حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو قابلیت زوم 3X اپتیکال دارد

نوشته

6 سال قبل | 9 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

شایعات زیادی درباره هوآوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) وجود داشته و رندرهای متفاوتی از آن را دیدیم. دراین رندرها رنگ و طراحی بیشتر مد نظر بود و اینکه چند عدد دوربین روی قاب پشتی قرار دارد اما هیچکس به مشخصات دوربین که هوآوی عموما عادت دارد روی دستگاه بنویسد (دقیقا مثل قدیم ها!) توجه نکرد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو قابلیت زوم 3X اپتیکال بیشتر صحبت کنیم.

دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو

دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو

همانطور که در تصویر بالا می بینید برای دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو (huawei P20 Pro) اطلاعاتی از قبلی گشودگی دیفراگم و دریچه لنز درج شده شده است و برند لایکا (LEICA) نیز به وضوح بالای آن دیده می شود. ابتدا با گشودگی دیافراگم آغاز می کنیم که f/1.6 و f/2.4 را می ببینیم. این یعنی احتمالا تعدادی از این دوربین ها با f/1.6 و f/2.4 ارایه شده اما متغیر نیست. درباره دریچه لنز ولی اندازه 27 و 80 میلی متر را می بینیم. در حالت عادی 27 میلی متر می شود همان چیزی که روی آیفون ها دیده ایم، زاویه دید کمی بسته تر نسبت به گلکسی اس 9 یا اکسپریا ایکس زد 2 اما این بسته بودن آنقدر ملموس نیست. نکته مهم آنجاست که دریچه لنز 80 میلی متر را شاهد هستیم و با یک تقسیم ساده سرانگشتی می بینید که تقریبا 3 برابر زوم اپتیکال خواهید داشت و البته یک لنز تله 80 میلی متری! این می تواند خیلی ارزمند و جذاب باشد ولی بد نیست بدانید که احتمالا زوم 2 برابر ندارید! یعنی یا حالت عادی یا 3 برابر اپتیکال و در این بین زوم دیجیتال انجام می شود!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) می تواند انقلابی ظاهر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

اگه اینجوری باشه راه رو برای زوم چند برابری باز میکنه به عبارتی باعث میشه بقیه روش افزایش قدرت زوم رو یاد بگیرن

به طور کلی زوم اپتیکال به اون شکلی که عدسی به طور مکانیکی عقب و جلو بره و زوم کم و زیاد بشه، در گوشی های امروزی وجود نداره. به عنوان مثال زوم اپتیکال 2 برابر در نوت 8 و گلکسی S9 پلاس به کمک دوربین دوم که لنز تله فوتو دارن انجام میشه. یعنی به دلیل ماهیت ساختاری که لنزهای تله فوتو دارن، این قابلیت زوم اپتیکال به دست میاد. لنزهای معمولی روی گوشی ها اغلب 25 یا 26 میلیمتری هستن اما تله فوتوها مثل دوربین دوم گلکسی S9 پلاس لنز 52 میلیمتری داره. اما اینجا ظاهرا هواوی از یک لنز تله فوتو 80 میلیمتری استفاده کرده. در واقع کار خیلی خاص و عجیب غریبی نیست.

یک لنز تله فوتو 52 میلیمتری زاویه دیدش میشه میشه 45 درجه. حالا اگر فاصله کانونی رو به 80 میلیمتر افزایش بدیم، اگر اشتباه نکنم میشه 30 درجه.

Peiman

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) می تواند انقلابی ظاهر شود؟

قطعا دوربین خیلی خوبی داره اما نمیشه اسمشو انقلابی گذاشت

mostafa3

واسه سرگرمی خوبه نه بیشتر
هنوز هیچ قابلیت جالب از دوربین دوگانه هیچ برندی ندیدم

دکتر رسول آریان

بوکه و زوم اپتیکال در لنزهای تله فوتو، عکس برداری فوق عریض در لنزهای سوپر واید. این دوتایی که گفتم روی دوربین های دوم گوشی ها سوار میشه.

دکتر رسول آریان

زوم اپتیکال سرگرمیه؟ وقتی میخوای عکس بگیری و تصویر رو بیاری نزدیکتر، به درد میخوره دیگه. کی تا حالا به زوم اپتیکال گفته سرگرمی!

hamid reza

من کمبودشو هیچ وقت حس نکردم با این که خیلی زیاد عکس برداری میکنم بیشتر دوست دارم با dslr عکاسی کنم از دوربین گوشی هم زیاد توقع ندارم 🙂

Mortazavi

بنظرم با توجه به زوم هیبریدی با کیفیت هوآوی که خیلی به زوم اپتیکال ۲ایکس از لحاظ کیفیت نزدیکه هوآوی هوشمندی کرده و زوم اپتیکال ۳گذاشته که اینجوری هم ۲نزدیک به اپتیکال دارید هم ۳اپتیکال

Mortazavi

دوستانی که تخصصی عکس میگیرن میدونن برای عکاسی هنری از فرد با موضوع اصلی چهره بهترین راه دور شدن از فرد و زوم کردنه که چهره خیلی زیباتر میوفته و قطعاً هوآوی به این موضوع توجه ویژه ای کرده

این زوم۳ این گوشی رو تخصصی برای عکاسی چهره می کنه و این یک سرگرمی نیست و یک مهارت عکاسیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)