حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیام رسان سروش جاسوسی می کند؟

حتما می دانید چند روزی است که عملکرد تلگرام با اختلال رو به رو شده است. برای این مدت موقت برخی کاربران به سمت پیام رسان های مشابه روی آورده اند. پیام رسان سروش یکی از این گزینه است که برخی کاربران اما گزارشی از گرفتن دسترسی اجباری حافظه داخلی ارایه کردند. ما کنجکاو شدیم و دباره اجبار دستری حافظه داخلی دیگر پیام رسان های داخلی و خارجی تحقیقی کردیم که آن را با شما در میان می گذاریم. در ادامه با ما در ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا پیام رسان سروش جاسوسی می کند؟

همانطور که در ویدیو دیدید، به صورت کلی نمی توان گفت که پیام رسان سروش جاسوسی می کند اما اجبار شبهه برانگیز این برنامه برای دسترسی به حافظه داخلی دستگاه شما واقعا بی دلیل است. شما پس از ایجاد محدودیت برای تلگرام به پیام رسان دیگری کوچ کرده اید یا منتظر برطرف شدن محدودیت ها هستید؟ چقدر نگران حریم شخصی خود هستید و چقدر دسترسی برنامه ها را بررسی می کنید؟ نظر شما درباره این موضوع چیست؟
اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

صرفنظر از جاسوس بودن یا نبودن پیامرسانهای داخلی،به بی طرف بودن تلگرام شک کردم.هر چند واقعا برنامه عالیی است امیدوارم که جوری بشه که فیلتر کردن کانال های مخرب و تروریستی میسر بشه نه اینکه مجبور بشیم بطور کلی این رسانه را کنار بگذاریم.

Peiman

سرعت اینترنت محدود وگرنه با مدرک نشون میدادم که چقدر ساده میشه هکش کرد و شنود میشه . دوباره میگم تحت هیچ شرایطی سمت پیام رسان های داخلی نمیرم . خیلی وقت پیش چیزهایی در مورد نام امن بودن موبوگرام و تلگرام پارسی و برنامه های مشابه شنیدم که اخیرا مدیر عامل تلگرام هم تایید کرد. به شما هم توصیه میکنم فقط از برنامه اصلی تلگرام استفاده کنید.

Peiman

آقای عطایی چرا جدیدا هر کامنتی میدم می‌ره برای بررسی ؟

نکنه شما هم فضای سایت امنیتی کردید????

Saeed Mohammadipouya

تا وقتی یه دسته بندی برا گروه ها و کانالا و رباتا و مخاطبا در نظر نگیره من و خیلیای دگ استفاده نمیکنن چون واقعا قاطی پاتیه

Peiman

درست میگی شما . منم به خاطر همین دسته بندی رفتم سمت موبوگرام. اما وقتی امن نیست چاره چیه .

Ali.v

حاضرم تلگرام فیلتر شده رو به روش هایی باز و استفاده کنم اما عمرا پیام رسانی ایرانی استفاده نمی کنم

irangnulinux

تلگرام هم دسترسی به حافظه داخلی می خواهد !!! این دسترسی برای ارسال عکس و فیلم است !!!

mostafa3

خیلی بده شدکه از خارج تحت نظریم از داخل هم همینطور
از شمال تا جنوب از شرق تا غرب
همه زیر نظریم

mostafa3

آقایی عطایی شما اطلاعات شخصی ایمیل هر چیز دیگه در اختیار سازمان خاصی قرار ندید ممنون ??

hamidreza2000m

ندادید چون نخواستن ازتون! بخوان شما هم میدید! نه اینکه بخواید ها ، مجبورید! که اگه این کار رو نکنید باید با فضای سایبر خداحافظی کنید و برید قاطی نارنجی پوشان عزیز و زحمتکش!

Mortazavi

مگه پیامرسان ایرانی غیر جاسوسی هم داریم؟

tabarak

در نسخه جدید مشکل دسترسی اجباری برطرف شد

bia2mas

سلام
به دور از همه این حرفا خوده شما هم میدونید ک تلگرام جزو امن ترین پیام رساناست ، و دلیل فیلتر شدنشم این بوده که اطلاعات کاربرانشو به ایران نداد !!!
همین ندادن اطلاعات یعنی که امنه! و هیچ اپلیکیشن ایرانی قطعا به پای تلگرام نمیرسه، چون همه سعی کردن که شبی تلگرام بشن ، نمونش همین سوروش و…

تلگرام تا چند ماه دیگر طبقه گفته دوروف، طبق این توییت خودشون ، http://twitter.com/durov/status/947420374102413312 ضد فیلتر میشه
پس هرچقدرم که برنامه های ایرانی تو این یکی دو ماه اعضاشون زیاد شه ، 2 ماه دیگه همه بر میگردن سر تلگرام …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)