حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 9 ( Galaxy S9 ) و گلکسی اس 9 پلاس ( Galaxy S9 Plus ) معرفی شدند

سامسونگ طی مراسمی در نمایشگاه MWC 2018 از نسل نهم گوشی‌های سری اس خود با نام‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رونمایی کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بلاخره گوشی نهم سری S سامسونگ هم معرفی شد و هیجان زیادی را به همراه داشت. خیلی از طرفداران سامسونگ که قصد خرید گلکسی اس 8 را داشتند حالا تنها حواس خود را به گلکسی اس 9 و نسخه پلاس آن جمع کرده‌اند و به زودی باید شاهد حضور این گوشی در دست این افراد باشیم.

برای شروع باید بگوییم که تغییر زیادی در بخش ابعاد گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس ایجاد نشده است و از نظر حاشیه نیز هر دو گوشی شبیه تلفن‌های سال پیش سامسونگ، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هستند.

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از صفحه نمایش 5.8 و 6.2 اینچی، همانند دو پرچمدار سال گذشته برخوردار هستند. هر دو پنل استفاده شده در دو گوشی مورد بحث ما از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند و تراکم پیکسلی 2960 در 1440 دارد. هرچند سامسونگ از فناوری جدیدی برای بهتر نشان دادن رنگ‌ها استفاده کرده است و رنگ مشکی نیز عمیق‌تر و بهتر در این پنل نمایش داده می‌شود.

در درون اس 9 و اس 9 پلاس از قوی‌ترین پردازنده حال موجود برای موبایل یعنی اسنپدراگون 845 استفاده شده است که نسبت به پردازنده اسنپدراگون 835، عملکرد بهتر و قدرتمند‌تری را دارد. سامسونگ بلاخره بعد از چندین و چند سال استفاده از 4 گیگابایت رم برای سری S خود دست به استفاده از 6 گیگابایت رم زده است اما این موضوع تنها برای گوشی گلکسی اس 9 پلاس می‌باشد و اس 9 هنوز هم از 4 گیگابایت رم برخوردار است.

به غیر از اسنپدراگون 845، هر دو گوشی نسخه‌ی دیگری نیز دارند که از پردازنده اگزینوس 9810 استفاده می‌کند. این پردازنده فرکانس پردازشی 1.7 تا 2.8 گیگاهرتز دارد که در کنار پردازنده 18 هسته‌ایه Mali -G72 قدرت بسیار زیادی را برای انجام کار‌های شما به ارمغان خواهد آورد.

خوب است بدانید که حضور جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز هنوز در این دو گوشی احساس می‌شود و سامسونگ تصمیمی برای حذف آن نگرفته است. همانند سال قبل، اس 9 و اس 9 پلاس دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت دربرابر آب و گرد غبار هستند و شما نباید نگرانی از بابت این موضوع داشته باشید. حتی در قسمت باتری نیز تفاوت زیادی احساس نمی‌شود و اس 9 و اس 9 پلاس هر دو همانند سال قبل از باتری 3000 و 3500 میلی آمپر ساعتی برخوردار هستند.

در کنار جک 3.5 میلی متری صدا، اسپیکر استریو نیز قرار گرفته است که یکی در قسمت پایینی دستگاه و دیگری در بخش اسپیکر مکامله قرار گرفته است که به گفته سامسونگ حدود 1.4 برابر صدای بیشتری نسبت به سری اس 8 دارد و همانند سال پیش، هندزفری‌های امسال سری اس 9 نیز توسط شرکت AKG ساخته شده است که از تکنولوژی دالبی نیز پشتیبانی می‌کند.

و حالا به قسمت مهم این دو گوشی، دوربین می‌رسیم که به گفته سامسونگ بهبود‌های زیادی داشته است. هر دو گوشی سری اس 9 هم اکنون قادر به ضبط ویدیو‌های صحنه آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه می‌باشند. برخلاف گلکسی نوت 8 که از دو دوربین برخوردار بود و شما قادر به گرفتن تصاویر بوکه بهتری بودید، گلکسی اس 9 نیز ازین مورد برخوردار بود. بر خلاف اس 9 که از سنسور تک لنزی استفاده می‌کند، اس 9 پلاس از دو دوربین برخوردار است که یکی از ویژگی‌های اصلی آن عریض بودن لنز دوم است.

