حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوع صفحه نمایش به کار رفته در اسمارت فون‌های هر کمپانی از چه نوعی است؟

صفحه‌نمایش هر دستگاه، جذب کننده‌ترین قسمت برای کاربر می‌تواند باشد. در دنیای کنونی شرکت‌های مختلف به سراغ راه‌کاری متفاوت در این زمینه رفته‌اند البته در سال ۲۰۱۷ شاهد بودیم که استفاده از OLED به مراتب بیشتر شد و به نظر می‌رسد این رشد استفاده در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشته باشد. در ادامه همراه باشید تا نگاهی به نوع صفحه‌نمایش مورد استفاده توسط برند‌های بازار داشته باشیم.

این مطلب توسط آقای رسول آریان برای ترنجی ارسال شده است.

اپل: این کمپانی در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از صفحه نمایش LED-Backlight IPS LCD استفاده کرد. در گوشی لوکس و گران خود با نام آیفون X (آیفون 10) از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده کرد.

سامسونگ: مدت زیادی است که در اکثر گوشی های خود از Super AMOLED استفاده می کند. همچنین در پرچم دارهای اخیر این کمپانی با نام های S9 و S9 پلاس از همین نوع صفحه نمایش استفاده شده است. هر چند در برخی از گوشی های پایین رده خود مانند J3 2017 از صفحه نمایش PLS-LCD استفاده کرده است.

ال جی وی 30 اس ThinQ

ال جی: در پرچم داران اخیر خود با نام V30 و V30s ThinQ از صفحه نمایش P-OLED استفاده کرده است. اما در گوشی های میان رده خود در سال 2018 با نام های K8 2018 و K10 2018، مطابق با گوشی های سابق خود، از صفحه نمایش IPS LCD استفاده کرده است.

اکسپریا ایکس زد 2

سونی: این کمپانی گوشی های خود را با صفحه نمایش IPS LCD می سازد، حتی در جدیدترین محصولات خود با نام های XZ2 و XZ2 کامپکت.

سرعت هوش مصنوعی در Mate 10

هواوی: این کمپانی از صفحه نمایش IPS LCD و نوع بهبود یافته ای از آن با نام LTPS – IPS LCD در اکثر محصولات خود استفاده می کند. نکته حائز اهمیت در مدل Mate 10 این کمپانی است. جایی که Mate 10 Pro و Mate 10 پورشه دیزاین را با صفحه نمایش AMOLED ساخته است، اما Mate 10 و Mate 10 Lite را با صفحه نمایش IPS LCD ارائه کرده است.

نوکیا: این کمپانی از IPS LCD برای محصولات خود استفاده می کند، حتی در مدل های 2018 این کمپانی با نام های 6 2018 و 7 پلاس. اما در مدل گران تر خود با نام 8 Sirocco که در سال 2018 معرفی کرده و نسخه بهبود یافته مدل 8 است، از صفحه نمایش P-OLED استفاده کرده است. لازم به ذکر است که در مدل 8 قبلی که در سال 2017 معرفی شده بود، از IPS LCD استفاده شده بود.

گوگل: این کمپانی در پرچمدارهای 2016 خود با نام های Pixel و Pixel XL و همچنین در یکی از پرچمدارهای 2017 خود با نام Pixel 2 از صفحه نمایش AMOLED استفاده کرد. اما در دیگر پرچمدار 2017 خود با نام Pixel 2 XL از صفحه نمایش P-OLED استفاده کرد.

مایکروسافت: این کمپانی تا قبل از پایان قرارداد خود با نوکیا، اکثرا گوشی های خود را با صفحه نمایش IPS LCD روانه بازار می کرد. اما در اواخر 2015 و اوایل 2016 به سایر صفحات نمایش علاقه مند شد، به طوری که در لومیا 950 و لومیا 950XL از صفحه نمایش AMOLED و در لومیا 650 از صفحه نمایش OLED استفاده کرد.

شیائومی: این کمپانی از صفحه نمایش IPS LCD استفاده می کند، اما در مدلی به نام Redmi Pro محصول سال 2016 از صفحه نمایشی با نام LTPS – AMOLED استفاده کرد.

ایسوس ذنفون 5 (Asus Zenfone 5)

ایسوس: این کمپانی از صفحه نمایش IPS LCD در محصولات خود استفاده می کند. حتی در پرچمدار 2018 خود با نام Zenfone 5Z از این نوع صفحه نمایش استفاده کرده است.

اچ تی سی: این کمپانی از صفحات نمایش LCD استفاده می کند. سابق بر این از صفحات IPS LCD استفاده می کرد و سپس از صفحاتی با نام Super LCD. این کمپانی همچنین دسته بندی هایی نیز برای این مدل از صفحه نمایش دارد و آنها را با یک عدد مشخص می کند. به عنوان مثال در U11 پلاس از Super LCD 6، در U11 از Super LCD 5 و در U11 Eyes از Super LCD 3 استفاده کرده است.

