حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک گلکسی اس 9 با اگزینوس 9810 منتشر شد: رکوردزنی در عین عملکرد عجیب و غریب

نوشته

6 سال قبل | 10 دیدگاه | سامسونگ، سخت‌افزار

یک هفته پیش بود که بنچمارک اگزینوس 9810 روی گلکسی اس 9 لو رفت و شاهد امتیاز تک هسته ای 50٪ بیشتر از اسنپدراگون 845 بودیم. این بنچمارک به ما عملکرد بی نظیر اگزینوس 9810 را با پردازشگر مرکزی (CPU) مجهز شده به هسته هایی با معماری اختصاصی سامسونگ (Mongoose M3) را نشان می داد اما آن نتایج رسمی نبودند! حالا Anandtech به بررسی اولیه بنچمارک های اگزینوس 9810 پرداخته و نتایج جالبی رقم خورده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به بنچمارک گلکسی اس 9 با اگزینوس 9810 داشته باشیم.

مقایسه اگزینوس 9810 با اگزینوس 8895

مقایسه اگزینوس 9810 با اگزینوس 8895

ابتدا اجازه بدهید مقایسه سخت افزاری بین اگزینوس 9810 با اگزینوس 8895 را در جدول بالا ببینیم. همانطور که می بینید تفاوت هایی در طراحی وجود دارد. برای اولین تفاوت بد نیست بدانید در اگزینوس 9810 حداکثر فرکانس بستگی به تعداد هسته فعال دارد. برای مثال در کلاستر قوی (شاخه 4 هسته ای قوی که هسته هایی از نوع Mongoose M3 دارد) اگر یکی از هسته ها فعال باشد می توان فرکانس را تا 2.7 گیگاهرتز بالا برد، اگر دو هسته فعال باشد تا 2.3 گیگاهرتز و اگر هر 4 هسته فعال باشد فقط تا 1.8 گیگاهرتز قابل دسترسی است. این در حالی است که اگزینوس 9810 با حداکثر کلاک 2.9 گیگاهرتز معرفی شده است. بدین ترتیب اگزینوس 9810 اولین چیپست در اکوسیستم اندروید است که همانند چیپست های اپل می توان حداکثر فرکانس مورد استفاده در یک هسته را برای عملکرد بهتر تک هسته ای، افزایش دهد.

در کلاستر ضعیف اما 4 هسته از نوع Cortex-A55 بدون حافظه سطح دوم کش (L2) در فرکانس 1.95 گیگاهرتزی در دسترس هستند و در بخش گرافیکی فرکانس Mali-G72 که حالا دو هسته کمتر از پردازشگر گرافیکی اگزینوس 8895 دارد، روی 572 مگاهرتز تنظیم شده که کمتر از حد انتظار ماست. اما اجازه بدهید به بنچمارک های اگزینوس 9810 بپردازیم:

بنچمارک اگزیوس 9810

بنچمارک اگزیوس 9810

بنچمارک اگزیوس 9810

بنچمارک اگزیوس 9810

بنچمارک اگزیوس 9810

بنچمارک اگزیوس 9810

سامسونگ قصد دارد قدرت اگزیوس 9810 کاهش دهد تا عملکردی برابر اسنپدراگون 845 داشته باشد

همانطور که می بینید می توان تایید کرد که بنچمارک لو رفته از اگزینوس 9810 صحیح است و عملکرد پردازشگر مرکزی (CPU) آن از اسنپدراگون 845 به شکلی قابل توجه قوی تر است و با چیپست A10 و A11 اپل مقایسه می شود. نکته جالب این است که به گفته یکی از مسئولین حاضر سامسونگ قصد دارد قدرت اگزیوس 9810 کاهش دهد تا عملکردی برابر اسنپدراگون 845 داشته باشد. در باقی بنچمارک های پردازشگر مرکزی (CPU) شاهد عملکرد عجیب و غریب هستیم:

هنوز دلیل این امر مشخص نیست اما یکی از مشخص ترین دلایل را می توان نهایی نبودن فیرم.ور نهایی دستگاه های نمایش داده شده در MWC 2018 دانست و امیدواریم در نسخه نهایی شاهد عملکرد منطقی تری باشیم. از نظر گرافیکی نیز عملکرد اگزینوس 9810 خیلی عالی نیست و اسنپدراگون 845 بهتر ظاهر شده است.

