حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل و سامسونگ 70٪ موبایل های جدید تعطیلات سال نو میلادی را به خود اختصاص داده اند

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

یکی از بازه هایی که خرید تلفن همراه در بازار جهانی افزایش ویژه ای پیدا می کند تعطیلات سال نو میلادی است. در این بازه علاوه بر خرید دستگاه نو، هدیه های زیادی نیز داده می شود و این یکی از دلایل افزایش فروش به شما می رود. یکی از سوال هایی که پرسیده می شود اما این است که در این بازه با فروش بالا چه شرکت هایی توانسته اند چه سهمی از بازار را داشته باشند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چه شرکت هایی در تعطیلات سال نو میلادی بیشترین فروش را داشته اند.

فروش تعطیلات سال نو میلادی

فروش تعطیلات سال نو میلادی

داده های بالا توسط Flurry Analytics منتشر شده است. این سرویس در حال حاضر روی 1 میلیون نرم افزار فعال روی 2.1 میلیارد دستگاه فعال است و می تواند آمار کاملا موثق و قابل اتکا را بدهد. طبق آمار منتشر شده اپل در جایگاه اول و با فاصله بسیار زیاد نسبت به رتبه دوم یعنی سامسونگ قرار دارد. سهم 44٪ درصدی اپل از فروش تعطیلات سال نو نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است اما جالب اینکه رتبه دوم یعنی سامسونگ شاهد 5٪ رشد بوده است. شرکت Vivo نیز که قبلا در این لیست وجود نداشت رشد خوبی در چین و هند داشته و حالا 2٪ از این بازار را تصاحب کرده است. غیبت مشخص گوگل در این لیست نیز قابل انتظار بود چرا که آن ها تعداد مدل کمی دارند و فروش بالایی را نیز تجربه نکرده اند.

اما از این بین سهم اپل از بازار چه مقدار برای چه مدلی از آیفون بوده است؟

فروش تعطیلات سال نو میلادی

فروش تعطیلات سال نو میلادی

همانطور که در بالا می بینید بیشتر سهم برای آیفون 7، سپس آیفون 6 و در نهایت آیفون X بوده است که فعال سازی مدل های قدیمی جالب توجه است. در مجموع تمام آیفون های 2017 سهمی برابر 31.5٪ از بازار را داشته اند.

شاید جالب باشد که سایز دستگاه های خریداری شده را نیز بررسی و با سال های قبل مقایسه کنیم:

فروش تعطیلات سال نو میلادی

فروش تعطیلات سال نو میلادی

همانطور که می بینید موبایل های با اندازه بزرگ رو به محبوبیت و تبلت ها روی به افول هستند. در این بین تبلت های اندازه کوچک افت زیادی را شاهد بوده اند و همه چیز به نفع فبلت ها یا موبایل های با نمایشگر بزرگ پیش رفته است.

نظر شما درباره این آمار چیست؟‌ چه برداشتی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

سامسونگ و اپل به خوبی از پشتوانه نام و اعتبارشون استفاده می کنند،ولی شرکتهایی هم هستند که نمی تونند از خوشنامی و سابقه شون استفاده می کنند.

Peiman

آیفون ۶ ؟؟؟؟؟ مگه هنوز تولید میشه ؟؟

Mortazavi

آقا مگه سری آیفون6 هنوزم تو بازار هست؟

mTAAHAAm

بله حتی گارانتی دارش هم هست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)