هر دو گوشی اس 9 و اس 9 پلاس از دو دریچه دیافراگم برخوردار هستند و شما می‌توانید از دریچه دیافراگم 1.5 به 2.4 تغییر وضعیت بدهید و تصاویر بهتری را در محیط‌های کم نور ثبت کنید. خب این یکی از بزرگترین قابلیت‌هایی است که یک دوربین موبایلی به خود دیده است. آن هم تغییر وضعیت بین دو دریچه دیافراگم متفاوت و این مورد سری اس 9 را به یکی از بهترین سری‌های سامسونگ برای عکس برداری تبدیل خواهد کرد.

این مورد وقتی به کار شما می‌آید که نیاز به گرفتن تصویر سریع از سوژه در حال حرکت باشید. در این هنگام سوژه مورد نظر شما بدون مات شدن عکس برداری می‌شود و کیفیت و جزئیات عکس نیز از بین نمی‌رود.

موردی که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌ها در زمینه گرفتن ویدیو‌های اسلوموشن تبدیل می‌کند. حضور قدرتمند ویژگی گرفتن ویدیو‌های صحنه آهسته با سرعت 960 فریم است. البته این مورد مثل اکسپریا ایکس زد پرمیوم تنها در کیفیت 720 موجود است و شما قادر به گرفتن تنها 6 ثانیه ویدیو صحنه آهسته 960 فریمی خواهید بود.

جالب است که بدانید، دوربین سلفی هر دو گوشی اس 9 و اس 9 پلاس قابلیت درست کردن شکلک‌های جذاب از شمارا دارند. چیزی شبیه به ویژگی آیفون ایکس. در حالت کلی، این قابلیت تصویری سه بعدی از صورت شما را می‌سازد و شما به راحتی تنها با گرفتن یک عکس قادر به درست کردن اموجی هستید.

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خیلی گوشی قشنگیه ولی من با جلوی گوشی مشکل دارم یه سری قابلیت ها هم حس میکنم کپی شده منتظر بررسیش میمونم مخصوصا دوربین نمیدونم چرا در کل راضی نبودم قیمت هم هنوز مشخص نیست

Pouya

احمد جان نظرت همیشه برام محترمه از نظر من بی تعصب ترین کاربر سایتی ولی من فرق خاصی تو طراحی جلوش با اس 8 نمیبینما ! در مورد کپی که قبلانم توضیح دادم نمیدونم خوندی یا نه یه چیزایی اصلا بهتره که کپی میشه یه نواوریه جدید بهتره که اصلا کپی شه مثل همین انیموجی اپل که الان تو اس 9 هس تصور کن کپی نمیشد خوب بود تا ابد انیموجی فقط مال اپل باشه ؟ یا مثلا اج فقط مال سام باشه؟و… ب نظرم واسه خریدار این نباید مهم باشه که کجاش کپیه کجاش نه به نظرم حتی خوش حالم میشه چون اضافه شدن قابلیتها و امکانات به نفع خریداره ولی خیلی نگران قیمتم

دکتر رسول آریان

شاید ماهیت اولیه اموجی 3 بعدی الهام گرفته شده از اپل باشه، ولی سامسونگ انقدر جذابش کرده که به نظرم الان زده روی دست آیفون. اگر مراسم رو لایو نگاه کرده باشید، کاملا مشخص بود که اموجی های سامسونگ به شکلی ارتقا یافته اموجی ها آیفون ایکس هست.

ahmad

پویا جان لبه هاش کاملا مشخصه انحنای بیشتری داره من جلوی اس8 رو خیلی بهتر میبینم شاید اشتباه میکنم ولی یکم بیشتر دقت کردم ظاهرا اینجوره حرفت در مورد کپی رو هم قبول دارم ولی منظورم اینه که به جز دوربین نوآوری خاصی نداشت حتی زیاد رو مسائل مهم سامی مانور نداد مراسم رو لایو از یوتیوب دیدم بیشتر مراسم رو قابلیت اسلوموشن هدر رفت یه قابلیت نه چندان کاربردی حتی ضخامت اس 9 بیشتر شده نمیدونم چرا به شدت از چشم افتاد مراسم بی روحی بود طراحی همون بود ضخامت زیاد تنها امیدم دوربینشه حتی سامی رو سخت افزار هم آنچنان مانور نداد .