نظر شما درباره بنچمارک گلکسی اس 9 با اگزینوس 9810 چیست؟ با محدود کردن توانایی این چیپست برای برابری با اسنپدراگون 845 موافقید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

مرسی اقا سینا بخاطر ترجمه سریع. در مورد پردازنده میتونم بگم وقتی این نتایج رو دیدم بیشتر به قدرت اپل پی بردم نتایج گرافیکی نسخه اگزینوس ناامید کننده بود

این مطلب رو دو روز پیش منتشر کرد این سایت. دقیقا همون روز مراسم. نسخه ای که باهاش تست گرفتن، نسخه دمو هست که مخصوص خبرنگاران و فعالیت تکنولوژی هست. اصطلاحا بهش میگن نسخه Media. یعنی مخصوص کسانی که کارهای رسانه ای انجام میدن در دنیای تکنولوژی.
پس همونطور که در متن هم اشاره شد، این تست ها قابل خیلی قابل استناد نیست. به دلیل همون اصلی نبود فریمور و استیبل نبودن. در ضمن نتایج فون آرنا و جی اس ام آرنا با هم فرق داره و اینم نشون دهنده همین مساله و به قول شما عجیب غریب بودن نتایج هست.

اما من به ناقص بودن همین تست هم اعتراض دارم. اولا تست گیک بنچ چرا فقط در حالت تک هسته یا همون Single Core تست شده. پس نتایج چند هسته ای یا همون Multi Core کجاس؟
در ثانی چرا تست GPU فقط در حالت صفحه خاموش یا همون Off Screen تست شده؟ پس نتایج On Screen کجاس؟

این چه مدل تست گرفتنیه دیگه که گیک بنچ چند هسته ای نداره!!!

در حال حاضر A11 اپل قوی ترین CPU رو داره و شکی در این باره نیست. اما به نظرم اگر تست چند هسته ای رو اجرا کنن، از A10 قوی تره.

اما در خصوص اینکه سامسونگ بخواد قدرت اگزینوس رو کاهش بده، به نظرم این کار رو انجام نمیده. چون همینجوریشم از A11 عقبه. شاید مردم آمریکا با دیدن ضعیف تر بودن اسنپ دراگون در بخش CPU بیشتر علاقه مند بشن به اگزینوس و در آینده شاهد اگزینوس در نسخه های مربوط به کشور آمریکا هم باشیم.

شرکت کوالکام داره توسط شرکت برودکام خریده میشه. یعنی در واقع چیزی نمونده تا خریده بشه. کلیه حق امتیاز برند اسنپ دراگون هم میشه مال کمپانی برودکام.

به امید خدا با طراحی GPU توسط خود سامسونگ و رهایی از GPU های Mali، شاید قدرت گرفتن اگزینوس در بخش GPU هم خواهیم بود. مثل الان که در بخش CPU بهتر شده با پردازنده های اختصاصی.

کلام آخر هم اینکه درسته سخت افزار مهمه، اما باید دید در استفاده روزانه گوشی ها چه عملکردی خواهند داشت. مثل آیفون ایکس که یه جورایی A11 قدرتمند رو خراب کرده با اون مشکل حافظه که به طنز بهش میگن آلزایمر.

ahmad

ولی اقا رسول تو این تستا قدرت کمتر اسنپ نسبت به a11 اپل مشهوده یعنی بعد حدود6 ماه هنوز اسنپ نتونسته به اپل برسه نسخه اگزینوس هم که گرافیکش داغونه

دکتر رسول آریان

ببخشید متوجه منظور شما نمیشم.
اسنپ 845 در بخش GPU از A11 ضعیف تره؟ منظور شما اینه؟

کار جالبی که اپل انجام داد، طراحی GPU توسط خودش بود. یعنی GPU رو برای گوشی خودش کاستوم کرد. قبلا در چیپست A10 به طور مستقیم GPU شرکت پاور وی آر رو گذاشت. اما برای چیپست A11 اومد GPU رو دستکاری کرد. البته فکر میکنم هسته اولیه اش همچنان پاور وی آر باشه.

به هر ترتیب این طراحی ها و شخصی سازی ها میتونه کمک کنه. به خاطر همینم هست که میگم سامسونگ باید در بخش GPU هم مستقل بشه.

دکتر رسول آریان

در مورد لفظ داغون هم موافق نیستم با این کلمه. چون بالاخره جدیدترین و بهترین GPU تولید شده توسط Mali رو استفاده کرده. این GPU هم قدرت بالایی داره و اختلافش با Power VR و Adreno خیلی زیاد نیست.

ahmad

اره دیگه تو جی پی یو اسنپ از a11 ضعیفتره مثل سی پی یو

amir shar

تناقض دارن بنچمارک ها

Peiman

چه کاریه خب . سامسونگ بیاد در همه گوشی های از پردازنده اختصاصی استفاده کنه تا مجبور نشه قدرتشو در حد اسنپ بیاره پایین

hamid reza

با اوصاف اس9 هم ناقص میشه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)