حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش بینی فروش آیفون X نسبت به پیش بینی های قبلی کمتر شد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

آیفون X لقب پرفروش ترین آیفون ساخته شده تا کنون را ندارد و این موضوع قابل انتظاری نیز بود. دلیل مشخص است، اولا آیفون X در کنار آیفون های ارزان تری 8 و 8 پلاس عرضه شده و دوم اینکه حداقل قیمت آن 1000 دلار است! هر موبایل دیگری با این مشخصات از دیگر تولیدکننده ها عرضه می شد، شاید یک دهم این دستگاه نیز فروش نمی داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا پیش بینی فروش جدید آیفون X برای سه ماه اول سال 2018 را با هم ببینیم.

پیش بینی های مختلفی برای عملکرد شرکت های بزرگ در سه ماهه های مختلف، طول سال و سال های آتی می شود. یکی از پیش بینی های کوتاه مدتی که توسط Ming-Chi Kuo برای سه ماهه اول سال 2018 شده بود، احتمال فروش 20 الی 30 میلیون آیفون X بود. حال با توجه به استقبال مخاطبین از این دستگاه ولی پیش بینی خود را دوباره بررسی کرده و رقم جدیدی را اعلام کرده است.

طبق جدیدترین پیش بینی Ming-Chi Kuo برای فروش آیفون X در سه ماهه اول سال 2018 انتظار فروش حدود 18 میلیون دستگاه است. اما دلایل قابل ذکر وی برای این کاهش پیش بینی را می توان در عدم استقبال بازار چین از دید اپل به وجود زائده بالای نمایشگر و البته افزایش مدت زمان استفاده از موبایل قبلی است. هر ساله موبایل ها آنقدر بهتر می شوند که حتی پس از دو سال نیز احساس شدید به تعویض آن ها نباشد. این موضوع به نظر می رسد که در سال 2018 قابل تامل باشد و انتظار می رود پیش بینی فروش هوآوی و اوپو نیز در چیز کاهش داشته باشد.

نمایشگر Super Retina آیفون X

نمایشگر Super Retina آیفون X

به نظر Ming-Chi Kuo که پیش بینی های قابل اعتمادی در زمینه آیفون ها دارد، سال آینده اپل 3 دستگاه آیفون معرفی خواهد کرد. دو دستگاه آن کاملا جدید و در اندازه های 6.1 و 6.5 اینچ خواهد بود (توجه دارید که این اندازه نوید آیفون های بدون حاشیه بیشتری را می دهد) و دستگاه سوم جانشین آیفون X. احتمال دارد اپل آیفون X را همزمان با عرضه این 3 دستگاه توقف تولید کند که دلیل آن تصمیم عدم کاهش قیمت آیفون X پس از عرضه موبایل های جدید است. معمولا اپل برای فروش بیشتر همزمان با عرضه آیفون جدید یک نسل قبل تر را با قیمت پایین تر عرضه می کرد اما شاید سال 2018 متفاوت باشد. به پیش بینی اون احتمالا اپل در کل مدت زمان عرضه آیفون X تنها 62 میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند. هر چند این رقم حتی رویای فروش سالانه خیلی از شرکت هاست اما برای آیفون ها مقدار کمی به نظر می رسد.

نظر شما چیست؟ آیا طول عمر استفاده از موبایل ها به بیشتر از 2 سال افزایش پیدا خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

همون اول معلوم بود پیشبینی ها و انتظارات از فروش ایفون ۱۰ اغراق محضه

Peiman

به نظرم درست میگی . یکم مشکوک میزد

Peiman

از این خبر خوشحالم .

Mortazavi

???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)