FHD هست پس مصرف چندان بالاتری نداره و پنل امولد هم باز مصرف کمتری داره

Mortazavi

سینا خان ممنون بابت پوشش این پست⁦☺️⁩

قبلاً میگفتن صفحهhd هست و بده حالا که صفحهFHD پلاس و با بهترین اندازه شده به عملکرد ۸۸ ساعتی که اس۹ رو شکست داده میگن کم شده(دوستان بازاریاب?)

این گوشی یکمی خاصه و البته ضخیم ولی بهر حال بهترین اسمارتفون ۵اینچی دنیاست

Sadeghh

+qhd های زیادی که تو بازار هستن از نوع اولد هستن که کم مصرف بودن از ویژگی های بارزشون هست

Mortazavi

بله حق با شماست جناب عطایی عزیز

دکتر رسول آریان

آقای مرتضوی، ببینید من تا الان احترام شما رو نگه داشتم. ولی متاسفانه شما چندین بار هست داری از کلمه “بازاریاب” استفاده میکنی. دوست ندارم دم عیدی چیزی بگم که احیانا کدورتی رو به وجود بیاره.

لطفا زمانی که بحث در مورد یک کالا هست، بحث رو به افراد مرتبط نکنید. این رو یاد بگیرید. اصول طرفداری رو یاد بگیرید. شما میتونی از محصولات سونی تعریف کنی، از محصولات سامسونگ بد بگی، ولی حق نداری به شخص بنده یا هر کسی که نظرش باب میل شما نیست، تیکه بندازی یا اهانت کنی. مگر من در مورد شخص خود شما چیزی گفتم؟ چندین بار هست که از لفظ بازاریاب استفاده میکنی. مگر وقتی من طرفداری میکنم از باشگاه بارسلونا، باید بازاریاب این باشگاه باشم؟ چرا هنوز طرفداری از برند مورد علاقه در جامعه ما جا نیوفتاده. چند سال پیش که بیشتر فعال بودم در زمینه تکنولوژی، یادمه اون سال ها هم به چند نفر که طرفدار پر و پا قرص سونی بودن، میگفتن بازاریاب. نمیدونم واقعا مغازه دار بودن یا نمایندگی سونی داشتن یا خیر. ولی به طور کلی مخالفم از اینکه به خاطر یک گوشی بی ارزش، انسان ها به هم توهین کنن.

برای آخرین بار مجددا تکرار میکنم، بنده رسول آریان، نه کارمند سامسونگم نه بازاریاب این شرکت. من فقط یک طرفدارم. همینجور که شما دوست ندارین بهتون تهمت زده بشه، هیچ انسانی دوست نداره.
متشکرم.

Mortazavi

شما بزرگوارید

جناب مهندس من تو این پست اسمی از شما نیاوردم و کلا گفتم ولی واقعیت اینه به من گفته شده شما جزو مسئولین فروش مجازی سامسونگ هستید که خودتون ردش کردیدپس معلومه اشتباه گفته بودن.

البته فروش امری زیبا و خارق‌العاده ست .

چشم دیگه این واژه رو بکار نمی برم??

امیدوارم سالی همراه با شادی موفقیت و پیروزی داشته باشید ?

یادمه چند روز پیش که عمر باطری گلکسی S9 اعلام شد و نسبت به گلکسی S8 میزان آماده به کارش 6 ساعت کم شده بود، برخی افراد نوشتن پسرفت. حداقلش این بود که مدت زمان وب گردی و پخش ویدیو بیشتر شده بود.

دوست دارم نظر همون افراد رو زیر این پست ببینم، جایی که XZ2 کامپکت علاوه بر 20 ساعت کاهش که خیلی زیاده، در هر سه بخش مکالمه و وب گردی و پخش ویدیو هم کاهش داشت.

کاهش در هر 4 بخش اسمش چیه اون وقت؟ همون که توی متن نوشته شده: “پسرفت کامل”

raminrx7

کی گفته عمر باطری اس9 پلاس پسرفت داشته؟ اتفاقا خیلی هم پیشرفت داشته
چون اس9 پلاس با aod تست شده تو gsm
خواستید عکس متن رو واستون میفرستم
به همین اسم تو تلگرام پیام بدید

Sadeghh

دوست عزیز s9 نسبت به s8 نه تغییر رزولوشن داشته نه تغییر سایز صفحه نمایشه نه قابلیتی مثل hdr بهش اضافه شده
پس در اینصورت و با توجه به پردازنده کم مصرف تر باید بهبود دیده میشد
بهبود که نداشت 6 ساعت هم کم شده
پس میخوای بگیم پیشرفت داشته

اما تو این گوشی چندتا از اصلی ترین فاکتور های باتری خور تغییر کرده
چطور متوجه تفاوت نمیشین

ahmad

تاذالان به طراحی سونی ایراد نیگرفتم ظاهرا کم کم باتری هم بهش باید اضافه بشه تنها شانسش نسخه پرمیوم هست تا از این وضعیت نجات پدا کنه

دکتر رسول آریان

دقیقا. جالب اینجاس وقتی که میخواستن عمر باطری گوشی های سونی رو به رخ دیگران بکشن، دقیقا از همین XZ1 کامپکت اسم میبردن. اما اون موقع در مورد اینکه رزولوشن این گوشی HD هست یا سایز کوچیک 4.6 اینچ داره، بحثی در میان نبود. فقط میگفتن 108 ساعت باطری داره.

حالا که رزولوشنش عادی شد و یکم صفحه اش بزرگتر شد، باطری افسانه ای سونی رو هم دیدیم! اینم مثل بقیه اومد زیر 90 ساعت.

Sadeghh

تا جایی که من یادمه شما نظراتت معمولا غیر منطقی نیست ولی این نظرتون واسم عجیبه
دقیقا کجای این نتیجه قابل ایراد گرفتن هست؟؟
88 ساعت شاید عالی نباشه اما در حال حاضر تو دسته خیلی خوب قرار میگیره
اصلا خیلی خوب هم نمیگیم، خوب
ولی خدایی قابل ایراد دیگه نیست!!!

ahmad

صادق جان اصلا بد نیست این عدد ولی هرچقدر هم بالا باشه نسبت به قبل کاهش داشته و اندازه بزرگتر شده یکم شاید من انتظارم بالا هست

Pouya

ای کاش شرکت ها به اندازه بقیه چیزا هم به فکر باتری باشن برای من جزو اولویتاس

Quality

امتیاز 88 ساعت که خیلی خوبه!
اگر زیر 75-70 ساعت باشه یکم ممکنه اذیت بکنه ولی بالاتر از اون که خوبه

Pouya

Quality
نه کلا گفتم منظورم اصلا فقط به سونی نبود کلی
کلا دلم میخواد انقدر که به صفحه و دوربین طراحی و… اهمیت میدن یه فکری به حال باتری هم بکنن کلا

Quality

بله متوجهم منم کلا گفتم مثل سال های قبل مثلا 2015 یا قبل نیست و باتری اکثر گوشی ها در حد خوبیه
اگر بخوان باتری خیلی بهتری هم بزارن باید از قسمت های دیگه گوشی بزنن و وزن زیاد میشه
با وجود باتری های خوب فعلی، شارژ سریع و پاوربانک دیگه من لزومی برای باتری بهتر نمیبینم لااقل دیگه بالاتر از 100 ساعت دیگه نیاز نیست و همین حد عالیه

دکتر رسول آریان

هواوی میت 10 پرو و شیائومی Mi Max 2 در حال حاضر باطری های عالی دارن.

قراره شیائومی Mi Max 3 عالی تر هم بشه. چون Max 2 باطریش 5300 بود و 126 ساعت آماده به کار داشت و Max 3 باطریش اعلام شده که 5500 هست و شاید 130 ساعت آماده به کار رو هم رد کنه. البته قرار اسنپ سری 600 روش باشه که اون رو تبدیل به یک میان رده میکنه.

Sadeghh

اولا که رزولوشن fhd نیست و +fhd هست
(ppi یا همون تعداد پیکسل بر هر اینچ تو fhd پلاس بیشتر از fhd هست)
دوما که صفحه نمایش 0.4 اینچ بزرگتر شده
و امکاناته دیگه ای مثل hdr و… هم بهش اضافه شده
در مقابل فقط 170 میلی اپر باتری بیشتر شده که عدد چندان بالایی نیست و دوستان میخوان به زور این مقدار رو خیلی زیاد نشون بدن…

شما اصلا به کامپکت های قبلی نگاه نکنید چون بیشترین دلیل باتری بالای اون ها صفحه نمایش کوچیک و رزولوشن کم بوده

اگه بخوایم مستقل نگاه کنیم به این گوشی
ایا یه گوشی 5 اینچی با رزولوشن +fhd و باتری 2870 این نتیجه براش بده؟!!!

در مورد ضخامت هم با این که هزار بار گفته شده بازم میگم
دلیل ضخامت بالا این گوشی سبک طراحی و قوس پشتش هست
مگه باتری قوسی شکل هم وجود داره؟؟
پس هیچ ربطی نداره که سونی بخواد باتری با ظرفیت بیشتر استفاده کنه تو این گوشی…

Quality

کاملا درست میگین

Peiman

این نتیجه نتیجه بدی نیست فقط چون انتظارات برآورده نکرده انتقاد میشه به این گوشی . همون طور که به xz2 انتقاد شد .گوشی بدی نیست ولی همه امسال از سونی انتظار داشتند یه چیز خیلی خفن رونمایی کنه

