حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ورود مدیاتک به اینترنت اشیا (IoT) با ارایه چیپست MT2621

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | سخت‌افزار، گجت‌های پوشیدنی

مدیاتک تولیدکننده تایوانی چیپست های تلفن همراه در تلاش برای تثبیت قدم خود در دستگاه پایین رده تا میان رده لوکس است، در بازاری که پیشروی آن برند دیگری است. حالا آن ها چشم خود را به بازاری جدید دوخته اند که در آن هنوز مسابقه در مقیاس تجاری قوت نگرفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره چیپست مدیاتک MT2621 که برای استفاده بازار اینترنت اشیا طراحی شده است.

چیپست مدیاتک MT2621 آمده تا پوشش این شرکت برای بازار متقابل برنامه ها با ارتباطات مخابراتی و قابلیت مکالمه را افزایش دهد. این به معنی استفاده در محصولاتی همچون دستبندهای پایش فعالیت های ورزشی، گجت های پوشیدنی و بازار اینترنت اشیا (IoT) است.

این چیپست با حالت دوتایی پشتیبانی از فناوری های ارتباطی NB-IoT R14 و GSM/GPRS کار کند. این چیپست می تواند با یک سیم کارت که توسط یک آنتن برای ارتباطات مخابراتی استفاده می شود، سازگار باشد. این چیپست به گونه ای طراحی شده که بتواند با همین طراحی تمام باندهای فوق-پایین/پایین و متوسط را که با استاندارد 3GPP Rel-14 ارایه شده اند را پشتیبانی کند. بدین صورت با هزنیه و مدت زمان ساخت کمتر می تواند بازار جهانی را پاسخگو باشد.

از نظر مشخصات سخت افزار می توان گفت مدیاتک MT2621 از پردازنده مرکزی تک هسته ای ARMv7 به فرکانس 26 مگاهرتز (بله 26) و حافظه کش / داخلی برابر 160 کیلوبایت/ 4 مگابایت استفاده می کند. این چیپست از برنامه های بر پایه لینوکس که با LCM سازگار هستند و از صدا و دوربین AMP نیز پشتیبانی می کند. همچنین برای ارتباط بی سیم تا نسل 4.2 بلوتوث که برای اینترنت اشیا مناسب است، استفاده می شود.

نظر شما درباره پیشرفت مدیاتک چیست؟ فکر می کنید در بازار گجت های پوشیدنی و اینترنت اشیا صحبتی برای گفتن داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

تا حالا که سابقه خوبی نداشته

Peiman

یکی از اصلی ترین مشتریاش سئنی بود که اونم دیگه کلا با اسنپ میزنه گوشی هاشو

Mortazavi

مدیاتک غریب به سه سال که روندشو عوض کرده و پردازنده های بسیار با کیفیت و خوشقیمت هلیو رو عرضه کرده و نتیجشم استفاده سامسونگ سونی اوپو شیائومی و چند شرکت دیگه از اونها بوده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)