حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کند شدن آیفون های قدیمی با باتری مستهلک عمدا توسط اپل انجام می شود

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل

افسانه ای قدیمی درباره آپدیت های iOS وجود دارد و آن کند شدن آیفون های قدیمی تر پس از آپدیت به نسخه جدید این سیستم عامل است. برخی می گفتند، می گویند و خواهند گفت (!) که این به دلیل سودجویی اپل برای راضی کردن کاربر به خرید آیفون های جدید است. عموما این صحبت رد شده و برخی دلیل کند شدن آیفون خود را پس از آپدیت به دلیل مناسب نبودن قدرت سخت افزاری برای نرم افزار جدید می دانستند. حالا اما در جواب به جدیدترین گزارش منتشر شده در این زمینه، اپل پاسخ رسمی داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

طبق پاسخ اپل به وی سایت Techcrunch در زمینه دلیل کند شدن آیفون های قدیمی گفته است که این عمل انجام می شود و کاملا یک کار آگاهانه است. اپل عنوان می کند که در آپدیت جدید iOS آیفون های قدیمی مورد بررسی کیفیت باتری قرار می گیرند و در صورت نامناسب بودن شرابط باتری، عملکرد دستگاه به صورت کنترل شده کاهش می یابد. این کاهش یافتن در جهت جلوگیری از خرابی بیشتر باتری و البته خاموش شدن ناگهانی آیفون های قدیمی است. همچنین در آپدیت جدید برای آیفون 6 و آیفون 6 اس خاموش شدن در اثر سرما نیز برطرف خواهد شد.

اپل می گوید که این قابلیت با آپدیت iOS 11.2 به آیفون 7 و آیفون های دیگر نیز اضافه خواهد شد. اما موضوع اینجاست که شاید اپل نباید به این صورت کاهش عملکرد آیفون ها این موضوع را کنترل کند بلکه خیلی عقلانی تر است که پیامی به کاربر این ضعف باتری را عنوان کند تا وی به جای تصور قدیمی شدن آیفون و خرید آیفون جدید، به فکر خرید یک باتری جدید باشد! اینطور نیست؟

شما آیفون دارید؟ کدام مدل و آیا سرعت آن پس از آپدیت کاهش پیدا کرده است؟ نظر شما درباره این سیاست اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

دقیقا میخواستم همینو بگم اگر واقعا میخواست که یک قابلیت مفید به حساب بیاد باید یه پیغامی چیزی .. اما
به آپدیت های چهار ساله اپل خوش بودم که اونم داره …

mTAAHAAm

آپدیت منفی

Sajad

پشت هر سیاست به ظاهر انسان محور اپل یه سیاست سود محور نهفته اس!

REZA

البته کاش متن و هم میخوندین،دلیلشم گفته.

REZA

از ایفون دار ها کسی تا بحال شده گوشیش به وای فای وصل نشه؟
اخه چند روز پیش چنتا از دوستام اومده بودن خونه،دوتاشون یکی ه و اون یکی ۶اس داشت،هر دو به مودم وصل نمیشدن،یا اگه وصل میشدن واسه چن ثانیه بود و دوباره قطع میشد،مودم هم دی لینک بود.
البته یکی دیگه ۶ داشت ولی اون وصل میشد.یکی از اون دوستان ک گوشیش وصل نمیشد گفت جاهای دیگه هم همین مشکل هست گفتم شاید راه حلی باشه.

REZA

البته اینم بگم که ایفون ۶ به اخرین ورژن اپدیت شده بود ولی ۶اس هنوز اپدیت نشده بود یعنی تازه گرفته بودش تقریبا!

Mortazavi

یه سیاست دوجانبه

هم مشتری مداری هم سود محور

به این میگن بازاریابی قوی و البته مشتری گول زنک 🙂

Taha.n

ابدیت 11.3هم باک داره،ابدیت کنید مجبور میشن فلش بزنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)