حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین آیفون تن (iPhone X) با گلکسی نوت 8

دوربین گوشی هوشمند نه تنها در بازار ما بلکه در اکثر بازارها مورد توجه کاربران است. در حقیقت یکی از بزرگترین وظیفه های گوشی های هوشمند ما ثبت خاطرات ما در شرایط مختلف است چرا که این تنها وسیله ایست که تقریبا همه جا همراه ما بوده و خواهد بود! پس طبیعی است اگر ببینیم شرکت های مختلف تولید گوشی هوشمند تمرکز ویژه ای روی دوربین دستگاه های خود دارند. امروز با مقایسه دوربین دو دستگاه معروف و گران بازار با شما خواهیم بود. مقایسه دوربین آیفون تن (iPhone X) با گلکسی نوت 8 را در ادامه از دست ندهید!

[aparat id=”Dge71″]

یکی از بهترین مدل های ممکن برای انجام یک مقایسه این است که به جای شنیدن یا دریافت تجربه شخص بررسی کننده از زبان خودش، شما خودتان خروجی های مختلف را ببینید و بررسی کنید، البته برای این کار نیاز به دانش کافی دارید اما به صورت کلی می توانید بر اساس سلیقه خود نیز نظر بدهید. در این بررسی که در SuperSaf TV انجام شده بود، هر دو دستگاه کنار به کنار هم قرار گرفتند تا عکاسی، فیلم برداری، فیلم برداری حرکت آهسته و زوم اپتیکال در این موارد مورد بررسی قرار بگیرد. اگر علاقه دارید تصمیم بهتری بگیرید لطفا به لینک مطلب بروید و ویدیو را روی رزلوشن 4K تنظیم کنید و امشب‌ (!) آن را ببینید.

ابتدا با فیلم برداری دوربین سلفی آغاز شد. خوب باید گفت گلکسی نوت 8 دارای فوکوس خودکار در این بخش است و دلیل اصلی شارپ بودن صورت سوژه این است. گستره دینامیکی دوربین جلو گلکسی نوت 8 بیشتر است و آسمان آبی کاملا تایید کننده این موضوع اما بد نیست بدانید آیفون ها در دوربین سلفی تمرکز را روی صورت سوژه قرار می دهند و در شرایط بیشتری می تواند تصویر بهتری ثبت کنند اما این صحنه یکی از آن صحنه ها نیست. در فیلم برداری آیفون تن (iPhoen X) زاویه دید بازتری دارد اما در عکاسی نماینده سامسونگ عملکرد بهتری را ارایه کرده است. در فیلم برداری سلفی می توان گفت لرزشگیر دیجیتال گلکسی نوت 8 بهتر عمل می کند.

مقایسه دوربین آیفون تن (iPhone X)

مقایسه دوربین آیفون تن (iPhone X)

در بحث عکاسی سلفی باید بدانید آیفون تن (iPhone X)‌به صورت رسمی می تواند تصاویر پرتره بگیرد اما گلکسی نوت 8 خیر ولی این بدان معنی نیست که شما نمی توانید با گلکسی نوت 8 عکس سلفی پرتره بسازید! با استفاده از حالت فوکوس انتخابی (Selective Focus معرفی شده در گلکسی اس 5) که به دلیل دارا بودن فوکوس خودکار در دوربین جلو این دستگاه در دسترس است، می توانید یک تصویر پرتره ثبت کنید اما در شرایط خاص مثل تصویری که کنار ماموت ثبت شده بود، این افکت به خوبی کار نمی کند اما نماینده اپل عملکرد بهتری دارد. به صورت کلی می توان گفت سلفی گوگل پیکسل 2 ایکس ال از هر دو این دستگاه ها می تواند بهتر باشد.

در فیلم برداری  و عکاسی دوربین اصلی می توان دید که گستره دینامیکی آیفون تن (iPhone X)‌ بهتر بوده و جزئیات بیشتری در آسمان در حال غروب یا سایه های درختان دارد. در بحث دقت رنگ تا زمانی که یک مرجع وجود نداشته باشد نمی توان نظری داد اما رنگ های گلکسی نوت 8 مقداری اشباع تر به نظر می رسد که لزوما بد نیست اما این موضوعی است که به شما بستگی دارد. در بحث فوکوس دوربین اصلی با اینکه آیفون تن (iPhone X) عملکرد مناسبی دارد اما فوکوس دوال پیکسل در گلکسی نوت 8 قطعا بهتر و سریع تر از آن است.

نظر شما درباره دوربین آیفون تن (iPhone X) با گلکسی نوت 8 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

هر دو عالی هستن

Rog1

سلام آقای عطایی
هیچ اسمی از ما توی متنتون نبردید که چه کسی این لینک را داده!!!
( شوخی کردم جدی نگیرید ممنون بابت پوشش سریعتون)

ahmad

بابا احمد فرق داره خخخخ (مزاح کردم داداش ناراحت نشیا)

Yas

هردو جز بهترينها هستن
آيفون ١٠ : توبخش فيلمبردارى بهتره نسبت به نوت٨
و نوت٨ عكسبرداريش بهتره نسبت به آيفون١٠

Sajjad

عالی و عالی
لرزشگیر نوت 8 به مراتب بهتر بود…فوکوسش هم واقعا سریع بود در حدی که شی مقابل هنوز به مرکز تصویر نرسیده فوکوس انجام میشد
تو سلفی نوت 8 تمام جزئیات صحنه رو حفظ کرد ولی آیفون فقط چهره رو مدنظر قرار میداد که نمیشه ایرادی به هیچکدوم گرفت
جذب نور ایفون تو فیلمبرداری بیشتره (البته باید معیاری باشه تا نور واقعی محیط رو بدونیم چقدره)
دوریبن نوت 8 بوکه قوی تری داره که پشت سوژه بیشتر تار میشه
تو عکاسی هم هر دو عالی بودن
در کل دوربین ها هم مثل صفحات نمایش دارن به تکامل کامل میرسن

Sajad

هردوتا خوب بودن. ولی لرزشگیر نوت ۸ عملکرد بهتری داره. سایر شرایط هم فکر میکنم نیاز به یه دوربین مرجع داره. در کل اینجوری که به نظر میرسه نمراتی که DxO به نوت ۸ داده عادلانه بوده.

mTAAHAAm

تقریباً مث همن

Peiman

اقای عطایی لطفا فیلم هارو با کیفیت 1080 یا حداقل 720 قرار بدید با کیفیت 360 نمیشه در مورد جزیالت نظر داد البته فقط این یک جنبشه.

Peiman

من بیشتر منتظر مقایسه این دوربین با دوربین 8 پلاس هستم . میخوام ببینم چقدر اختلاف دارند این دوتا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)