پورشه یکی از بهترین و باارزشترین برندهای خودرو سازی در دنیا است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. خودروهای تولیدی توسط این شرکت با نهایت کیفیت و در رنج قیمتی و قدرتی مختلف و با انبوهی از امکانات عرضه میشود. در ادامه با ترنجی همراه باشید…
چندی قبل شاهد طرح مفهومی شرکت پورشه از یک خودروی تمام الکتریکی با عنوان Mission E بودیم که در واقع در رده خودروهای کوپه قرار میگرفت. به تازگی تصاویری از خودرویی سدان تحت همین عنوان منتشر شده است. خودرویی که در مورد آن صحبت میکنیم یک سدان اسپرت کوچک است که تمام انرژی آن از نیروی الکتریکی تامین میشود. شاید با دیدن اگزوز در تصاویر این خودرو کمی به شک بیفتید اما نگران نباشید این اگزوزها کاملا ساختگی هستند تا شما را گمراه کنند!
طراحی خودرو بسیار نزدیک به مدل مفهومی آن است که پیشتر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال 2015 شاهد آن بودیم از جلوی زیبا و ظریف آن گرفته تا سقف فستبک (سقفی که با شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین می آید به طوری که سقف و صندوق عقب دو جز متمایز به شمار نیایند) و طراحی پشتی شبیه به 911 !
در واقع این خودرو به نوعی دومین سدان شرکت پورشه محسوب میشود که تقریبا سایز کوچکتری از مدل پانامرا دارد. پایه و بیس این خودرو بر اساس یک پلتفرم توسعه داده شده توسط پورشه با اسم رمزی J1 ساخته شده است که کاملا با پلتفرم های طراحی خودروهای الکتریکی مثل پلتفرم C-BEV آئودی که برای شاسی بلندهای e-tron خود تدارک دیده است و پلتفرم MEB شرکت ولکسواگن که برای ساخت خودروهای الکتریکی جمع و جور توسعه یافته است، متفاوت است و در واقع یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی شرکت پورشه به حساب میآید.
اما از بحث طراحی که بگذریم میرسیم به قدرت و عملکرد خودرو که با توجه به طرح مفهومی Mission E میتوان حدس زد این خودرو دو موتور مجزا برای به حرکت در آوردن چرخهای عقب و جلو دارد که قدرتی بالغ بر 600 اسب بخار تولید خواهند کرد. به نظر میآید این خودرو در عرض 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 62 مایل بر ساعت (حدود 100 کیلومتر بر ساعت) و در 12 ثانیه به سرعت 124 مایل بر ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) برسد.
به گفتهی شرکت پورشه این خودرو میتواند با داشتن 80 درصد شارژ در باتری خود بیشتر از 300 مایل مسافت را طی کند که به لطف سیستم شارژ 800 ولتی این خودرو، 80 درصد شارژ شدن آن تنها 15 دقیقه زمان خواهد برد!
این محصول به احتمال زیاد نسخههای مختلفی از نظر عملکرد خواهد داشت، یعنی مانند سایر خودروها از مدل پایه با ضعیفترین عملکرد آغاز و در مدلهای بالاتر شاهد موتورهای قدرتمند تر و امکانات بیشتر خواهیم بود. خبر خوش در مورد این خودرو نیز این است که قرار نیست قیمت آن از لایهی استراتوسفر زمین فراتر برود! و احتمالا قیمتی در حدود 85,000 دلار یعنی تقریبا ارزانتر از پانامرا خواهد داشت.
شاید برای اولین بار این خودروی پورشه را در سال آینده ببینید و عرضهی آن به بازار نیز ممکن است در همان زمان باشد!
نظر شما در مورد خودروهای الکتریکی چیست؟ به نظرتان شرکت پورشه میتواند با ساخت و عرضهی خودروهای الکتریکی محبوبیت خود را دو چندان کند؟
کل دنیا دارن با تکنولوژی روز پیش میرن. فقط خودروسازهای ایرانی هنوز دارن دور خودشون میچرخن.
کسی میدونه چرا هر بار که وارد سایت ترنجی میشم از اکانتم خارج شده و باد دوباره ولرد اکانتم بشم؟هنگام ورود تیک رو هم میزنما
واسه منم گاهی پیش میاد ولی نه همیشه.
شاید به خاطر اینه که موقع ورود گزینه منو به خاطر داشته باش رو نمیزنی
تو کامنتم گفتم که اونو هم میزنم این مشکل بیشتر وقتی اتفاق میافته که از طریق گوشی وارد میشم
اصلا ندیدم که گفتی
بین تمام خودروساز های المانی از پورشه بیشتر از همه خوشم میاد