حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستیار گوگل در تلفن‌های هوشمند اکنون قابلیت اجرای فایل‌های چند رسانه‌ای از طریق کروم‌ کست (Chromecast) را خواهد داشت!

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، گوگل

حدود یک سال پیش بود که شرکت گوگل اعلام کرد که از بخش موبایل‌هایش به یک پروژه جدید به نام AI-first strategy رسیده است که در واقع این پروژه، استراتژی شرکت گوگل برای آینده خواهد بود، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در ده سال گذشته شرکت گوگل تمرکز خود را بر بخش موبایل اختصاص داده به طوری که اولین تلفن‌های هوشمند اندرویدی طی ده سال گذشته، بخاطر شرکت گوگل روی کار آمده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها، توسعه و تولید تلفن‌های هوشمند خود را به شرکت گوگل مدیون هستند. اما اکنون به نظر می‌رسد که باید شاهد یک سری تغییرات باشیم چرا که این شرگت گفته است که تمرکز خود را بر آینده پروژه AI-first strategy که در واقع استراتژی آینده این شرکت است افزایش خواهد داد.

اکنون محور اصلی استراتژی جدید شرکت گوگل بر بخش دستیارهای شخصی خواهد بود که این دستیارهای شخصی در تلفن‌های هوشمد و تبلت‌هات اندرویدی بسیار به چشم می‌خورند و قابلیت‌های مناسبی را برای کاربران ارائه می‌کنند. دستیارهای شخصی از هرجایی در تلفن‌های هوشمند کاربران در دسترس خواهد بود، به طوری که به راحتی خواهید توانست به از قابلیت‌های آن استفاده کنید، همچنین این دستیار شخصی از طریق هدفون‌ها نیز قابل دسترسی است و در آینده به دستگاه‌های بیشتری منتقل خواهد شد.

شرکت گوگل طی چند سال اخیر تلاش‌های بسیار زیادی برای افزایش قابلیت در زمینه دستیارهای شخصی انجام داده است تا بتواند کاربرد و کارکرد این دستیار شخصی را به بهترین شکل ممکن افزایش دهد، تلاش‌های گوگل به چند مورد ختم نشده و باید این نکته را افزود که این شرکت به صورت همه جانبه بر روی این بخش تلاش‌های خود را به کار گرفته تا این دستیارهای شخصی به طبیعی‌ترین شکل ممکن عمل نمایند.

اما یکی از نا امید کننده‌ترین نکات در مورد این دستیار شخصی این بود که قابلیت‌ها و امکانات مختلف این دستیار شخصی با ویژگی‌های سایر پلتفرم‌ها ناسازگاری دارد که شاید بدترین بخش ماجرا همین باشد. دستیار شخصی در تلفن هوشمند کاربران شاید این قابلیت را نداشته باشد که بعضی از وظایف و امور روزانه را همانند دستیار شخصی گوگل انجام دهد.

کروم کست

مشکلاتی مانند عدم سازگاری قابلیت‌های یک دستیار شخصی همانند دستیار شخصی گوگل با سایر پلتفرم‌ها یا مغایرت در قابلیت‌ها و کارکردهای آنان با یکدیگر ممکن است باعث بروز مشکلاتی گردد که کاربران را مجاب سازد که دیگر از دستیارهای شخصی استفاده نکنند.

 

پروژه و استراتژی جدید گوگل یعنی AI قرار است تا روند انجام امور و وظایف مختلف را بسیار آسا‌ن‌تر از گذشته کند و به صورت کلی باعث ساده‌تر شدن زندگی کاربران خواهد شد. شکل‌ دادن به فایل‌های چند رسانه‌ای همچون موسیقی و ویدیوها توسط کروم‌ کست (Chromecast) یکی از قابلیت‌هایی است که گوگل هوم (Google Home) از زمان توسعه و عرضه‌اش آن را دارا بوده و توان انجام این کار را نیز داشته است، اما دستیار شخصی گوگل در تلفن‌های هوشمند تا به امروز چنین ویژگی و قابلیتی را در خود نداشته است.

اما در حال حاضر گوگل این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است تا به راحتی هرچه تما‌م‌ بتوان از تلفن هوشمند خود فایل‌های چند رسانه‌ای همچون موزیک و ویدیو را از طریق کروم کست اجرا کرد. اگر شما هم از یک کروم‌ کست (Chromecast)، کروم‌ کست صوتی (Chromecast Audio)، یک تلویزیون یا یک بلندگو با کروم‌ کست داخلی استفاده می‌کنید به آسانی قادر خواهید بود چنین کاری را انجام دهید.

کروم کست تی‌وی

 

هنوز مشخص نیست که چرا گوگل تا کنون این قابلیت را به نمایش نگذاشته است و این همه زمان را صرف کرده است، اما نکته مهم‌تر این است که اکنون این قابلت در دسترس کاربران قرار دارد و به راحتی می‌توان از مزایای آن استفاده نمود. عرضه دستیار شخصی گوگل بر روی تمامی دستگاه‌ها و گجت‌های مختلف از اهداف اصلی شرکت گوگل بوده است و در راه رسیدن به این هدف به نظر می‌رسد شرکتی همچون گوگل در آینده به این هدف دست پیدا خواهد کرد.

اگر AI واقعا استراتژی آینده این شرکت باشد، باید در آینده انتظار داشت که یک تجربه سازگار و بی‌نقصی را بدون توجه به مکانی که از دستیار شخصی استفاده می‌کنید را داشته باشید.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا تاکنون از دستگاه‌های مختلف کروم‌ کست (Chromecast) یا از گجت‌های مجهز به کروم‌ کست استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما نکات مثبت و منفی این دستگاه‌ها در کجاست؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

با توجه به دیتابیس بزرگی که گوگل از اطلاعات کاربرا داره و رویکردی که در پیش گرفته میتونه پیشرو باشه تو این زمینه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان