حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه شرکتی در بازار هند اول است؟ سامسونگ یا شیائومی؟

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ، شیائومی

بدون شک شرکت های بزرگ و نامدار زمینه فناوری به خصوص در بخش موبایل، روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارند. با رشد شرکت های کوچکتر و ارایه دستگاه های مقرون به صرفه تر دیگر خیلی سخت است که موبایل نزدیک به هزار دلاری خود را بفروشید مگر این اپل باشید! در این بازه زمانی شرکت هایی همچون شیائومی می توانند با ارایه دستگاه های برتر با قیمتی نصف نمونه شرکت های مطرح بازار را به تسخیر خود دربیاورد. بازار هند یکی از بازارهای مهم در صنعت تلفن همراه است که درباره رتبه اول آن بین علما اختلاف افتاده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم کدام شرکت در بازار هند اول است؟ سامسونگ یا شیائومی؟

طبق آمار منتشر شده از موسسه Canalys به نظر می رسد که شیائومی با فروش 8.2 میلیون دستگاه در هند 27٪ بازار و سامسونگ با فروش 7.3 میلیون دستگاه سهمی برابر 25٪ دارد. بدین صورت مشخص می شود که شیائومی فروش بیشتری نسبت به سامسونگ در چارک پایانی سال 2017 داشته است. به نمودار زیر توجه کنید:

سهم بازار موبایل های هوشمند هند

سهم بازار موبایل های هوشمند هند

اما سامسونگ رسما اعلام کرده آن ها بازار هند را با فاصله زیاد در دست دارد! فکر می کنید مشکل کجاست؟ سامسونگ به داده های موسسه آلمانی GfK استناد می کند که در ان به جای آمار فروش کلی دستگاه ها به آمار فروش دستگاه به کاربر نهایی اشاره می کند. تفاوت چیست؟ شما می توانید تعداد زیادی موبایل را به کلی فروش ها یا خرده فروش ها بفروشید و سپس آن ها محصول را در بازار پخش کنند. بدین صورت شاید عدد اعلام شده برای چارک پایانی سال 2017 توسط Canalys در ماه های بعدی به دست کاربر نهایی برسد. اگر به خاطر داشته باشید بازه ای بود که اپل نیز به همین فاکتور برای اعلام تعداد فروش در مقایسه با سامسونگ اشاره کرده بود.

از نگاه سامسونگ و طبق داده های Gfk این شرکت کره ای 40٪ از سهم بازار و 45٪ از ارزش بازار موبایل های هوشمند هند را در دست خود دارد! مشخصا که آمار باید برای موبایل های فروخته شده به کاربر نهایی بررسی شود اما به دور از این حاشیه ها بد نیست به موضوعی فرای بحث های پیش آمده اشاره کنیم! از دست دادن بازار هند از آن چیزی که در آیینه می بینید به شما نزدیک تر است سامسونگ!

سامسونگ پیش از این تجربه تلخ از دست دادن بازار ارزشمند چین را دارد و بعید نیست که در بازارهای در حال توسعه که علاقه ویژه ای به موبایل ها مقرون به صرفه نشان می دهند چنین مسئله ای تکرار شود. با توجه به ارایه سری میان رده لوکس سامسونگ یعنی گلکسی A8 2018 و مدل پلاس آن در رده قیمتی نامعقول (حداقل در بازار ما) بد نیست که سامسونگ به فکر بازبینی در راهبرد قیمتی خود باشد. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

بر فرض اینکه آمار این موسسه رو در نظر بگیریم و شیاومی با اختلاف کمی اول باشه اما سود این دو شرکت اصلا قابل مقایسه نیست

Mortazavi

شیائومی واقعاً گوشی های با سخت افزار عالی و قیمت معجزه وار میزنه ولی گوشی هاش باگ داره و اصلا سیستم استیبلی نداره
من ردمی نوت۴ایکس دارم سرعتش عالیه نمایشگر ش واقعاً خوبه دوربینش بدک نیست پی اس ۱۸ و آسفالت رو مثل خیار اجرا میکنه ولی تو تلگرام و ساعت خود گوشی وزاپیا لگ میزنه و بعضی وقتها برنامه رو میبنده و رو مخمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)