حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد 1 اس (Xperia XZ1s) با دوربین دوگانه و نمایشگر کمی کم حاشیه

نوشته

6 سال قبل | 11 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی، شایعات

دستگاه های جدید سونی برای سال 2018 به دفعات لو رفته اند، البته این لو رفتن ها در حد لو رفتن های عادی مانند شنیده و گاها اطلاعات قابل پیشبینی بوده است. امروز دستگاهی با مدل سونی H8216 لو رفته است که احتمال دارد جایگزین اکسپریا ایکس زد 1 باشد. حتما می دانید احتمال دارد سونی اکسپریا ایکس زد 1 اس (Xperia XZ1s) یا اکسپریا ایکس زد 2 (Xperia XZ2) را معرفی کند. می گویند تاریخ خوب است، اگر به تاریخ توجه کنیم سونی پس از اکسپریا زد 2 دیگر پرچمدار اصلی و جهانی خود را در نمایشگاه MWC معرفی نکرده است. پس بهتر است که سونی H8126 را اکسپریا ایکس زد 1 اس (Xperia XZ1s) بنامیم مگر سونی بخواهد به هر دلیلی روال خود را تغییر دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اکسپریا ایکس زد 1 اس (Xperia XZ1s) بیشتر صحبت کنیم.

سونی H8216

سونی H8216

هفته پیش بود سونی H8116 با نمایشگر 4K و نسبت تصویر 16:9 لو رفت. انتظار می رود این دستگاه جانشین اکسپریا ایکس زد پریمیوم باشد و حالا این دستگاه که رزلوشن FHD و نسبت تصویر 16:9 دارد احتمالا باید جایگزین اکسپریا ایکس زد 1 باشد، اینطور نیست؟ این نمایشگر که از فناوری HDR نیز پشتیبانی می کند در حدود اندازه 5.5 اینچ است که این افزایش اندازه در خانواده پرچمدار اصلی سونی اکسپریا بی سابقه است.

آیا نمایشگر پرچمدار سال 2018 سونی کم حاشیه است؟

اجازه بدهید پیش از پرداختن به هر چیز دیگری اینجا تکلیف نمایشگر را کاملا روشن کنیم! آیا نمایشگر پرچمدار سال 2018 سونی کم حاشیه است؟ پاسخ در بخش ابعاد دستگاه، پایین تصویر زیر نهفته است:

سونی H8216

سونی H8216

ابعادی اکسپریا ایکس زد 1 اس برابر 148×73.4×7.4 میلی متر است که از قضا این دقیقا همان ابعاد اکسپریا ایکس زد 1 است. نمایشگر اکسپریا ایکس زد 1 اس قرار است 0.3 اینچ بزرگتر باشد (5.5 در مقابل 5.2 اینج) پس نتیجه می شود که قطعا حاشیه نمایشگر اکسپریا ایکس زد 1 اس کم شده است، این یک خبر خوب برای طرفداران سونی است! اما یک سوال دیگر! چقدر؟! این نمایشگر چقدر کم حاشیه تر شده است؟ برای مقایسه بد نیست بدانید گلکسی اس 8 با نمایشگر 5.8 اینچی از نظر ارتفاع برابر 148.9 میلی متر و از عرض برابر 68.1 میلی متر است. این مشخص می کند که پرچمدار سامسونگ به دلیل حاشیه کمتر نمایشگر و اج بودن کناره ها عرض کمتری دارد اما از نظر ارتفاع نیز می توان گفت حاشیه نمونه سامسونگی کمتر است که البته در گلکسی اس 9 کمتر نیز خواهد شد. تا اینجا حدودا متوجه شدیم که نمایشگر اکسریا ایکس زد 1 اس کم حاشیه است اما نه خیلی! از نظر وزنی هم 1 گرم سنگین تر از هر دو دستگاهی که با آن مقایسه کردیم است.

