حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر جدید ISOCELL سامسونگ با قابلیت فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه در گلکسی اس 9 استفاده شده است

نوشته

6 سال قبل | 11 دیدگاه | سامسونگ

می دانیم سامسونگ گلکسی اس 9 با قابلیت فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه رونمایی شده است. چنین توانایی به حضور سخت افزار لازم برمی گردد و در گلکسی اس 9 این سخت افزار وجود دارد. امروز خبر از حسگر جدید ISOCELL سامسونگ با قابلیت فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه می رسد که در گلکسی اس 9 استفاده شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این حسگر تصویر بیشتر صحبت کنیم.

سامسونگ ایزوسل (Samsung ISOCELL)

سامسونگ ایزوسل (Samsung ISOCELL)

حسگر تصویر ایزوسل سامسونگ با نام عجیب و غریب Fast 2L3 عرضه شده است و به لطف حافظه DRAM به حجم 512 مگابایت در لایه سوم خود می تواند فیلم برداری فوق آهسته داشته باشد. این فیلم برداری حرکت آهسته می تواند 960 فریم بر ثانیه و به رزلوشن HD باشد یا 240 فریم بر ثانیه و رزلوشن FHD که هر دو از بهترین های بازار است اما متاسفانه (یا خوشخبتانه برای کاربران) سونی امروز فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه را به رزلوشن FHD ارتقا داد!

به لطف چنین نرخ فریم بالایی شما قادر خواهید بود تا ویدیوهای ثبت شده با این حالت را تا 32 برابر کند کنید و برای شناسایی صحیح لحظه حرکت، سامسونگ قابلیت تشخیص حرکت را تعبیه کرده تا لحظه رخ داد را از دست ندهید. همچنین به دلیل سرعت بالای انتقال اطلاعات از لایه پیکسل ها به DRAM که 1/120 ثانیه ای است، اثر ژله ای در فیلم برداری کمتر دیده خواهد شد.

همچنین در این سرعت سامسونگ گلکسی اس 9 می تواند در حین فیلم برداری خروجی HDR بدهد تا در شرایط نوری روز گستره دینامیکی بهتری را داشته باشیم که البته احتمالا این امکان در رزلوشن FHD مهیا باشد و همانند اکسپریا ایکس زد 2 در رزلوشن 4K هنوز در دسترس نیست. همچنین در شرایط نوری ضعیف به لطف همین توانایی می تواند حذف نویز 3D داشته باشد.

حسگر تصویر ایزوسل Fast 2L3 با رزلوشن 12 مگایپسکل و اندازه هر پیکسل 1.4 میکرومتر (همانند گلکسی اس 7 و گلکسی اس 8) عرضه می شود که توانایی فوکوس دوال پیکسل را دارد. فوکوس دوال پیکسل به این معنی است که فوکوس در تمام سطح حسگر تصویر انجام می شود و این دلیل فوکوس فوق سریع موبایل های سامسونگ است.

نظر شما درباره این فناوری چیست؟ فکر می کنید اگر فیلم برداری فوق آهسته با کیفیت بهتری انجام شود کاربران از آن استفبال کنند؟ بد نیست بدانید فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه گلکسی اس 9 نیز همانند اکسپریا ایکس زد 1 تنها در 0.2 ثانیه انجام می شود.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

باید استفاده کنی تا بفهمی چقدر جذابه این قابلیت همه دهنشون باز میمونه. حالا که سونی پرچمدار جدیدش فول اچدی هم اضافه کرد تا شرایط نوری ضعیف هم بشه اسلوموشن بگیری. حیف سونی طراحی خرابش کرد

دکتر رسول آریان

البته فکر کنم XZ2 به دو حالت میتونه اسلوموشن رو ارائه بده:
Full HD با نرخ 960 فریم به مدت 3 ثانیه
HD با نرخ 960 فریم به مدت 6 ثانیه

فکر کنم به دلیل اینکه پنهای باند گذرگاه ها اشغال نشه، XZ2 نمیتونسته همون 6 ثانیه رو Full HD کنه و به ناچار مدت زمان رو به 3 ثانیه کاهش داده.