موتورولا: این کمپانی تقریبا از همه انواع صفحه نمایش استفاده می کند. در Moto C از صفحه نمایش TFT، در Moto G5 از IPS LCD، در Moto Z2 Force از OLED و در Moto Z2 Play از Super AMOLED استفاده کرده است.

بلک بری: در اکثر گوشی های خود از صفحه نمایش IPS LCD استفاده می کند. در مدل DTEK 60 که محصول 2016 این کمپانی بود و به دلیل استفاده از اسنپ دراگون سری 800 یک محصول بالارده محسوب می شد، از صفحه نمایش AMOLED استفاده کرد.

اوپو: این کمپانی در اکثر گوشی های خود از صفحه نمایش IPS LCD و LTPS – IPS LCD استفاده می کند. اما در برخی مدل ها مانند R11 از AMOLED استفاده کرده است.

ویوو: این کمپانی به طور ترکیبی از IPS LCD و Super AMOLED استفاده می کند. معمولا در سری X که محصولات بهتری هستند، از صفحات Super AMOLED استفاده می کند. به عنوان مثال در آخرین پرچمدار خود با نام X20 Plus UD با سنسور اثر انگشت درون صفحه ای، از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده کرد.

وان پلاس: این کمپانی محصولات زیادی تولید نکرده است. با این حال در محصولات اولیه خود از صفحه نمایش LTPS – IPS LCD استفاده کرد و سپس متمایل به صفحات نمایش AMOLED شد. به طوری که در مدل های 3 و 3T محصولات سال 2016 و مدل های 5 و 5T محصولات سال 2017 از صفحه نمایشی با نام Optic AMOLED استفاده کرد.

میزو: این کمپانی در اکثر گوشی های خود از صفحه نمایش IPS LCD و LTPS – IPS LCD استفاده می کند. اما در گوشی های سری Pro که پرچمداران این کمپانی به حساب می آیند، از جمله Pro 6 و Pro 7 از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده می کند.

اشتراک در
اطلاع از
55 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

رسول جان مرسی بابت مقاله خوبت . اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادی یه سوال دارم تفاوت p-oled و amoled چیه؟

دکتر رسول آریان

خواهش می کنم. امیدوارم مفید بوده باشه.

خب LED رو که میدونیم چیه. اما OLED چیه؟ حرف O مخفف کلمه ارگانیک هست، یعنی مواد آلی. به این معنی که برای ساخت این نوع از نمایشگرها از لایه های ارگانیک (غیر مصنوعی) استفاده میشه.

خود OLED ها به دو شکل کار میکنن. ماتریس فعال و ماتریس غیر فعال. به ماتریس فعال میگن اکتیو ماتریس (AM) و به ماتریس غیر فعال میگن پسیو ماتریس (PM).

کنترل ماتریس ها در مدل غیر فعال به این صورت هست که هر ردیف از پیکسل ها به صورت یکپارچه کنترل میشه، یعنی خط به خط. اما کنترل ماتریس ها در مدل فعال، از یک صفحه ترانزیستور نازک برای دسترسی مستقیم و تغییر هر پیکسل به صورت جداگانه استفاده میکنه.

یعنی در کنار AMOLED مدل دیگری هم هست به اسم PMOLED. ولی مدل AMOLED به دلیل کنترل بهتر بر پیکسل ها شایع شد.

اما حرف P قبل از P-OLED ربطی به داستان بالا نداره. در واقع مخفف پلیمر یا پلاستیک هست. پلاستیکی بودن ظاهری انعطاف پذیر به نمایشگر میده، به این صورت که به جای یک زیرکار شیشه ای، میشه از یک زیرکار پلاستیکی استفاده کرد. مزیتش این هست که نازک تر هست و قابل انعطاف. مثل همون قابلیتی که به گوشی های G Flex و G Flex 2 داده بود.

ahmad

مرسی داداش

دکتر رسول آریان

فدات.

دکتر رسول آریان

البته اینم بهت بگم احمد جان.

نکته اصلی اینه که صفحه نمایش P-OLED ال جی هم قابلیت کنترل تک پیکسلی رو داره و به نوعی ساختارش ماتریس فعال هست. از طرفی صفحات استفاده شده در گوشی های سامسونگ (حداقل اونایی که اج دارن)، از جنس پلاستیک هست، یعنی اینها هم به نوعی P-OLED هستن. چون اگر لایه زیرین پلاستیک منعطف نباشه، اصلا نمیشه باهاش لبه Edge درست کرد.

نهایتا اینکه، هر دو کنترل پیکسلشون ماتریس فعاله و هر دو زیرساخت پلاستیکی دارن. اسم گذاری ها کمی متفاوت هست.

باقی موارد بستگی به مواد اولیه متفاوت، نحوه چیدمان زیرپیکسل ها، نحوه کالیبره کردن، تفاوت های نرم افزاری و … داره.

Amir026

این کیه داره خودشو میکشه اینجوری منفی میده ??

دکتر رسول آریان

???

Amir026

رسول جان عالی بود،خسته نباشی
دمت گرم

دکتر رسول آریان

قابل شما رو نداشت.

مرسی رسول عالی بود

خواهش میکنم.

ahmad

جون من تعداد منفی های منو باش من فقط یه سوال پرسیدم که نمیدونستم

دکتر رسول آریان

اینا سادیسم روانی دارن. اهمیت نده.

دلیل این همه منفی چیه؟؟??
دلیلتونو بگید اگه قانع کننده بود ماهم منفی بدیم

ممنون.

اینو اضافه کنم که این مقاله نمیخواد بگه که برتری با کدومه. فقط مروری هست بر اینکه ببینیم هر کمپانی سیاستش در استفاده از صفحه نمایش چطور داره پیش میره.

هر چند میشه در آینده مقاله ای در بررسی تک تک اینها داشت.

Pouya

دوستان چرا انقدر منفی دادند مگه چه چیز خاصی گفت تو کامنتش که مخالف بودین :/ گرچه من خودم به شخصه برام مهم نیس چون امکان نداره همه ی ما باهم هم عقیده باشیم ولی این کامنت اصلا چیزی واسه منفی دادن نداشت

دکتر رسول آریان

پویا جان به خاطر متن کامنت نیست. به خاطر شخص بندس. دوست داران سونی هستن، اشکالی. بالاخره هر کسی حق داره مثبت یا منفی بده ?

Hadiii

چرا دوست داران سونی؟مقاله خوبی بود خیلی خوبه هرکسی که گوشی براش مهمه مطالعه کنه.به نظر من هر چیزی از تکنولوژی جالبه!ممنون از شما!

جسارت نمیکنم. قطعا همه یک جور نیستن. بهتره بگم برخی از طرفداران شرکت سونی.

ممنون از شما که مطالعه کردید.

MR.CAMPER

داداش از خودت نا خاطر جمعی از کجا میدونی طرفدارای سونی ان؟ علم غیب میدونی؟ با اون ترول بازی که شما و اقای احمد زیر پست های بقیه برندها دراووردین و اینقدر از سامسونگ و اپل تعریف میکنین و بقیه برند هارو تخریب میکنین طرفدار هر برندی به غیر از سونی باشه موج منفی رو پای کامنتهای گوهر بار شما سرازیر میکنه

MR.CAMPER

راستی اینم یادم رفت بگم
مقاله خیلی مفیدی بود دستتون درد نکنه بازم از این مقالات بذارین به شخصه برای من مهم نیس جنس نمایشگر چی باشه همین قد پیکسل نسوزونه سایه نندازه مصرف باطریش کم باشه روشنایی و کیفیتش هم مناسب باشه کارم راه میندازه

علم غیب نمیخواد عزیز دل.
الان خود شما هم قطعا طرفدار سونی هستی و من بچه نیستم که ندونم.
این حرکات چیپ بچه گانه منفی زدن هم معلومه سرچشمه اش از کجاس.

خواهش میکنم.

MR.CAMPER

بله درسته طرفدار سونی ام
گوشیاشو خیلی دوست دارم ولی از اون دسته ادمایی ام که فقط مصرف کننده ام
گور بابای سونی و بقیه برندها به خاطر سونی به هم وطنم توهین نمیکنم و فقط چیزی که کارمو راه بندازه میخرم
معمولا به ندرت کامنتها رو دنبال میکنم ولی تو پست معرفی ایکس زد۲ و پستهای مربوط به اون ترکوندی سونی رو
سونی طرفداراش اندکن واسه اونها گوشی میسازه وکسیو زور نکرده برن گوشیاش و محصولاتش رو بخرن کسی هم که از طراحیش ایراد میگیره ببینه میتونه خودش طراحی کنه و چندین ماه روش وقت صرف کنه طرح بزنه بده شرکت سازنده اگرم نمیتونه بگه از طراحیش خوشم نمیاد ن اینکه کل یک شرکت چند ملیتی رو ببره زیر سوال
منم از سامسونگ اپل و هواوی و سایر برندهای چینی خوشم نمیاد ولی خب نوش جون اونی ک پولشو داره و میخره امیدوارم تاچش براش بتاچه شاید بودجه طرف اونقدری نبوده که بتونه بهترشو بخره اکیدوارم جیباتون پر پول باشه بتونین گوشی که دوست دارین ولیاقتشو دارین بخرین ولی تو کامنتا بحث علمی راه بندازین ما هم چارتا چیز یاد بگیریم

ممنون از شما.

اگر کامنت من زیر اون مطلب شما رو ناراحت کرده مغدرت میخوام.

MR.CAMPER

فدات عزیز منکه ناراحت نشدم ولی خب وجهه خوبی نداره درکل دمت گرم بابت مطلبی که گذاشتی منم اگر یه موقع از کوره در رفتم جسارتی کردم از شما و دیگر دوستان عذر میخوام

Pouya

رسول جان ممنون بابت مقاله?

دکتر رسول آریان

تشکر ?

Pouya

فقط این Optic AMOLED تا حالا نشنیده بودم اگر اطلاعی داری یکم توضیح بدی ممنون میشم

amir shar

اگه یه نگاه به نقد و بررسی گوشی های وان پلاس مخصوصا ۳تی به بعد بندازی توضیحاتی در موردش داده شدن! هرچند میتونی با سرچ در موردش بیشتر هم بفهمی در موردش.

دکتر رسول آریان

به نقل از کارل پی، یکی از بنیان گذاران شرکت وان پلاس: “گذاشتن این نام جدید روی صفحه‌نمایش گوشی به‌دلیل این است که این مدل نسخه بهبودیافته صفحه‌نمایش AMOLED است. شرکت وان‌پلاس از تکنولوژی Super AMOLED استفاده کرده و سپس با بهبود این تکنولوژی تلاش کرده کنتراست و دمای رنگ را هم بهتر کند. همه این تلاش‌ها برای نزدیک کردن تصویر به آنچه در زندگی واقعی می بینیم اتفاق افتاده. همچنین بر روی این تکنولوژی کار شده تا در حالت بیرون از فضای سربسته و پرنور بتواند خوب کار کند.”

نتیجه اینکه Optic AMOLED همون Super AMOLED هستش که فقط پروفایل رنگ های اون تغییر کرده و نمیشه اون رو فناوری جدیدی در نظر گرفت. کلمه اپتیک بیشتر یک کلمه تبلیغاتی هست، به این معنی که صفحه نمایش گوشی زیر نور آفتاب خوانایی خوبی داره. همین.

Pouya

امیر جان حق با شماست من مقاله رو کامل نخوندم درست میگید -رسول جان ممنون – الان که نگاه میکنم میبینم کل کامنتای این پست منفی بارون شدنا چه کاربرایی داریم خبر نداشتیم ?البته من که خودم میدونم خیلیا مثل اون بنده خدا سونی فن متعصبه که اسم نمیبرم چنتا اکانت داره یه خبرایی بهم میرسه بالاخره

rad 007

انتقادهای شما از گوشی های سونی همش شخصی و غیر منطقی و شایعه پراکنی هست و کاملا مشخص است به خاطر عشق و هوس به کمپانی و گوشی مورد علاقه خودت حتی آرزوی نابودی کمپانی سونی را هم داری که اصلا مهم نیست و انتقادات تو هم مهم نیستند آنجایی که میفرمایی قابلیت جدید ویبره سونی دستان تو را ناراحت میکنه و یا با برخورد به میز چوبی صدای ناهنجار تولید میکنه و مصنوعی است کاملا معلوم است که علایق شخصی خودت را میخوای به همه تحمیل کنی و بگی چون من دوست ندارم پس آن قابلیت جدید سونی هم به درد نمیخوره
انتقادهای تو مثل این است که من بگم چون صفحه نمایش ادج سامسونگ را دوست ندارم پس این نوع پنل اصلا به درد نمیخوره و بی مصرف است که البته اینطور نیست این‌قابلیت ها را چه من و شما دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم برای خیلی ها مهم هستند و کاربردی…پس بیخودی نوآوری های یک کمپانی دیگر را کوچک و تحقیر نکنیم و اصلا ما در حدی نیستیم که راجب تکنولوژی های کمپانی های بزرگی مثل سونی و سامسونگ اظهار نظر کنیم و ویژگی های منحصر به فرد آنها را بی ارزش و به درد نخور قلمداد کنیم
خودم از قدیم طرفدار سونی بودم و هستم ولی مگه میشه این همه نوآوری و پیشرفت سامسونگ بعد از تولید اس ۸ و اس ۸ پلاس و نوت۸ و این گوشی های چند روز قبلش را انکار کرد!!!نه نمیشه و انکارنشدنی است حتی اگه به سونی تعصب و علاقه هم داشته باشم نمیشه مزایا و ویژگی های رقبا را کم‌اهمیت و به درد نخور قلمداد کرد اونم از روی منطق و تعصب شخصی به آن برند نه یک !!!مقایسه و منطق محکمه پسند و همه پسند
شما هم انتظار نداشته باش بعد از اینهمه انتقاد و شایعه پراکنی نادرست در مورد سونی و گوشی های سونی طرفدار سونی به شما گل و شیرینی بفرستند و ازتون تعریف کنند و با منفی دادن آنها ناراحت نباش
در آخر هم اگه به خاطر حرفهای من ناراحت شدی معذرت میخواهم و اصلا جایز نیست ما به خاطر علاقه به چند تا برند خارجی همدیگررا اینجا ناراحت کنیم چون همین برندها چه سامسونگ باشه چه سونی کوچکترین اهمیتی به امثال من و شما نمیدهندحالا از برندی مثل اپل نگوییم بهتره که حتی ما را مشتری درجه ده خودش هم حساب نمیکنه !!!!!و همه نرم افزارهای عقب مانده و به درد نخور خودش را هم واسه ما تحریم میکنه !!!!مایی که چند برابر پول بیشتراز ارزش واقعی آیفون ها به آنها پول میدهیم و ‌……….

Pouya

ترنجی یه سوال چرسیدم تو پست (آیا می توانیم گوشی هوشمند خود را شب تا صبح به شارژر متصل کنیم؟) ممنون میشم پاسخ بدین از دوستان هم اگر کسی میدونه پاسخ بده ممنون میشم

Pouya

شرمنده اصلاح میکنم* پرسیدم *

REZA

مشکلی پیش نمیاد،وقتی گوشی شارژش پر میشه فرایند شارژ شدن متوقف میشه

Prince of persia

واقعا تلاشت ستودنی بود آقای رسول خان ولی یه ایراداتی هم داشتش یکیش این که چند تا برند دیگه مثل تی پی لینک و زد تی ای و آلکاتل اسشنال فونم.میذاشتی کامل تر می شد البته تو قسمت صفحه نمایش ها که گفتین سامسنگ تو همه گوشی هاش به غیر از چند پایین رده از super amoled استفاده کرده باید بگم که تو خیلی از میان رده و پایین رده هاش از آی پی اس استفاده کرده الجیم پنل ال سی دیش کوانتیوم آی پی اسه که یه رده بالاتر از بقیه ی آی پی اس ها هستش پنل پرچمدار جدبد موتورولا هم پی اولد الجیه ضمنا الجی تو دو تا پرچمدار سری جی سابقش یعنی جی فلکس و جی فلکس 2 از پنل پی اولد استفاده کردش و اچ تی سی هم تو وان آ9 پلاس از امولد استفاده کردش بازم تشکر از شما

دکتر رسول آریان

خواهش میکنم.

اتفاقا گفتم به ادمین محترم که اگر برندی رو از قلم انداختم بهم بگه. دیگه نگفتن بهم. البته فکر کنم از برندهایی که گفتی، شاید فقط Essential Phone مهم بود بیشتر که متاسفانه توی لیست جی اس ام آرنا نبود، چون بر اساس جی اس ام آرنا مدل ها رو بررسی کردم.

اما در مورد تکنولوژی ساخت و نوع پنل، صحبتی نکردم در مقاله. چون بسیار طولانی میشد. صرفا فقط اسم بردم.

راستش نمیخواستم وارد تاریخچه صفحات نمایش بشم. فقط مدل های 2018 و 2017 و 2016 رو بررسی کردم. چون حقیقتا بررسیش تا مثلا 2010 سخت بود برای تک تک برندها.

درسته، توی کامنت ها هم اشاره کردم به G Flex ها. خلاصه اینکه این مقاله فقط اسم میبره از نوع صفحه نمایش ها. اینکه کدوم خوبه و کدوم بده، نیاز به مقالات جامع تری داره. فقط خواستم مشخص بشه که تمایل شرکت ها به سمت ماندگاری در LCD ها هست یا کوچ به سمت OLED ها و اینکه اون شرکت هایی که هر دو نوع صفحه نمایش رو استفاده میکنن، روی کدوم یک از مدل هاشون از LCD استفاده کردن و روی کدوم مدل هاشون از OLED ها. فقط همین.

Prince of persia

خدا وکیلی نگاه ملت بیکار از صبح تا شب نشستن.پای این کامنت های پیج ها کیلیویی مثبت و منفی میزنن الان این صحبت های من و رسول چه چیزی بدی م بود که منفی دادین!

دکتر رسول آریان

مشکلی نداره. هر چند که حتی یک نفر میتونه با 20 تا اکانت بیاد و لایک و دیسلایک بزنه. همچنین لایک و دیسلایک اینجا یکم مشکل داره. هر چند ساعت یکبار ریست میشه و میتونی بری دوباره لایک و دیسلایک کنی. یعنی اگر الان لایک زدی، آخر شب اگر بیای، دوباره میتونی به همون کامنت لایک بدی. اگر واقعا این همه نظر مخالف هست، خوشحال میشم جرات داشته باشن و بیان کامنت بذارن و بگن مشکل مقاله چیه و یا از کجاش ناراحتن. هر چند که مشخصه دقیقا از کجا ناراحتی پیش اومده. این مقاله که نگفته LCD های سونی خوب نیست، فقط داره روند تکاملی شرکت ها رو در چند سال اخیر و مخصوصا اواخر 2017 میگه. این دیگه ناراحتی نداره که. شاید نمایشگر IPS LCD سونی با قابلیت HDR 10 Bit و موتور ایکس ریالیتی از همه OLED ها بهتر باشه. شاید همه OLED ها مشکل سایه انداختن روی صفحه نمایش داشته باشن.

Prince of persia

درست می گی اینا فن های سونی خیلی ناقلان راستی در مورد مشکل لایک و دیسلایک ها. متأسفانه مشکل داره راست می گی حتی بعضی موقع ها دیدم هر چند دقیقه یه بار می شه مثبت و منفی زد

بله متاسفانه!

Mortazavi

آقا چه ربطی به سونی داره؟

چرا باید این دیسلایک ها کار یک نفر باشه اونم طرفدار سونی؟!!!
بخدا همه مثل شما آنقدر متعصب نیستند و از طرفی این کارها معمولاً مال طرفدارای برند کره ای هست
اونایی که هر تکنولوژی خوب رقبای برند محبوبشون رو میکوبن
یا شرکت های تو رقابت رو دروغگو و خراب میدونن
همیشه طرفدارای سونی رو به متعصب و ترول و بی مغز و بی منطق و … متهم کردید ولی واقعا حقیقت برعکس این ماجراست

زیر پست اس۹ هیچ به قول شما ترولی از سونی نیومد چیزی بگه ولی زیر پست xz2 اکثر کامنت ها مال دوستان طرفدار سامسونگ بود که اکثرا هم مملو از حرفهایی با رنگ و بوی گند تعصب شدید بود

جناب آریان جو این سایت خیلی منطقی آروم و دوستانه بود ولی با اومدن شما کاملاً بهم ریخته که نمونش فحش های بسیار زشت شب قبل

من قصد جسارت ندارم ولی لطفاً لطفاً و لطفاً بس کنید و فقط از برند سامسونگ تعریف کنید و کوبیدن سایرین رو بی‌خیال شید

بخدا دلایل شما فقط از نظر خودتون منطقیه ولی مملو از تعصبات عجیب و غریب هست

اصلأ یه پست بزارید که سامسونگ عالی و بقیه همه آشغال و بعد تغییر روند بدید

باور کنید این روش جز التهاب بین یوزر ها هیچ چیزی نداره چون این اطلاعات رو اکثر دوستان دارند و نهایتاً تصمیم به انتخاب برندی گرفتند و باهاش ارتباط برقرار کردن

فرض کن به مجنون توضیح بدی لیلی خوشگل نیست آیا قبول میکنه؟

من آیدی تلگرام دادم که تو فضای دونفره هم این مطلب رو بگم هم تخصصی باهات صحبت کنم شاید طرز فکر (یا سامسونگ یا آشغال) ازت دور شه که نیومدی و مجبور شدم اینجا بگم
بابا سامسونگ عالیه ولی ترنجی مخصوص طرفدارای سامسونگ نیست
ببخشید طولانی شد .

Rog_Pc_Gamer

مرتضوی جان
پارسال فنای سونی خیلی بدتر رفتار میکردن البته تا همین ۶ ماه پیشم وضع همین بود
ولی در مورد فنای سونی توی سایت همسایه
دیدین پستای مربوط به بهترین دوربین شدن اس ۹ و دیسپلی میت رو ؟ یک نفره همه رو حریف شد
و حالا تعصب معززم بماند که همش تو پیجش میاد اس ۸ رو با اکسپریا ایکس دیسپلیش رو مقایسه میکنه میگه ایکس خیلی بهتره و هزارتا کوفت دیگه برای کوبیدن سامسونگ
والا من یکی از بعضی فنای سونی کینه زیاد دارم ( جز عاقلاشون و کسایی که منطقی هستن مثل تو دمت گرم) یه مقدار بی شخصیت هستن میان اکانت فیک برای کوبیدن فنای اپل و الجی و سامسونگ و حتی هواوی درست میکنن

Rog_Pc_Gamer

راستی مرتضوی جان اگه‌طرفدار به اون سگای برده سونی میگین باید بگم خیلی در اشتباهین
چون طرفدار بودن با سگ برده بودن خیلی فرق داره
کسایی که دست به هرکاری میزنن که سونی فروشش بیشتر بشه با هزارتا چرت و پرت و هزارتا دروغ و تخریب برندای دیگه مخصوصا سامسونگ (‌متاسفانه به لطف اینام اسم فنای سونی بد در رفته ) و یا بهتر بگم نون شبشون تو این کاره

