حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 8 (Galaxy S8) به زودی قابلیت Live Focus را از طریق یک بروزرسانی دریافت خواهد کرد!

شرکت سامسونگ با معرفی و عرضه گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) قابلیت‌های نرم‌افزاری خاصی را معرفی کرد که با توجه به اینکه این شرکت دو سری پرچمدار متفاوت از یکدیگر دارد، پرچمدار نیمسال قبل شانس برخورداری از قابلیت‌ها و امکانات پرچمدار نیمه جدید سال را خواهد داشت، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که گفته شد، امسال شرکت سامسونگ با معرفی و عرضه گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) قابلیت‌های نرم‌افزاری خاصی را معرفی کرد، یکی از بارزترین این قابلیت‌های نرم‌افزاری، قابلیت Live Focus است و در گوشی‌های هوشمندی که مجهز به دوربین دوگانه هستند، برای کاربران این امکان را فراهم خواهد ساخت تا پس زمینه یا پیش زمینه عکسی را با افکت محو کردن (Blur Effect) به صورت تار و نامشخص درآورند. این قابلیت حتی اگر بر روی یک سوژه فوکوس شده باشد نیز در دسترس خواهد بود.

این قابلیت که در دنیای عکاسی به افکت بوکه (bokeh effect) مشهور است، تا پیش از این در دوربین‌های حرفه‌ای Dslr موجود بوده است و اکنون پای خود را به گوشی‌های هوشمند باز کرده است. توسعه این قابلیت توسط سامسونگ آن هم بر روی گوشی‌های هوشمند، یاد آور قابلیت دوال پیکسل (Dual Pixel) است که با استفاده از این قابلیت، سنسور دوربین خواهد توانست تا از صد درصد پیکسل‌های موجود برای انجام فوکوس استفاده نماید و بدین ترتیب جزئیات نقاطی که خارج از فوکوس سوژه باشند نیز به مقدار زیادی با کیفیت بالا ثبت خواهند شد.

دوربین گلکسی نوت 8 که اکنون به سیستم دوربین دوگانه مجهز شده است، این قابلیت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا با استفاده از حالت‌های ترکیبی دوربین برای ثبت عمیق‌تر جزئیات در عکسبرداری از یک صحنه استفاده کنند و کاربران نسبت به قبل تصاویری با جزئیات و کیفیت بالاتر را به ثبت برسانند. این قابلیتی است که می‌تواند بسیار مفید و ارزنده واقع گردد مخصوصا در حالت‌هایی که بر اثر کمبود نور ممکن است دوربین گوشی آن گونه که کاربران انتظار دارند تصاویر دلخواهی را ثبت نکنند.

برای آنکه قدرت واقعی این قابلیت را درک کنید نوشتن متن هیچ کمکی نخواهد کرد و توصیه می‌شود که حتما نمونه تصاویری را از این حالت عکسبرداری مشاهده کنید تا قدرت واقعی و جذابی بالای این حالت را از نزدیک ببینید.

قابلیت Live Focus در گلکسی اس 8 (Galaxy S8)

گلکسی اس 8 (Galaxy S8)، برخلاف گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) از دوربین دوگانه بهره‌مند نیست و اجرای این حالت با کیفیت بسیار بالا در یک گوشی هوشند، دو دوربین با لنرهای تله فوتو (telephoto lens) را می‌طلبد، اما با این حال کاربران خواهند توانست حتی با یک دوربین و با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزاری مشابه گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) از این قابلیت برخوارد شوند.

شرکت گوگل اخیرا با معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود یعنی گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) و گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL)، قابلیتی مشابه این ویژگی اما با مقداری تفاوت به کار گرفته است، این سیستم به این صورت عمل می‌کند که دوربین گوشی با استفاده از قابلیت فوکوس خودکار و  ویژگی دوال پیکسل (Dual Pixel) بر روی یک سوژه فوکوس کرده و افکت بوکه اعمال می‌گردد و بدین صورت قابلیتی همچون قابلیت Live Focus در دوربین گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

البته این بدین معنا نیست که این دو گوشی هوشمند در واقعیت توان انجام این کار را دارند بلکه این عمل به صورت یک قابلیت مشابه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و باید اضافه کرد برای ثبت عکس‌هایی به این صورت نیاز به دوربین دوگانه در گوشی‌های هوشمند خواهد بود و دوربین‌های تک سنسوره تنها قابلیت اجرای یک افکت همانند این قابلیت را دارند و به صورت کلی این حالت برای از بین بردن اثر تار شدگی و محو بودن سوژه در یک تصویر مفید خواهد بود.

