حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اگزینوس 9810 رسما معرفی شد، با پردازنده گلکسی اس 9 بیشتر آشنا شوید

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ، سخت‌افزار

درباره اگزینوس 9810 در ترنجی مطالبی خوانده ایم. می دانیم که پردازنده گلکسی اس 9 نسخه جهانی تقریبا یک ماه پیش وارد فاز تولید انبوه شد و سامسونگ نیز به صورت رسمی 5 روز پیش تیزر معرفی رسمی اگزیوس 9810 را منتشر کرد. امروز اما این چیپست به صورت رسمی معرفی شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر بخوانیم.

چیپست اگزینوس 9810 با معماری نسل دوم 10 نانومتری ساخته خواهد شد. این پردازنده که در حال حاضر در فاز تولید انبود قرار دارد با تمرکز ویژه ای بر هوش مصنوعی، ارتباطات مخابراتی و قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی طراحی شده است. نکته شایان ذکر این است که اگزینوس 9810 همچون اسنپدراگون 845 هنوز هسته پردازشی اختصاصی NPU را همچون چیپست اپل A11 بایونیک یا کایرین 970 هوآوی ندارد اما برای یادگیری ماشین یا همان Machine Learning بهینه شده است.

در بخش پردازنده مرکزی یا همان CPU اگزینوس 9810 می توان گفت که شاهد حضور 8 هسته در 2 شاخه خواهیم بود. یک شاخه با سومین نسل معماری شخصی سازی شده مانگوس (Mangoose) سامسونگ که آن را با M3 می شناسیم و فرکانس 2.9 گیگاهرتز تجهیز می شود و یک شاخه دیگر با هسته های بهینه تر در مصرف انرژی که فرکانس آن ها احتمالا 1.9 گیگاهرتز و معماری Cortex-A55 دارند، ارایه خواهد شد. به گفته سامسونگ عملکرد تک هسته ای این پردازنده 2 برابر و عملکرد کلی آن تا 40٪ افزایش پیدا خواهد کرد که افزایش دو برابری در بخش تک هسته ای اهمیت ویژه ای دارد. در بخش پردازش گرافیکی از چپست 18 هسته ای Mali-G72 استفاده خواهد شد که هنوز فرکانس آن مشخص نیست.

به لطف پردازش عصبی یا همان هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) این چیپست می تواند در بخش تشخیص چهره برای امنیت و اعمال افکت های ویژه روی صورت کاربر، عملکرد مناسبی داشته باشد. در بخش تشخیص چهره چیپست اگزینوس 9810 می تواند امکان تشخیص عمق را ارایه کند که این سبب امنیت بالاتر نیز می شود و می تواند راهنمایی برای احتمال استفاده از تشخیص چهره 3 بعدی در گلکسی اس 9 باشد. همچنین این چیپست به لطف پردازنده اختصاصی امنیتی می تواند داده های تشخیص چهره، تشخیص عنبیه چشم (IRIS) و اثرانگشت را در یک مجموعه ایمن روی دستگاه نگاه دارد.

اگزینوس 9810

اگزینوس 9810

در بخش مخابراتی می توان گفت که اگزیوس 9810 تا استاندارد Cat.18 را می تواند پشتیبانی کند. این چیپست به لطف 6x20MHz CA (نسل قبلی از 5CA پشتیبانی می کرد) قادر خواهد بود تا 1.2 گیگابیت برثانیه دانلود و 200 مگابیت برثانیه آپلود را ارایه نماید. همچنین در بخش ارتباطات بی سیم از فناوری 4×4 MIMO پشتیبانی می کند که سبب می شود سرعت و پایداری بیشتری در اتصال به شبکه های وای فای را تجربه کنید.

به لطف MFC ارتقا یافته شما می توانید با مصرف انرژی کمتر و کیفیت بهتر به ضبط و پخش موارد چندرسانه ای بپردازید. فیلم برداری تا رزلوشن UHD یا همان 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه نیز ممکن است و البته مشخص نیست که این امکان شاید در گلکسی اس 9 استفاده بشود! همچنین به لطف بهره بردن از 10bit HEV و VP9 شما می توانید گستره وسیع تر و دقیق تری از رنگ ها را ثبت کنید.

نظر شما درباره اگزینوس 9810 چیست؟‌ فکر می کنید این چیپست بتواند روی دستگاه دیگری به جز پرچمدار خود سامسونگ قرار بگیرد؟ در گذشته شاهد استفاده از این چیپست در برخی پرچمدارهای تولیدکننده های چینی همچون میزو بوده ایم اما به نظر نمی رسد سامسونگ بخواهد این بخش از کسب و کار خود را با دید فراداخلی تولید کند. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

عالییی?

Yas

خوبه

Peiman

آخرش نفهمیدم سامسونگ چجوری نامگذاری می‌کنه این پردازنده هارو

Mortazavi

بنظرم خیلی خلاقیت های زیادی توش بکار رفته و امکانات بیشتری از اس۸۴۵ داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)