چون 3 ثانیه اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه، در حالت عادی میشه 0.1 ثانیه، به نظرم فوق العاده سخت میشه شکار لحظه ها. مگر اینکه یک رخدادی به طور متوالی در جریان باشه و بخوایم حالا همینجوری از هر کجاش که شد، یه اسلوموشن بگیریم. مثل آب فشان های حوض ها در فضاهای سبز. اما اگر بخوایم مثلا یک بادکنک پر از آب رو بکوبیم توی دیوار و از لحظه ترکیدنش اسلوموشن 3 ثانیه ای درست کنیم، به نظرم سخت میشه که بخوایم دقیقا در همون زمان ترکیدن بادکنک فیلم تهیه کنیم و همچنین 0.1 ثانیه هم واقعا زمان خیلی کوتاهی هست.

در این شرایط به نظرم برگ برنده با ایزوسل سامسونگ هست. چون 0.2 ثانیه رو ثبت میکنه که میشه 6 ثانیه و همچنین شات خودکار داره.

یعنی خودم به شخصه اگر بخوام بین اسلوموشن 3 ثانیه FHD با شات دستی و اسلوموشن 6 ثانیه ای HD با شات خودکار، یکی رو انتخاب کنم، قطعا دومی رو انتخاب خواهم کرد. چون کار باهاش راحت تره.

Pouya

شاید سونی طرفداری داشته باشه که از گوشیش راضی باشه نظر طرفدارانش (منهای ترولاش ) محترمه برام اما منو کاملا ناامید کرد اون طراحیه پشتش اون ضخامت اون وزن دیافراگم 2!!! اصلا انتظار این دیافراگمو نداشتم همه منتظر سورپرایز بودن ولی منوکه شدیداا نا امید کرد در مورد اس 9 خب کاملا راضی بودم پردازنده که عالی من حتی خوشالم که اسنپ نمیاد ایران (میدونم گرافیک نسخه اسنپ بهتره اما اصلا اهل بازی گرافیکی و کار گرافیکی با گوشی نیستم برا م روانی و باتری مهمه ک نسخه اگزینوس برام مناسبه)صفحه ک عالی باتری خوب طراحی من خیلی راضی بودم در کل گوشیه خوبی بود

ahmad

چیز خاصی نیس اصلا

ممنون بابت انعکاس خبر و ترجمه فوق سریع.

به هر حال باید ببینیم همه دستگاه های S9 و S9 پلاس از این سنسور استفاده خواهند کرد یا برخی از تولیدات ممکنه با سنسوز imx سونی همراه باشه. بعدش هم همون داستان تکراری که چک کنیم ببینیم سنسور گوشی ما سامسونگه یا سونی. بعدش هم مقایسه تصویر بین S9 با سنسور سامسونگ و S9 با سنسور سونی.

ahmad

افرین سامی کم کم داره به خودکفایی کامل میرسه

mosayebso

توی متن یه اشتباه انجام دادین و اونم اینه که مقدار رم این سنسور ۲۵۶ مگابایته نه ۵۱۲ مگابایت
با اینکه ۲ برابر imx400 هست اما بازهم به همون اندازه میتونه اسلوموشن تهیه کنه اما بنظرم قابلیت تشخیص صحنه اسلوموشن توی اس۹ برای کسایی که به این قابلیت اسلوموشن علاقه دارن فوق العاده جذابه و کارراه انداز چون میتونن براحتی هرچه تمامتر فیلم های جذاب و خوبی تهیه کنن
تازه اینم اضافه کنم که فیلم های اسلوموشنی که با اس۹ گرفته میشه بشکل اتوماتیک یا انتخابی وویس های مختلفی میشه براش قرار داد
واقعا اس۹ برای ۷۲۰ دلار عالیه عالی
حیف توی ایران زندگی میکنیم…..

ahmad

قیمت اس9 کشور به کشور فرق داره مثلا تو ایتالیا 1200 دلاره

دکتر رسول آریان

ملاک قیمت نسخه آنلاک در آمریکاس. واحدش هم دلار آمریکا. معمولا اینو به عنوان قیمت جهانی در نظر میگیرن.

فقط این نکته فراموش نشه که معمولا قیمت کانفیگ پایه مهمه. وگرنه بین نسخه های 64 و 128 و 256 گیگ، قطعا اختلاف قیمت هست.

Peiman

آیا مثل قبل از دو سنسور ایزوسل و imx استفاده کرده یا ایندفعه فقط ایزوسل؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)