حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باکس آفیس آخر هفته؛ دونده‌ی تیغ 2049 در خطر رکود!

یکی از پرطرفدارترین مسائل دنیای سینما، مسئله‌ی فروش فیلم‌ها است که هر هفته حتما طرفداران این موضوع به‌سرعت به چک کردن مقدار فروش فیلم موردنظرشان می‌پردازند اما باید بدانید فروش خوب دلیلی بر خوب بودن فیلم نیست! در ادامه با ترنجی همراه باشید…

همان‌طور که گفتیم فروش زیاد یک فیلم دلیل محکمی بر خوب بودن آن فیلم نیست و نمی‌توان با این معیار فیلم را سنجید چراکه تبلیغات، اسم درکردن فیلم میان تماشاچیان، نمره‌ی فیلم در سایت‌های نقد و بررسی و سلیقه درفروش هر فیلمی دخیل است و فروش بالای یک فیلم دلیل بر خوب بودن آن نیست و همچنین دلیل بر این هم نیست که شما حتما از آن خوشتان بیاید! جالب است بدانید اکثر فیلم‌های کارگردانان بزرگی همچون استنلی کوبریک حتی به‌اندازه‌ی بودجه‌ی صرف شده برای اثر نیز فروش نداشتند و این موضوع به خاطر دلایل مختلفی است که بخشی از آن را در بالا ذکر کردیم.

 

Tyler Perry’s Boo 2! A Madea Halloween


همان‌طور که فروش بالای یک فیلم دلیل بر خوب بودن آن نیست، بودجه‌ی زیاد هم دلیلی برای فروش بالای فیلم نیست! این حرف ما را عنوانی همچون «Tyler Perry’s Boo 2! A Madea Halloween» که در صدر جدول باکس آفیس این آخر هفته قرارگرفته است ثابت می‌کند. فیلم یاد شده با 25 میلیون دلار بودجه توانست در اولین آخر هفته‌ی خود 21,226,953 میلیون دلار از 2388 سالن سینمایی کسب کند که تجربه‌ی خوبی برای اولین آخر هفته‌ی اکران خود است! این فیلم یک کمدی ترسناک و تقریبا فانتزی به کارگردانی تایلر پری است که بازی در فیلم‌هایی همچون دختر گم‌شده (Gone Girl) به کارگردانی دیوید فینچر را در کارنامه‌ی خود دارد. داستان فیلم «Tyler Perry’s Boo 2! A Madea Halloween» در مورد شخصیتی به نام مدیا و دوستانش است که در یک اردوگاهی متروکه کمپ می‌زنند و هیولا‌ها به آن‌‌ها حمله‌ور شده و مجبورند برای نجات جان خود فرار کنند!

Tyler Perry's Boo 2! A Madea Halloween

Tyler Perry’s Boo 2! A Madea Halloween

 

Geostorm


در ابتدای مطلب کمی در مورد ارتباط نداشتن بودجه با مقدار فروش فیلم توضیح دادیم که علاوه‌بر صدرنشین جدول باکس آفیس این آخرهفته، سه عنوان بعدی نیز کاملا این موضوع را تایید می‌کنند! فیلم «طوفان جغرافیایی» یا «Geostorm» رده‌ی دوم جدول باکس آفیس آخرهفته را از آن خود کرده است که با 13,707,376 دلار فروش در 3246 سالن سینمایی، تقریبا یک دهم از بودجه‌ی 120 میلیون دلاری خود فروش داشته است! البته باید گفت که «طوفان جغرافیایی» در اولین روزهای اکران خود قرار دارد و مقدار فروش آن ممکن است در هفته‌های آتی بیشتر شود، اما به هیچ عنوان نمی‌توان قطعی این حرف را زد! «طوفان جغرافیایی» فیلمی در ژانر اکشن و علمی-تخیلی است که توسط برادران وارنر در بیستمین روز از ماه جاری اکران شده است. کارگردانی این فیلم را «دین دولین» بر عهده داشته است و از بازیگران مطرح فیلم می‌توان به جرارد باتلر و جیم استرجس اشاره کرد.

طوفان جغرافیایی

طوفان جغرافیایی

 

Happy Death Day


«روز مرگت مبارک» عنوان سوم جدول باکس آفیس آخر هفته است که با توجه به بودجه‌ی بسیار کم آن نسبت به سایر فیلم‌ها موفق شد رقمی در حدود ده برابر بودجه‌ی خودفروش داشته باشد! «روز مرگت مبارک» یک فیلم اسلشر است که توسط کریستوفر لندن کارگردانی و توسط اسکات لوبدل نوشته‌شده است. از بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به ایزرائیل بروسارد، جسیکا راث و روبی مدین اشاره کرد. داستان  فیلم در مورد شخصیتی بانام تری گلبمن است که در روز تولدش کشته می‌شود اما دوباره بیدار می‌شود و باید هر بار این روز را سپری کند تا کشف کند چه کسی و به چه دلیلی او را کشته است. این فیلم با بودجه‌ی 4.8 میلیون دلاری خود در آخر هفته‌ای که گذشت موفق شد 9,363,415 دلار کسب کند و فروش کل آن در دوهفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد مبلغ 40,672,780 دلار است!