“همیشه طرفدارای سونی رو به متعصب و ترول و بی مغز و بی منطق و … متهم کردید ولی واقعا حقیقت برعکس این ماجراست”
فقط لطفا سعی کنید خودتون در وحله اول توهین نکنید بعد میگین چرا میگن ترول
والا هرکی بیاد از اس ۹ تعریف کنه نشینده بودیم طرف فن سامسونگه چه بخوایم چه نخوایم فعلا اس۹ با اختلاف بهترین گوشی اندرویدی هست ( بخوایم برتری بگیم برتری های سامسونگ خیلی بیشتر از سونیه و این برای قطعا شما نا امید کننده هست و سونی خیلی کم کاری کرده امسال )

این منفی ها کار هر کسی که هست، قطعا یک آدم احمق عقده ای هست. چون انقدر بیچارس که زیر کامنت سوال پرسیدن بچه ها حدود 40 تا منفی زده. به سلامت عقلی این فرد یا افراد باید شک کرد.

میدونی کجا سوتی دادن؟ اونجا که با یک آیدی کامنت اول رو دادن، بعد با یک آیدی دیگه جواب دادن. حواسشون هم نبود که بار قبل با کدوم آیدی لاگین کرده بودن. حالا اسم نمیبرم ولی اگر توی کامنت ها نگاه کنی میبینی. در ضمن برام هیچ کاری نداره که بگم ادمین سایت نگاه کنه ببینه این همه منفی نامعقول با چند یوزر و چند آی پی ثبت شده. ولی واقعا مهم نیست، فقط کوچکی خودش رو نشون داد.

مع الوصف حرف شما رو میپذریم در مورد اینکه شاید یکم بیش از حد، محصول جدید سامسونگ رو مورد نقد قرار دادم. اما اون پست یک پست مقایسه ای بود که اسم محصول جدید سامسونگ هم توش بود. البته مطلب ترجمه شده بود و ایرادی به ادمین های این سایت وارد نیست، بلکه ایراد اصلی رو به اون نویسنده سایت منبع داشتیم. به هر حال اون گذشت. اما باور بفرما در همون یکی دو روز اول معرفی محصول جدید سونی، انقدر انتقاد بهش وارد شد که حد نداشت. اونم از طرف خود فن های سونی. کامنت هاش هم در سایت های مختلف موجوده. یعنی خود فن های سونی هم متعجب شدن از این گوشی.

اما در خصوص نصیحت شما بگم که آیا زمانی که آقای محمدرضا معزز اون ترول بازی ها رو در میاورد، شما خودت شخصا منتقدش بودی؟ الان یک شخصیت دیگه ای هم توی یکی از سایت های همسایه هست به اسم ماشاالله خان که ظاهرا همون آقای معزز باشه، به شدت ترول بازی میکنه و سامسونگ رو میکوبه و هی از سونی تعریف میکنه. آیا شما تا حالا این توصیه ها رو به اونها هم داشتی؟ یا صرفا به این خاطر که نظرات شما و بنده در یک راستا نیست، فقط این انتقاد رو به من داری؟

البته من سعی میکنم منطقی نقد کنم. ولی متاسفانه لحن و طرز برخورد کاربران سونی رو دیدیم همون روز. من با لبخند از کنارش گذشتم ولی مصیب شاید به خاطر سن کمترش نسبت به من عصبی شد و درگیر شدن.

من موافق نقد سالم هستم و منطقی. با تمسخر و توهین هم مخالفم.

amir shar

بنظرم بهترین پنل حال حاضر امولد هست هر کمپانی که بهش روی نیاره خیانت در حق طرفدارها و مشتری هاش کرده

Mortazavi

مقاله خوبی بود البته خیلی خیلی کلی بود

مثلاً اینکه htc از superlcd استفاده می‌کنه فرقش با lcd چیه

یا اینکه سونی از تریلومینوس استفاده می‌کنه فرقش با ips یا حتی کوانتوم دات چیه
یا فرق oled با p-oled و amoled

دکتر رسول آریان

خواهش میکنم.

یک کمپانی هست به اسم S-LCD توی کره جنوبی که تولید کننده صفحه نمایش LCD هست و اسمش رو گذاشته Super LCD و ظاهرا تنها مشتریش کمپانی HTC هست. صفحات Super LCD با صفحات LCD معمولی، تفاوت هایی دارن. یکی از این تفاوت هاش اینه که Super LCD شکاف هوای بین صفحه نمایش و شیشه بیرونی رو نداره، که همین باعث میشه بازتاب صفحه نمایش کمتر بشه و کاربر احساس راحتی بیشتری داشته باشه. طبق ادعای کمپانی سازندش، این نوع از صفحه نمایش مصرف باطری کمتری داره و در خارج از خانه بهتر دیده میشه. به طور کلی عبارت Super LCD بیشتر یک برند تجاری هست.

اما در مورد پنل ها بحث طولانی هست. چون پنل ها هم داستان خودشون رو دارن. از جمله IPS پنل ها و …

در مورد OLED ها و از انواعشون P-OLED ها و AMOLED ها به طور کامل برای آقا احمد در کامنت های اولیه توضیح دادم. اگر خواستید اونا رو نگاهی بندازید، فکر کنم مفید باشه. هر چند میشد همه این توضیحات رو هم به انتهای مقاله اضافه کرد، که خواننده بدونه تک تک این عبارت ها چه معنی دارن. منتها دیگه به خواست دوستان توی برخی از کامنت ها پاسخش داده شد.

Mortazavi

Oled ها مصرف انرژی کمتر و رنگهای زنده تر (نه واقعی تر) دارند و مشکی واقعی و کنتراست بی نهایت ولی مطمئن باشید خروجی تصویر کاملاً مرتبط با نوع پنل(lcd یا led) نیست و فقط با مقایسه میشه فهمید.
استفاده الجی سامسونگ اپل هوآوی و بزودی سونی از اولد نشون میده مرحله بعدی آینده نمایشگر های موبایل اولد هست ولی بررسی‌ های چشمی متعدد من نشون داد الزاماً اولد بهتر از lcd نیست(تو موبایل)

دکتر رسول آریان

به طور کلی تکنولوژی ساخت OLED ها جدیدتر از LCD ها هست و در اوایل عدم تطبیق رنگ داشت و در طی این چند سال، سعی کردن که دقت رنگشون رو بهتر و بهتر کنن. علت اینکه برخی از شرکت ها هنوز به سمت OLED ها نرفتن، شاید این ایده رو داشتن که فناوری OLED ها هنوز به بلوغ کامل نرسیده. هر چند که خودشون به مشکلات LCD ها هم واقف هستن. نکته دیگه هزینه تمام شده هست. اگر به مثال هایی که توی مقاله زدم، نگاهی داشته باشید، میبینید کمپانی که به صورت ترکیبی از LCD ها و OLED ها استفاده میکنن، سعی میکنن OLED ها رو بذارن روی پرچمدارهاشون. این نشون میده که صفحات نمایش LCD ها ارزون تر هستن و برای ساخت گوشی های مقرون به صرفه تر بهترن. یعنی قیمت نهایی محصول رو کاهش میدن.

اما به نظر من، همونطور که شما هم گفتید، به نظر میرسه به تدریج اون کمپانی هایی هم که به OLED ها علاقه نشون ندادن، برن سمت OLED ها، اگر ببینن دقت رنگ هاشون عالی شده و البته هزینه ساختشون مقرون به صرفه تر شده باشه.

REZA

این LED -Backlight IPS LCD
چیه که واسه ایفون هستش؟یکم توضیح میدید؟

دکتر رسول آریان

این نوع از صفحه نمایش هم LCD هستش منتها به جای استفاده از یک لامپ فلوروسنت که در LCD ها استفاده میشه در پشت صفحه نمایش، از لامپ LED استفاده شده.

در واقع اکثر تلویزیون ها و مانیتورها و صفحه نمایش لپتاپ هایی که ما اصطلاحا بهشون میگیم LED اسم صحیح تر اونها LED-Backlight LCD هست.

پس میشه اینجور گفت که آیفون روی گوشی هاش داره از صفحه نمایش LED استفاده میکنه. اما OLED استفاده شده روی آیفون ایکس، از نوع Super AMOLED هست. مشابه سامسونگ.

REZA

خیلی ممنون توضیح کامل و خوبی دادین
پستم عالی بود،فقط نمیدونم چرا اینقدر منفی توی کامنتا زیاد بود،منکه واسم مهم نیستن منفی و مثبتا،ولی دیدم دوستان زیادی منفی گرفتن!نمیدونم چرا.

دکتر رسول آریان

خواهش میکنم.

اگر دقت کنی، بعضی از کامنت ها منفی نداره و به جاش مثبت زیاد داره. این کار دو سه نفره کلا. سوتی هم دادن اتفاقا اگر نگاه کنی. برخی از کاربران متعصب سونی خیلی بی منطق هستن. با 50 تا یوزر فیک اومدن هی منفی زدن رفتن، که مثلا ناراحتی خودشون رو از من ابراز کنن. چون از برند محبوبشون ایراد گرفتم!

rad 007

اگه به پیشرفت باشه صفحه نمایش LCD سونی خیلی پیشرفته تر و تکنولوژی تر از سایر پنل های LCD دنیا هست و اتفاقا توی کیفیت و تکنولوژی پنل های LCD سونی در تلویزیون ها رقیبی نداره و بهتر از بیشتر OLED های بازار است

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پست مهمان