حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باکس آفیس آخرهفته؛ رکود It شکسته می‌شود؟!

نوشته

6 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، سینما

با یک نگاه کوچک به لیست پرفروش‌ترین‌های آخرهفته شاید فکر کنید چشمتان دارد اشتباه می‌بیند اما این‌گونه نیست ! در این هفته شاهد یک افتتاحیه‌ی فوق العاده‌ی دیگر هستیم! با ما همراه باشید…

شاید از آن دسته از افرادی باشید که مقدار فروش فیلم‌ها برای شما مهم نباشد و صرفا دانستن موضوع و ژانر فیلم و همچنین کارگردان و بازیگران فیلم دلایل خوبی برای تماشای فیلم از جانب شما باشد اما خیلی‌‌ها که علاقه به سینمای روز دارند حتما مسئله‌ی باکس آفیس برایشان اهمیت دارد! نظرتان چیست باکس آفیس این هفته را بررسی کنیم؟!

Thor: Ragnarok


ثور: راگناروک

ثور: راگناروک

9 هفته‌ی پیش را به یاد دارید؟ 9 هفته‌ی پیش در چنین روزی شاهد یک افتتاحیه خارق العاده از یک فیلم ترسناک با عنوان “It” بودیم! حالا پس از گذشت این مدت زمان شاهد افتتاحیه‌ای تقریبا مشابه برای یک فیلم ابرقهرمانی با نام “ثور: راگناروک” هستیم که بر اساس شخصیت خیالی ثور برگرفته از کامیک‌های شرکت مارول ساخته است. فیلمی که در مورد آن صحبت می‌کنیم دنباله‌ی فیلم‌های ثور (2011) و ثور: دنیای تاریک (2013) محسوب می‌شود. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید سابقه‌ی مجموعه فیلم‌های ثور در فروش بسیار درخشان است. فیلم ثور (2011)‌ موفق به فروش گیشه‌ای بالغ بر 449 میلیون دلار شد و همچنین ثور: دنیای تاریک (2013)‌ نیز موفق شد مبلغی در حدود 639 میلیون دلار کاسب شود! حالا اثر جدید این مجموعه یعنی ثور: راگناروک موفق شد مبلغ 122.7 میلیون دلار را به‌عنوان اولین آخرهفته‌ی خود ثبت کند! این فیلم در چند روزی که اکران شده است در 4080 سالن سینمایی به نمایش در آمده که برآورد شده است از هر سالن به‌طور میانگین 30 هزار دلار کسب کرده است. اما اگر بخواهیم این فیلم را از نظر فروش با فیلمی همچون “It” مقایسه کنیم اولین مسئله‌ای که با آن برخورد می‌کنیم این است که عنوان “It” اولین آخرهفته‌ی خود را با مبلغی بیشتر از فروش ثور آغاز کرد و هم اینکه بودجه‌ی صرف شده برای فیلم It بسیار کمتر از عنوان ثور بود! یعنی با وجود افتتاحیه‌ی خوبی که عنوان ثور: راگناروک” داشت اما موفق به جبران بودجه‌ی 180 میلیون دلاری خود نشده است در حالی It در اولین آخرین هفته‌ی خود چندین برابر از بودجه‌ی خود را جبران کرد!

A Bad Moms Christmas


کریسمس مادر های بد

کریسمس مادر های بد

“کریسمس مادرهای بد” با اختلاف تقریبا ده برابری (!) در رده‌ی دوم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. این فیلم که در اولین روزهای اکران خود به سر می‌برد موفق شد با فروش 16.7 میلیون دلاری خود رده‌ی دوم جدول باکس آفیس را از آن خود کند! در واقع وقتی که دارید به جدول باکس آفیس نگاه می‌کنید ممکن است این حس به شما دست بدهد که تمام فروش این هفته از آن ثور بوده است!!! “کریسمس مادرهای بد” یک فیلم کمدی به کارگردانی اسکات مور و جان لوکاس است و بازیگرانی همچون “میلا کونیس”، “کریستن بل” و”کاترین هان” را نیز در این فیلم خواهید دید. مجموع فروش این فیلم حدود 21 میلیون دلار است که مقدار زیادی از آن مربوط به فروش آخرهفته از 3615 سالن سینمایی است. این فیلم در ابتدا قرار بود در روز سوم ماه نوامبر اکران شود که در تاریخ آن صرف نظر شد و دو روز زودتر یعنی یکم نوامبر اکران شد.

Jigsaw


جیگ‌ساو

جیگ‌ساو

“جیگ‌سا” یا “جیگ‌ساو” عنوان یک فیلم ترسناک است که هشتمین فیلم از مجموعه‌ی “اره” حساب می‌شود و در 27 اکتبر در ایالات متحده اکرانش را آغاز کرد. کارگردان این فیلم به عهده‌ی برادران اسپیریگ بوده است و جاش استالبرگ و پیت گلدفینگر فیلم‌نامه‌ی این فیلم را نوشته اند. داستان فیلم درحدود یک دهه از زمان مرگ جیک‌ساو اتفاق می‌افتد که شاهد تحقیقاتی در مورد ادامه‌ي قتل‌ها هستیم. از بازیگران فیلم می‌توانیم به “توبین بل”، “لورا وندرورت” و “مت پسمور” اشاره کنیم. “جیگ‌ساو” در دومین هفته‌ی خود با افت 60 درصدی نسبت به هفته‌ی قبل موفق شد در این آخرهفته 6.5 میلیون دلار در 2941 سالن سینمایی فروش کند و در کل اگر بخواهیم بگوییم، 28.6 میلیون دلار فروخته است که در مقایسه با بودجه‌ی 10 میلیون دلاری‌اش مبلغ خوبی به نظر می‌رسد.

Tyler Perry’s Boo 2! A Madea Halloween


Tyler Perry's Boo 2! A Madea Halloween

Tyler Perry’s Boo 2! A Madea Halloween

عنوان “Tyler Perry’s Boo 2! A Madea Halloween” یک کمدی ترسناک به کارگردانی تایلر پری است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است و هفته‌ی اول اکران خود در صدر جدول قرار داشت! این فیلم در آخرهفته ای که گذشت با افتی در حدود 55 درصد، موفق شد با کسب 4.5 میلیون دلار فروش در 2202 سالن سینمایی در جایگاه دوم جدول باکس آفیس آخرهفته قرار بگیرد. داستان فیلم در مورد چند نفر است که در یک اردوگاه متروکه کمپ می‌زنند و این کارشان باعث حمله‌ی هیولاها به آن‌ها می‌شود و آن‌ها باید برای نجات دادن جان خود دست به فرار بزنند. بودجه‌ای که برای این فیلم صرف شده مبلغ 25 میلیون دلار است که این عنوان در سه هفته‌ی اکران خود توانست 42 میلیون دلار کسب کند.

Geostorm


طوفان جغرافیایی

طوفان جغرافیایی

و اما در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس آخرهفته عنوانی آشنا دیده می‌شود. “طوفان جغرافیایی” یک فیلم اکشن و علمی تخیلی با موضوع نابودی دنیا است که توسط کمپانی برادران وارنر ساخته شده است. کارگردانی این فیلم به عهده‌ي “دین دولین” بوده است. داستان اصلی فیلم در سال 2019 رخ می‌دهد و  برگرفته از مسائل آب و هوایی در سال‌‌های اخیر جهان است که در این فیلم به تجزیه و تحلیل گرفته شده است و پیش بینی شده همین مسائل تبدیل به یک بحران برای نابودی کل دنیا خواهد شد! طوفان جغرافیایی با افت فروش 46 درصدی نسبت به قبل، رتبه‌ی پنجم جدول باکس آفیس این هفته را با فروش 3.1 میلیون دلاری از آن خود کرده است و همچنین با توجه به بودجه‌ی 120 میلیون دلاری‌ و فروش کل 42 میلیون دلاری این فیلم به نظر می‌رسد از نظر مالی ضرر بسیاری خواهد کرد! لازم به ذکر است که این فیلم در هفته‌ی سوم خود به سر می‌برد.

به پایان لیست فیلم‌های پر فروش این هفته رسیدیم. نظر شما در مورد فروش فیلم‌ها در این هفته چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

ایول بزودی ثور میبینم . خیلی منتظرش بودم . فقط یه سوال باید حتما دو قسمت قبلی هم دیده باشیم یا میشه دید همینو؟؟؟

REZA

کیفیت hd-cam ثور اومده.
ولی من که می ایستم تا بلوری بیاد

Peiman

قطعا منم با این کیفیت نمی‌بینم .منتظر بلوری بیاد

ahmad

بهترین کیفیت 1080 بلو ری هست

REZA

ببخشید ،امکانش هست یه پست بزارید و توش در مورد فرمت فیلم ها یا کیفیتشون که تو سایتای ایرانی میزارن یه توضیحی بدین؟که کدوم بهتره؟
مثلا یه فیلمی که x264 حجم سه گیگه ،بعد x265 همون فیلم یه گیگ و خورده ،هردو هم فول اچ دی زدن.
همیشه تو این چیزا مشکل دارم،اگه یه پستی بزارین یا یه توضیحی بدین ممنون میشم.?

Peiman

اره واقعا . پیشنهاد خوبیه . لطفاً کامل توضیح بدید و از همه جوانب این فرمت هارو بررسی کنید . عالی میشه

ahmad

از لحاظ حجمی x265کمترین حجم رو داره با بالاترین کیفیت فقط مشکلش عدم پشتیبانی بعضی پلیر ها هست به ترتیب بگم اول بلو ری بعد وب دی ال بهترین کیفیتو دارن من گیم او ترونز رو با وب دی ال دیدم عالی بود

REZA

درسته اقا احمد،اگه ترنجی هم یع پستی بزاره در این مورد با توضیحات کامل تر عالی میشه.

ahmad

اره پیشنهاد خوبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...