حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش سهم سامسونگ و افزایش سهم اپل از بازار موبایل در سال 2018

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار

سال 2017 نیز رو به پایان است و پیش بینی ها برای عملکرد شرکت های مختلف در سال 2018 انجام می شود. امروز یک پیش بینی جالب پیرامون تغییر سهم شرکت های مختلف در بازار موبایل منتشر شده است که خواندن آن می تواند دید خوبی به شما بدهد پس در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هر چند سامسونگ فروش بسیار خوبی را برای سال 2017 تجربه کرده است و استقبال فوی از گلکسی اس 8، اس 8+ و نوت 8 توانست به این شرکت کره ای کمک شایانی بکند اما پیش بینی می شود سهم سامسونگ از بازار موبایل در سال 2018 مقداری کاهش یابد .

طبق پیش بینی ها انتظار می رفت سامسونگ در سال 2017 بتواند سهمی 20.5٪ از بازار موبایل را اختیار کند و طبق گزارشات جدید احتمال کسب سهم کمتری در سال 2018 هستیم و برای اولین بار در تمام ادوار شاهد افت سهم سالانه سامسونگ از بازار موبایل باشیم. البته این اولین بار در حقیقت سال گذشته و به سبب غیبت گلکسی نوت 7 رخ داد که طبیعی بود اما امسال با فروش قوی گلکسی نوت 8 تنها یک عامل می تواند دلیل افت سهم سامسونگ از بازار موبایل باشد.

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8

شرکت های چینی با افزایش سهم خود از بازارهای مختلف، سهم شرکت های بزرگ را می بلعند. به گفته پروفسور تجارت دانشگاه بین المللی، Park Nam-gyoo چون پرچمدار اپل با سیستم اختصاصی خود رقیبی در زمینه سیستم عامل ندارد، سامسونگ در دنیای اندروید اما باید با رقبای چینی دست و پنجه نرم کند که سبب کاهش سهم آن می شود.

طبق پیش بینی ها سامسونگ موفق به فروش 315 میلیون دستگاه موبایل در سال 2018 خواهد شد که این یعنی 19.2٪ از سهم بازار. اپل با فروش 234 میلیون دستگاه حدود 14.3٪ شاهد رشد 0.3٪ درصدی نسبت به سال 2017 خواهد بود. همچنین برای رتبه های سوم و چهارم برندهای هوآوی و اوپو (Oppo) با سهم های 10 7.8 درصد پیش بینی می شود.

البته تمام این ها بر اساس پیش بینی های انجام شده عنوان شده و شاید شاهد تغییراتی در این اعداد و ارقام باشیم. به نظر شما پایان سلطنت سامسونگ در اکوسیستم اندروید نزدیک است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

به نظر شما پایان سلطنت سامسونگ در اکوسیستم اندروید نزدیک است؟

من که اینطور فکر نمی‌کنم و پیشی بینی میکنمs9 فروش خیلی خوبی داشته باشه

Peiman

راستش دو سه سال پیش هم همچین پیش بینی هایی میشد و همین دلیل هم ذکر شد اما وضعیت سامسونگ بهتر از قبل شد .

Mortazavi

من هم با شما موافقم ممکن با شیب ملایم و طی چندین مرحله فروش سامسونگ کمتر بشه و چینی ها مقداری از سهمشو بگیرند اونم به دو دلیل
اول اینکه تو بازار چین و هند هر روز شاهد افزایش سهم چینی ها بخصوص هوآوی و شیائومی هستیم
دوم اینکه چینی ها دارن به صورت جدی رو بازار ایالات متحده برنامه ریزی می کنند

Faraz

هر سال همینو میگن اما وضع سامسونگ بهتر میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)