Quality

رونمایی میکنه سورپرایز اصلی هنوز معرفی نشده
سونی از چندین ماه پیش گفته داریم روی یک گوشی با صفحه 4K اولد کار میکنیم، ماژول پیشرفته دوربین دوگانه هم همزمان با XZ2 معرفی کرد که بگه سورپرایز امسال سونی XZ2 نیست! هرچند در بررسی عالی عمل کرده

vahid1370b

آقای سینا عطایی
زمانی میتونید از کلمه افت استفاده کنید
ک هر دیواس
صفحه نمایش هم اندازه
و چگالی پیکسل
و صفحه اچ دی
بهتر بود بنویسید توقع بیشتری داشتید مثل و من و بقیه
من ب شخصه رو 90 تا 95 حدس میزدم باشه ولی بازم بد نیس

hamid reza

جاش اینجا نیست ولی اونقدر ها هم از اس9 پلاس تعریف میشه نه دوربین آنچنان خارق العاده ای بود و نه سرعت فوق العاده صفحه نمایشش هم مخصوصا رنگ سفید از نوت8 پایین تره و کیفیتش از نوت8 پایین تره خیلی سنگینه و ضخامتشم قابل درک نیست حالا قاب و گلس بیاد روش 1 سانت میشه من نمیدونم چرا اینقدر از این گوشی تعریف میشه والا قبل از اس7 اج تو یه سال من 3 تا گوشی عوض میکردم ولی وقتی این گوشی رو خریدم تا به الان هیچ گوشی منو راضی به خرید نکرده به نظرم صنعت موبایل از 2016 از لحاظ کیفیت بدجور افت کرده مخصوصا سونی و اچ تی سی و سامسونگ

آقای مرتضوی، ببینید من تا الان احترام شما رو نگه داشتم. ولی متاسفانه شما چندین بار هست داری از کلمه “بازاریاب” استفاده میکنی. دوست ندارم دم عیدی چیزی بگم که احیانا کدورتی رو به وجود بیاره.

لطفا زمانی که بحث در مورد یک کالا هست، بحث رو به افراد مرتبط نکنید. این رو یاد بگیرید. اصول طرفداری رو یاد بگیرید. شما میتونی از محصولات سونی تعریف کنی، از محصولات سامسونگ بد بگی، ولی حق نداری به شخص بنده یا هر کسی که نظرش باب میل شما نیست، تیکه بندازی یا اهانت کنی. مگر من در مورد شخص خود شما چیزی گفتم؟ چندین بار هست که از لفظ بازاریاب استفاده میکنی. مگر وقتی من طرفداری میکنم از باشگاه بارسلونا، باید بازاریاب این باشگاه باشم؟ چرا هنوز طرفداری از برند مورد علاقه در جامعه ما جا نیوفتاده. چند سال پیش که بیشتر فعال بودم در زمینه تکنولوژی، یادمه اون سال ها هم به چند نفر که طرفدار پر و پا قرص سونی بودن، میگفتن بازاریاب. نمیدونم واقعا مغازه دار بودن یا نمایندگی سونی داشتن یا خیر. ولی به طور کلی مخالفم از اینکه به خاطر یک گوشی بی ارزش، انسان ها به هم توهین کنن.

برای آخرین بار مجددا تکرار میکنم، بنده رسول آریان، نه کارمند سامسونگم نه بازاریاب این شرکت. من فقط یک طرفدارم. همینجور که شما دوست ندارین بهتون تهمت زده بشه، هیچ انسانی دوست نداره.
متشکرم.

raminrx7

متنی که تو خود gsm اومده و نشون میده aod روشن بوده در طول تست

A couple of things should be noted. Number one, we had the Exynos version of the Galaxy S9+ for testing, and the Snapdragon variant has been known to post different results (typically not as good). Number two, the effect of the always on display on overall endurance will vary wildly depending on what percentage of the time the phone will spend in a pocket or purse. The AOD turns off in the dark or when its proximity sensor is covered. Our test takes into account the power consumption as it is while sitting on a desk during the day (when it’ll be on all the time) – so take our numbers as the worst case scenario.

http://uupload.ir/files/znrh_untitled.jpg

24 مکالمه 13 وب 20 ویدیو و 67 ساعت استند بای با aod تو اس 7 اج
25 مکالمه 11 وب 17 ویدئو و 86 استند بای با aodتو s9+

که نتیجه میشه گرفت:
چیزی که ما برعکسش متوجه شده بودیم
تو اسنتند بای پیشرفت داشته اس+9 حتی
چون اس7 اج 30 ساعت استند بای بیشتری داشته نسبت به وقتی که aod روشن بوده
نمیگیم 30 ساعت اضافه کنیم به اس9 به خاطر بهینه سازی هایی که تو aod بوده و نصف اونو اضافه میکنیم تا بیش از حد هم منصف باشیم! ولی میشه گفت امتیازش نزدیک 100 بوده که متاسفانه gsm تو این حالت تست نکرده !

لطفا متن رو بخونید و اگر اشتباه ترجمه کردم و متوجه شدم بگید.

دکتر رسول آریان

آقا رامین زیر اون یکی پست براتون توضیح نوشتم.

amirkrs

با اینکه افت کرده ولی هنوزم قویه
عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)