حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه UFS 3.0 با سرعت 2 برابر و مصرف انرژی کمتر معرفی شد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار

حافظه های داخلی فاکتوری هستند که عموما در بررسی عملکرد موبایل های هوشمند نادیده گرفته می شوند اما به شکلی مشخص تاثیر بسزایی دارند. حافظه UFS 3.0 استاندارد جدید حافظه های داخلی هست که با کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت تا دو برابر، سعی در ارائه عملکرد بهتری برای موبایل شما دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشد تا درباره حافظه UFS 3.0 بیشتر بخوانیم.

حافظه UFS 3.0

حافظه UFS 3.0

حافظه UFS 3.0 با کاهش مصرف انرژی از ۲.۷ تا ۳.۶ ولت به ۲.۵ ولت سبب خواهند شد تا مصرف انرژی کمتری نیاز داشته باشد. همچین از نظر سرعت یک مسیر می تواند تا سرعت ۱۱.۶ گیگابیت بر ثانیه را منتقل کند که دو برابر استاندارد UFS 2.1 است. برای سرعت بیشتر می توان از دو مسیر و تا سرعت ۲۳.۲ گیگابیت بر ثانیه استفاده کرد.

همچنین JEDEC دامنه دمایی که حافظه UFS 3.0 در آن فعالیت می کند را بین منفی ۴۰ تا مثبت ۱۰۵ درجه سانتی گراد افزایش داده تا در صنعت خودروسازی نیز قابل به استفاده باشد.

استاندارد UFS تغییرات جزئی برای کارت های حافظه جانبی نیز داشته که به زودی و با جزئیات بیشتر رونمایی خواهد شد. البته ما هنوز کارت حافظه ای با استانداردهای قبلی UFS را در بازار ندیده ایم و این تغییرات جزئی نیز تغییر زیادی در این وضعیت ایجاد نخواهد کرد.

شما در هنگام خرید موبایل هوشمند خود چقدر به نوع حافظه داخلی دقت می کنید؟ این فاکتور در خرید شما اهمیت دارد؟ حافظه داخلی موبایل شما از چه نوع است؟

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

مصرف انرژی چندان تغییر نکرده اما سرعت پیشرفت خوبی داشته

Mortazavi

گرونه ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)