حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: کشف یک باگ جدید در سیستم تصحیح خودکار کلمات کیبورد IOS 11

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اخبار

تصحیح خودکار، یک قابلیت در کیبوردهای مجازی است که از خیلی وقت پیش بر روی آن‌ها پیش‌بینی و تعبیه شده است. حتی می‌توان آن را متعلق به دوره‌ی استفاده از استاندارد T9 در کیبورد‌های گوشی‌های قدیمی دانست. این ویژگی در اسمارت‌فون‌ها به کاربر این امکان را می‌دهد تا اگر کلمه‌ای را اشتباه تایپ کرد، قبل از رفتن به کلمه‌ای بعدی، کلمه‌ی اشتباه به شکل خودکار تصحیح شود. با ترنجی همراه شوید.

به نظر می‌رسد که این سیستم هرگز مرتکب خطا نخواهد شد اما متاسفانه اپل نه فقط یک بار، بلکه برای دومین بار است که همه چیز را در این باره خراب می‌کند. ممکن است به خاطر بیاورید که در ماه گذشته از سوی کاربران گزارش وجود باگی عجیب در ویژگی تصحیح خودکار در IOS 11 داده شد. حالا به نظر می‌رسد اخیرا کاربران متوجه وجود اشکال دیگری در این سیستم شده که طی آن، قابلیت Auto Correction پس تایپ کلمه “it” آن را در کمال تعحب به کلمه‌ی “I.T” تبدیل میکند. هنوز این مسئله روشن نیست که چه گستره‌ای از کاربران متوجه وجود این اشکال در دستگاه خود شدند و به نظر می‌رسد که این موضوع محدود به دستگاه‌های IPad و IPhone با نسخه‌ی 11 از سیستم عامل IOS باشد.

همچنین طی گزارشات کاربران، آن‌ها حتی پس از راه‌اندازی مجدد اسمارت‌فون خود شاهد بازگشت این باگ بوده‌اند که می‌تواند خود مزاحمت بسیاری در هنگام کار با دستگاه ایجاد نماید. به هر حال یک راه‌حل موقتی وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید با رفتن به این مسیر در آیفون خود Setting -> General -> Keyboard -> Text Replacement و قرار دادن شکل درست کلمه‌ی “it” در هر دو بخش عبارات و میانبر‌ها، فعلا از دست این اشکال نرم‌افزاری در امان باشید.

انجام این کار به شکلی دور زدن سیستم Auto Correction محسوب می‌شود اما نمی‌توان از آن به عنوان یک راه‌حل کارآمد یاد کرد و به فقط به شکل یک راه‌حل موقتی می‌باشد. فعلا هیچ‌گونه اطلاعات تکمیلی از این که اپل از وجود این مشکل آگاه بوده و یا چه برنامه‌ای برای حل آن دارد در دسترس نیست اما امیدواریم که به زودی انجام شود. در ویدیو زیر می توانید نحوه‌ی رخ دادن این موضوع را ببینید:

[aparat id=”yQKin”]

نظر شما در رابطه با رخ دادن همچین باگ‌های عجیبی در IOS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)