حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت از نرم‌افزار یادگیری زبان چینی بر پایه هوش مصنوعی رونمایی کرد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مایکروسافت، هوش مصنوعی

وقتی بحث یادگیری زبان به پیش می‌آید، اپیلیکیشن‌های مختلف بسیاری در این زمنیه وجود دارد که یادگیری را با همراهی خود شخص، بیش از پیش آسان می‌کنند. به هر حال داشتن یک راهنما می‌تواند به طی کردن این راه طولانی کمک کند. مایکروسافت نیز اخیرا از یک نرم‌افزار رونمایی کرده که می‌تواند برای کسانی که به دنبال یادگیری زبان چینی هستند کمک بسیار شایانی باشد. با ترنجی همراه شوید.

پس چه ویژگی وجود دارد که نرم افزار ساخت مایکروسافت را از دیگر برنامه‌های فراگیری زبان متفاوت می‌سازد؟ با توجه به ادعا‌های مایکروسافت، ما باید از هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این برنامه متشکر باشیم که کارآمدی آن را نسبت به برنامه‌هایی با موضوع مشابه، بیشتر کرده است. Yan Xia رهبر گروه توسعه تحقیقاتی مایکروسافت در پکن این چنین گفته که:

شما فکر می‌کنید که به زبان چینی مسلط هستید، اما وقتی که یک شخص چینی را ملاقات می‌کنید و می‌خواهید با او به گفتگو بپردازید، هیچ گونه امکان پذیر نیست مگر که از قبل به شکل جدی تمرین کرده باشید. نرم افزار ما این مسئله را به وسیله‌ی نفوذ در شکل گفتار و تکنولوژی پردازش زبان طبیعی ما، هدف قرار داده است.

Microsoft Learn Chinese

با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی مورد استفاده، این اپلیکیشن می‌تواند تشخیص دهد که کاربر سعی در گفتن چه چیز داشته و با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند شکل تلفظ خود از کلمات را تصحیح کنند و این در حالی است که برخی کلمات در زبان چینی چیزی تا حدود 4 شکل متفاوت داشته و هر یک به نوع خاصی تلفظ می‌شوند که در نهایت هر کدام معنای بخصوصی دارد.

مایکروسافت که داده‌های تحقیقاتی خود در رابطه با شبکه های عصبی کامپیوتری را از طریق تکنولوژی‌هایی همچون Text-To-Speech فراهم کرده است می‌گوید این برنامه همچنین قادر است تا به کاربران بازخوردی از عملکردشان همانند یک امتیاز بدهد و نکاتی که باید بیشتر بر روی آن‌ها تمرین شود را برجسته سازد. آن‌طور که به نظر می‌رسد این نرم افزار در حال حاضر فقط بر روی آیدیوایس‌ها در دسترس بوده و شما می‌توانید در صورت علاقه‌مند بودن، از طریق این لینک آن را امتحان کنید.

 

نظر شما در رابطه با یادگیری زبان توسط نرم افزار‌های کمکی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)