حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فاکس‌کان به استفاده غیرقانونی از کارآموزان در کارخانجات این شرکت برای مونتاژ آیفون 10، پایان داد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار

چندی پیش گزارشی مبنی بر این موضوع منتشر شد که دانش‌آموزان کار‌آموز در کاخانه‌های شریک تجاری اپل یعنی Foxconn به صورت اضافه‌کاری غیرقانونی برای مونتاژ قطعات آیفون 10 به کار گرفته می‌شوند. بعضی از این کارآموزان ادعا کردند که به طور معمول 10 ساعت در روز را برای مونتاژ پرچمدار جدید این شرکت مشغول به کار هستند. با ترنجی همراه شوید.

این تعداد ساعات کار طولانی دانش‌آموزان بر اساس قوانین هر کشور، غیر قانونی بوده و اپل هم گفته بود که نباید به دانش‌آموزان اجازه ی اضافه کاری داده شود که در نهایت فاکس کان هم به این امر پایان داد.

گزارش شده که این دانش‌آموزان در رده‌ی سنی بین 17 تا 19 سال بوده و مجبور به اتمام یک دوره‌ی سه ماهه‌ی کار آموزی قبل از فارغ التحصیلی، در فاکس‌کان می باشند.

یکی از دانش‌آموزان ادعا می‌کند، اموری که آن‌ها به انجام آن در کارخانجات فاکس‌کان مجبور می‌شوند کاملا غیرمرتبط با مطالعات و عناوین‌ درسی آنان است.

در اولین پاسخ کمپانی‌های اپل و فاکس‌کان به این اتهامات هر دو مدعی شدند که دانش‌آموزان یاد شده به هیچ عنوان مجبور به کار کردن فراتر از ساعات محدود قانونی معین نبودند. به هر حال آن‌ها اذعان داشتند که مواردی خاص از انجام کار فراتر از ساعات قانونی، توسط برخی از دانش‌آموزان وجود داشته است.

فاکس کان در حال حاضر به BBC گفته که آن‌ها اقدامات فوری در جهت مطمئن شدن از این موضوع که هیچ دانش آموزشی در کارخانه‌های آن‌ها محتمل به انجام کاری بیش از ساعات قانونی نبوده، انجام داده و این را اضافه کرد که دانش آموزان مشغول کار در کارخانجات این شرکت درصد بسیار کوچکی از نیروی کار آن‌ها در چین را تشکیل داده و نقض حقوق نیروی کار در Foxconn مخالف با سیاست‌ها و تعهدات آنان است.

 

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

چین متقلب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)