بسیار خوب، بخش خیلی مهم دیگر را می توان در دوربین ها دید، جایی که دوربین اصلی اکسپریا ایکس زد 1 اس یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی است که متاسفانه روی مشخصات اصلی آن شطرنجی شده و دقیقا نمی توانیم بگوییم مکانیسم سونی برای دوربین دوگانه اکسپریا 2018 چیست. دوربین سلفی اکسپریا ایکس زد 1 اس برابر 15 مگاپیکسل عنوان شده که احتمالا همان 16 مگاپیکسل بازاریابی شود.

چیپست اسنپدراگون 845 در قلب آن خواهد تپید

سیستم عامل اکسپریا ایکس زد 1 اس اندروید 8 است که کاملا قابل انتظار بود و البته چیپست اسنپدراگون 845 در قلب آن خواهد تپید. حافظه رم و حافظه داخلی به ترتیب برابر 4 و 64 گیگابایت است که همچنان شرکت سونی را یکی از آخرین گرویدگان به حافظه رم بالاتر قرار خواهد داد.

موضوع مهم دیگر را می توان باتری 3130 میلی آمپری اکسپریا ایکس زد 1 اس دانست که امیدوارم بتواند عملکرد خوبی را برای این دستگاه فراهم کند. در آخر می توان گفت اکسپریا ایکس زد 1 اس نیز از گواهی IP65/68 پشتیبانی می کند که به معنای مقاومت در برابر آب است.

نظر شما درباره این شایعه چیست؟ اکسپریا ایکس زد 1 اس یا اکسپریا ایکس زد 2؟ آیا این مشخصات برای آن به وقوع خواهد پیوست؟ شما از آن راضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

می گویند تاریخ خوب است، اگر به تاریخ توجه کنیم سونی پس از اکسپریا زد 2 دیگر پرچمدار اصلی و جهانی خود را در نمایشگاه MWC معرفی نکرده است.
مگه xzp تو mwc معرفی نشد؟؟؟؟؟؟؟

mosayebso

با اینکه طرفدار سونی نیستم اما گویا قراره اتفاق جالبی تو ضمینه دوربین برای گوشی های امسالش صورت بگیره
سنسور جلو هم گویا دوگانه هست یکی ۱۶ و یکی ۲۲
که حساسیت های متفاوتی هم نسبت ب نور دارن
ایزو یکی ۶۴۰۰ و یکی دیگه ۱۶۰۰
و اینکه توی دوربین های جلو از تثبیت کننده ۵ جهته استفاده کرده
سال بعد مطمئنن یک اپگرید بزرگ در بخش دوربین های موبایل هست
بی صبرانه منتظر معرفی این موبایل ها هستم

Quality

نه دوست عزیز اشتباه میکنید اون 22 مربوط به لنز هست که 22 میلیمتریه
و ایزوی 1600 هم حداکثر ایزو در فیلمبرداری هست
همچنین لرزشگیر 5 محوره در دوربین جلوی XZ به بعد وجود داشته و چیز جدیدی نیست
تنها تغییر بنظر در سنسور بوده که مگاپیکسل سنسور بالا رفته اما اندازه سنسور ثابت مونده

اما مطمئنا در دوربین اصلی تغییرات خیلی زیادی شاهد خواهیم بود با دوربین دوگانه و این مگاپیکسل پایین!

علی شیخ زاده

خدارو شکر بالاخره سونی یه تکونی ب خودش داد

mega08

O_o
خوشحالم ب آرزوی چندینو چند سالت رسیدی . همچین گفتی خدارو شکر…
گفتم ی سهام داری تو بخش موبایل سونی !!

mTAAHAAm

به هر حال تقریبا همه برندها کم حاشیه زدن حالا وقتشه برن سراغ صفحه نمایش آمولد

Mortazavi

امیدوارم یه نسخه هم با رم۶ و صفحه ۴کی معرفی کنه که بخریم و ازش لذت ببریم 🙂

mTAAHAAm

بله حالا همه انتظار رم 6 و بیشتر دارند

mega08

الان وقتی نمیدونید اسمش چیه . چجوری تیتر شده xz1s با دوربین دوگانه !!!
Sony H8216 specs leak. Likely a Xperia XZ1 successor
تیتر اصلی نوشته شاید جانشین xz1 باشه بعد شما اسمشم انتخاب کردین . بابا دمتون گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)