حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به 5 ویژگی برتر اندروید پی (Android P) یا همان اندروید 9

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، گوگل

یک هفته پیش نسخه پیش نمایش 1 اندروید پی (Android P) رسما عرضه شد و ما نگاه نزدیک به پیش نمایش 1 اندروید پی (Android P) را با خم در ترنجی دیدیم. حال بد نیست نگاهی ویدیویی داشته باشیم به 5 ویژگی برتر اندروید پی (Android P) یا همان اندروید 9 و ببینیم بیشتر باید چه چیزی را انتظار داشته باشیم؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اندروید پی (Android P) را می توان یک آپدیت افزایشی عادی دانست که ویژگی های تغییر یافته اساسی ندارد و در جهت ارایه بهبودهایی برای دستگاه هایی که در آینده فرم فکتور متفاوتی خواهند داشت، آماده شده است. به صورت کلی می توان دید که در اندروید پی (Android P) گوگل توییک هایی را اضافه کرده که شاید تا پیش از این در رام های شخصی سازی شده نیز دیده شده باشد و شاید نه اما تاثیر خوبی در تجربه کاربری خواهد داشت.

بسیار خوب، آغاز می کنیم:

1- تغییرات بصری

شاید توجه کرده باشید که ساعت در اندروید پی (Android P) از گوشه سمت راست به سمت چپ انتقال پیدا کرده است. این می تواند آمادگی گوگل برای یک نوار وضعیت جدید در دستگاه هایی که دارای بریدگی نمایشگر هستند باشد. علاوه بر آن نوار اعلانیه ها یا همان نوتیفینکیشن بار آیکون های دایره ای شکل دارد.

2- تنظیمات سریع

نکته قابل توجه دیگر این است که برای دسترسی به دیگر تنظیمات سریع نیازی نیست که از راست به چپ سوایپ کنید و ورق بزنید، در اندروید پی (Android P) با سوایپ به بالا بقیه آیکون های تنظیمات سریع نمایش داده می شود. موضوع دیگری که وجود دارد متاسفانه این است که دیگر با تپ کردن و نگاه داشتن روی آیکون تنظیمات سریع به منوی میانبر سریع آن دسترسی ندارید و وارد صفحه تنظیمات می شوید.

3- تنظیمات صدا سریع

همانطور که قبلا هم گفتیم با فشردن دکمه تنظیم حجم صدا منوی تنظیم آن به صورت نرم افزاری روی لبه سمت راست دستگاه نمایش داده می شود و دیگر روی لبه بالا نیست. همچنین میان بر تنظیم حالت کلی دستگاه از سکوت به ویبره یا به صدا نیز زیر همین قسمت وجود دارد. بدون شک می توان این تغییر را برای موبایل هایی با نمایشگر بزرگ کم حاشیه مفید دانست.

4- منوی تنظیمات

گوگل در هر نسخه از اندروید تغییراتی را انجام می دهد. مثلا نوار اعلانیه ها را تغییر می دهد، یا جایگاه نوار سرچ گوگل را عویض می کند و حتی همین منوی تنظیمات! آن را تغییر می دهد. حالا در اندروید پی (android P) شاهد تغییر منوی تنظیمات با آیکون های رنگی تر و گرد هستیم. تا به اینجا می توان اندروید پی را اندروید گرد هم نامید! نوار جستجو نیز با گوشه های کاملا گرد شبیه به نوار جستجو موجود روی صفحه خانگی طراحی شده است.

5- پشتیبانی از بریدگی نمایشگر

و آخرین موضوع می تواند مربوط به پشتیبانی از بریدگی نمایشگر باشد. اینجا برای موبایل های آینده که تا رسیدن به راه حلی برای کاملا بدون حاشیه شدن از بریدگی نمایشگر (همانند آیفون X) استفاده می کنند، اندیشیده شده است.

البته تغییرات ریز و درشت دیگری نیز وجود دارد که در انتهای ویدیو می بینید. نظر شما درباره اندروید پی (Android P) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)