دکتر رسول آریان

مراسم بی روح بود؟ چه حرفیه میزنی!
اون بخشی که قاصدک ها اومدن از مانیتور بیرون همه کف زدن. یا اون قسمتی که با نگه داشتن گوشی جلوی کارت ورود، کارت ها تبدیل میشدن به گوشی S9.
دیگه مراسم از این باحال تر؟
هواوی امروز حتی لایو هم نداشت امروز!

ahmad

رسول جان دقیقا سامی میخواست با این حرکتا مراسمو دگرگون کنه و حالشو عوض کنه ولی حتی تماشاچیا به زور کف میزدن مهم اینکه حاضرین هیجان زده بشن نه تینکه با یه جلوه هذی ویژه به زور هیجان بدن

Mortazavi

مثل همیشه باهات موافقم احمد جان

تخصصی و بی تعصب نظر میدی

Peiman

اسپیکر استریو پیشرفت خوبیه . رنگهای جدید هم خیلی زیبان . منتظرم ببینم عملکرد دوربینش در چه حد

مراسم رو به صورت لایو از طریق آپارات، به طور کامل از ابتدا تا انتها نگاه کردم. مراسم هیجان انگیزی بود. واقعا لوکس بودن کالا قشنگ معلومه. خیلی روی بخش اموجی مانور دادن که به نظرم خوب و جذاب بود. قابلیت اسلوموشن رو به طور عملی تست کردن همونجا و جالب بود. قابلیت تغییر دیافراگم رو همونجا عملا تست کردن و به وضوح مشخص بود کاراییش. گوشی خوشگل و جذابی بود. امیدوارم قیمتش هم مناسب باشه تا بخرمش.

ahmad

اصلا اینجور نبود بیچاره اونایی که اومدن روی سن هرچه زور میزدن ملت تشویق کنن نمیشد حتی اونی که دوربین رو معرفی کرد همون اقای won خودش مجبور شد دست بزنه و حاضرین رو تحریک کرد دست بزنن

دکتر رسول آریان

من از شما توقعی ندارم.
من عاشق این گوشی شدم.
نظر شمام برای خودت محترم.

ahmad

این چه برخوردیه مگه دعوا داریم؟

نه احمد جان. این چه حرفیه.
از این لحاظ گفتم که شما به قول خودت نصف اپلی هستی، نصف سامسونگی.
اما من یه سامسونگی دو آتیشه هستم!

Pouya

من واقعا راضی بودم دوربین که عالی صفحه مثل همیشه عالی روشناییشم بیشتر شده اسپیکر که ترکوند سه بعدیم پخش میتونه بکنه طراحی عالی اونکه برا باز کردن قفل عنبیه و تشخیص چهره رو ترکیب کرد هم واقعا عالیه جای فینگر پرینتم خوبه در کل فوق العاده بود از نظر من فقط خیلییی نگران قیمتم

Mortazavi

سری اس۹ واقعاً محشره ولی

تعصب خیلی چیزا رو از آدم میگیره و بنظرم جز در مورد خانواده اشتباه محضه

خود من یه زمانی به سونی تعصب داشتم و حالا به اون روزام میخندم البته هنوزم خیلی طراحی اکسپریا و رابط کاربری شو دوست دارم ولی هیچ تعصبی بهش ندارم ولی متأسفانه بعضی دوستان آنقدر تعصبی شدن که همه گوشی ها رو آشغال میدونن و این درست نیست البته از نظر من ، شایدم من در اشتباهم و تعصب زیاد به یه برند و کالای خارجی خوب باشه.

Quality

حرفتون درسته کاملا ولی این پخش صدای سه بعدی دیگه واقعا چیز جدیدی نیست! اکثر گوشی هایی که اسپیکر استریو دارن از سوراند یا پخش سه بعدی حالت صدا پشتیبانی میکنن!
سامسونگ لامصب خیلی خوب جو میده!!

mosayebso

دوست عزیز این مربوط به دالبی اتموس هست نه سوروند

mosayebso

کاملترین گوشی ممکن هست
تمام خوبی ها رو باهمدیگه داره
تنها گوشی بدون ایراد
امیدوارم بتونم بخرمش

علی شیخ زاده

یه گوشی فوق العادس..
شاید بعضیا بگن این قابلیت ها هر کدوم قبلا رو یه گوشی بوده
اما چیزی که اس ۹ رو جذاب کرده اینه که همه این قابلیت ها تو یه گوشی جمع شدن

vahid

واو

vahid

خیلیم خوب

vahid

به به

vahid

گوشی عالی و بی نقصیه فقط حیف گرون بود😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji