حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا (Xperia XA2 Ultra) با دوربین سلفی دوگانه لو رفت

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | سونی، شایعات

چند روز پیش در ترنجی درباره لو رفتن سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا (Xperia XA2 Ultra) و اکسپریا ال 2 (Xperia L2)‌ صحبت کردیم. مدل سونی H4233 مربوط به اکسپریا ایکس ای 2 اولترا خواهد بود و امروز تصویری منتشر شده که یک دستگاه آلومینیومی با طراحی متفاوت محل حسگر اثرانگشت و البته دوربین سلفی دوگانه را نشان می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این فبلت میان رده سونی بیشتر صحبت کنیم.

سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

اطلاعات مهمی درباره اکسپریا ایکس ای 2 اولترا در تصویر بالا وجود دارد. اول اینکه اندروید 8 خواهد داشت،‌ دوم اینکه مدل H4233 برای آن تایید می شود، سوم اینکه می بینیم نسبت تصویر نمایشگر همان 16:9 است و چهارم که از همه مهم تر می تواند باشد اولین دوربین دوگانه ارایه شده توسط سونی آن هم برای دوربین سلفی این دستگاه است. البته می توان دید که حاشیه لبه پایین نسبت به دیگر اعضای قدیمی کمتر شده که این موضوع مفیدی به شما می رود.

درباره مشخصات سخت افزاری سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا (Xperia XA2 Ultra) می توان به اسنپدراگون 630، حافظه رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی اشاره کرد. نمایشگر 6 اینچی رزلوشن FHD (فول اچ دی) را خواهد داشت که با نسبت تصویر 16:9 ارایه می شود.

سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

در نمای پشتی اما احتمال دارد که با یک بدنه آلومینیومی رو به رو باشیم و یا مثل عادت سونی برای این سری از دستگاه های خود یک پلاستیک مات ارایه شود. دوربین اصلی تکی و بدون برجستگی است اما موضوعی که می تواند یک سنت شکنی از سونی به شمار رود تغییر محل قرار گیری حسگر اثرانگشت است! سونی در تمام دستگاه هایی خود که حسگر اثرانگشت داشتند، این حسگر را روی لبه راست و یکپارچه با دکمه قفل قرار داده بود. هر چند شخصا معتقد بودم یکپارچه بودن دکمه قفل با حسگر اثرانگشت یک اشتباه است اما به هر حال خلاقیت زیبایی بود که از ژاپنی ها شاهد بودیم و حتی Razer Phone نیز از همین راه حل بهره برده است.

به هر صورت اکسپریا ایکس 2 اولترا (Xperia XA2 Ultra) به احتمال 90٪ همین دستگاه و مشخصاتی است که می بینیم، نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

طراحی این گوشی و L2 و xa2 یه عقبگرد بزرگ . دقیقا طراحی گوشی های ۴,۵ سال پیش سونی رو دارن . سنسور اثر انگشت هم که میتونست با دکمه پاور ادغام کنه مثل کاری که تو xa1 plus کرد . سونی بخواد ۲۰۱۸ هم به همین روندش ادامه بده دیگه باید…

Quality

دوست عزیز اولا XA1 Plus حاشیه کناری نسبتا باریکی داشت اما نه به اندازه یXA1 Ultra یا XA1!
برای اینکه کنار گوشی بزاره به یک مقدار حاشیه و فریم با خمیده کم نیاز داره اما این گوشی حاشیه هاش خیلی باریکه در کنار صفحه و پشت گوشی حالت خمیده داره بخاطر همین جا برای سنسور اثر انگشت کنار دستگاه نداره!

Peiman

حاشیه های کناری جفتشون در یه حد . فقط خمیدگی فریم دور گوشی بیشتره . که فکر میکنم طراحی اون گوشی به مراتب بهتر از اینه.

Mortazavi

البته حاشیه‌های کناری xa1 پلاس یکمی از مدل معمولی و اولترا بیشتره و البته فریم با قوس بیشتر که عرض گوشی رو نزدیک به ۲میلیمتر بیشتر و گوشی رو بددست تر می کنه.
بنظر من کار درستی کردند چون برای گوشی با این اندازه بزرگ نمایشگر اونهم با نسبت ۱۶:۹ حتی یک میلیمتر کمتر شدن عرض و قطر هم خیلی خیلی توی دست گرفتن گوشی موثر هست

Ali.v

طراحیش هیچ فرقی با 5 سال گذشته نکرده ،همون حاشیه ها با افتخار سر جاشه?

Mortazavi

توقع داشتم حاشیه ها کمتر بشه و از این imx300 تکراری دست برداره که دیوونم کرده?

البته از حق نگذریم سنسور دوربین سلفی و اصلی این گوشی غولپیکرن (اصلیش بزرگترین در موبایل و سلفیش اندازه اصلی پرچمدارا) حالا یه سنسور جدیدم اضافه شده و اگه میخواست حاشیه بالارو کم کنه قطر گوشی بالای۹ میل میشد ولی ای کاش حاشیه پایین رو خیلی کم میکرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)