اگر بخواهیم توضیح کوتاهی در مورد فیلم‌های اسلشر بدهیم باید بگوییم گونه‌ای از فیلم ترسناک است که در آن قاتلی که معمولاً دچار مشکلات روانی است، قربانی‌هایی از پیش انتخاب‌شده را به قتل می‌رساند و معمولاً این کار را با اجسام تیزی همچون چاقو، تبر، ساطور و … انجام می‌دهد! از مهم‌ترین فیلم‌های این سبک می‌توان به فیلم «روانی» به کارگردانی «آلفرد هیچکاک» و فیلم «هالووین» ساخته‌ی «جان هاوارد کارپنتر» اشاره کرد.

روز مرکت مبارک

روز مرگت مبارک

 

blade runner 2049


و اما می‌رسیم به فیلمی که با توجه به سلیقه‌های این روزها انتظار زیادی از آن می‌رفت. «دونده‌ی تیغ» یا «بلید رانر 2049» فیلمی در سبک علمی-تخیلی است که ظاهرا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و اگر با همین روند پیش برود احتمالا در روزهای آینده با رکود مواجه خواهد شد! «بلید رانر 2049» به کارگردانی «دنی ویلنو» و نویسندگی «مایکل گرین» و «همپتون فانچر» توسط کمپانی «برادران وارنر» ساخته شده است. داستان فیلم را می‌توان دنباله‌ی قسمت اول آن محسوب کرد که ساخته‌ی سال 1982 بود! همان‌طور که می‌دانید شاهد بازی دوباره «هریسون فورد» در این فیلم در نقش «ریک دکارد» هستیم. همچنین بازیگران برجسته‌ی دیگری همچون« رایان گاسلینگ»، «رابین رایت»، «دیوید باتیستا» و … نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. منتقدین این فیلم را یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در سال 2017  می‌دانند که با فروش مجموع 74,203,354 دلاری خود هنوز برای رسیدن به نصف مبلغ بودجه ی 150 میلیون دلاری صرف شده برای این فیلم مقدار زیادی کم‌دارد! «بلید رانر 2049» در آخر هفته‌ای که پشت سر گذاشت موفق به کسب 7,353,151 دلار شد و بد نیست بدانید که این فیلم در سومین هفته‌ی اکران خود به سر می‌برد.

بلید رانر 2049

بلید رانر 2049

 

Only the brave


عنوان پنجم جدول باکس آفیس یک فیلم تازه اکران شده بانام «تنها شجاعان» است که در هفته‌ی اول اکران خود چندان خوب ظاهر نشد و به جایگاه پنجم جدول باکس آفیس آخر هفته رضایت داد! جالب است بدانید «تنها شجاعان» تنها فیلم تازه اکرانی نیست که در پایین جدول باکس آفیس دیده می‌شود و اگر کمی بخواهید به رده‌های پایین‌تر جدول نگاهی بیندازید فیلم‌های همچون «آدم‌برفی» یا «همان نوع متفاوت به من» را خواهید دید که البته انتظار چندانی هم از این فیلم‌ها نداشتیم چراکه سازندگان و بازیگران فیلم‌هایی شبیه به این هنوز جا برای پیشرفت و بهتر شدن دارند. برگردیم سر عنوان پنجم جدول باکس آفیس که با فروش 6,002,665 دلاری خود در هفته‌ی اول از 2577 سالن سینمایی، این جایگاه را کسب کرد. فیلم «تنها شجاعان» به کارگردانی جوزف کوشینسکی بر اساس داستان زندگی آتش‌نشان‌هایی ساخته‌شده است که فداکاری‌های بسیاری درراه کمک و نجات به مردم انجام داده‌اند.

تنها شجاعان

تنها شجاعان

تمام 5 فیلم پرفروش این آخرهفته به همین‌جا ختم می‌شوند و از شما می‌خواهیم نظر خود را در مورد آن‌ها و این بررسی کوتاه با ما به اشتراک بگذارید…

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

روز مرگت مبارک!
چه اسم عجیبی برای فیلم انتخاب کردند. اولین بار میشنوم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...