برخی کاربران که از سامسونگ پرسش‌هایی را در این زمینه مطرح کرده بودند، گفته‌اند که آیا حالت تصویربرداری پرتره (portrait) که در جدیدترین نسل گوشی‌های هوشمند گوگل یعنی گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) و گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) وجود دارد، ممکن است که با یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای گلکسی اس 8 (Galaxy S8) عرضه گردد؟ سامسونگ نیز در جواب به کاربران گفته است که هنوز اخبار و اطلاعاتی در این مورد در دسترس نیست و امیدواریم که  قابلیت تصویربرداری پرتره (portrait) را طی بروزرسانی‌های آینده توسط سامسونگ، دریافت کنید.

در هر صورت این مساله چیزی نیست که بتوان درباره آن تصمیم گرفت که آن را تایید یا رد نمود و برای اثبات صحت یا عدم صحت آن باید مدت زمانی را منتظر ماند تا اطلاعات و اخبار جدیدی در این باره منتشر گردد. هنوز نمی‌توان با قاطعیت این مساله را بیان کرد که آیا ویژگی Live Focus برای گلکسی اس 8 (Galaxy S8) عرضه خواهد شد یا خیر؟ شاید همه مساله این است که در این صحبت‌های رد و بدل شده، بخش پشتیبانی سامسونگ تنها خواسته باشد که با خواسته کاربران همدردی کند و از جواب منفی به صورت قطعی خودداری کرده باشد.

علاوه بر این، اخبار و اطلاعاتی که حول محور پشیتبانی‌هایی از این دست بوده، معمولا به صورت ضد و نقیض منتشر شده است و نباید همه چیز را از روی ظاهر ماجرا قضاوت نمود. واقعیت امر این است که این عمل با یک دوربین قابل اجرا نیست، اما با استفاده از چندین ترفند هوشمندانه نرم‌افزاری می‌توان این قابلیت را حتی بر روی گوشی‌هایی که از سیستم دوربین دوگانه برخوردار نیستند نیز انجام داد.

به صورت خلاصه می‎توان گفت که سامسونگ اگر این قابلیت را برای دوربین گلکسی اس 8 (Galaxy S8) عرضه کند از یک سو به نظر و خواسته کاربران احترام گذاشته و از سوی دیگر نشان خواهد داد که محدودیت‌های سخت‌افزاری به وسیله قابلیت‌های نرم‌افزاری قابل جبران هستند. همچنین نکته مهم‌تر این است که قابلیت‌‌های دوربین گلکسی اس 8 (Galaxy S8) که تا پیش از این توسط برخی مورد انتقاد قرار گرفته بود را غنی خواهد نمود.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا به نظر شما قابلیتی همچون Live Focus برای گلکسی اس 8 (Galaxy S8) عرضه خواهد شد یا این قابلیت همانند بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری دیگر به صهورت اختصاصی در پرچمدار جدید سامسونگ باقی خواهد ماند؟ نظرات خود را در بخش نظرات ا ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

تا يكى دوماه اين بروز رسانى براى اس٨ مياد انشالله
اما در كل بين دوربين اس٧اج و اس٨ انچنان تفاوتى وجود نداره
اين فوق العاده بودن دوربين اس٧ رو نشون ميده
سامسونگ اصلا رو دوربين اس٨ تمركزى نداشت
من ميترسم اسپيكر استريو به اس٩ هم نرسه!
بعضى قسمتها انگار اصلا برا مهندسان سامسونگ ارزشى نداره
مثل اسپيكر
يكى از نقات ضعفهاى نوت٨
نوت٨ از همه نظر ميخوره ك يه اسمارتفون لايق ٢٠١٧ باشه از طراحى و دوربين دوگانه بگير تا حاشيه هاى كم و..
اما دريق از اسپيكر تكى واقعا چرا ؟!

ahmad

به به به شدت منتظرم

Peiman

به نظرم اول باید یه آپدیت برا دوربین نوت۸ بده و ایراد هاشو بر طرف کنه . بعضی جاها در تشخیص مرز مشکل داره

Faraz

اقا از زمان اس شیش من همچین عکسایی میگرفتم با گزینه سلکتیو فوکوس تو گوشی های سامسونگ …چه فرقی داره با این من واقعا نمیفهمم! میشه بگی ترنجی ؟الانم با اس هشت عکسایی میگیرم که هفت پلاس ایفون با دوربین دو تایی نمیگیره یعنی منظورم اینه که با دوربین تکی هم میشه گرفت همین الانم با گزینه selective focus

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان