حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش‌نمایش مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) هم ‌اکنون برای کاربران اندروید در دسترس است

یکی از جدیدترین و شاید مهم‌ترین اقدامات شرکت مایکروسافت، ارائه مرورگر نام‌آشنای مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای دو سیستم عامل iOS و اندروید است که این خبر برای کاربران این دو سیستم‌ عامل خبر خوشحال‌ کننده‌ای بنظر می‌رسد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تقریبا یک هفته از زمانی که اعلام شد مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای 10.000 نفر از کاربران iOS  عرضه شده تا کاربران از طریق تست فلایت (TestFlight) بتوانند در تست نسخه آزمایشی و بتای این نرم‌افزار شرکت کنند می‌گذرد. اکنون بر طبق آنچه که شرکت مایکروسافت وعده آن را داده بود تا مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) را همانند نسخه iOS آن عرضه نماید، این مرورگر در دسترس کاربران قرا گرفته است.

علاوه بر این، مورد دیگری که گفته شد این بود که نسخه اندرویدی این برنامه به زودی برای کاربران اندروید در سراسر جهان عرضه خواهد شد. اکنون زمان آن رسیده و مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) اکنون بدون هیچ محدودیتی در فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) در دسترس کاربران قرار دارد و کاربران خواهند می‌توانند اینبرنامه را بر روی گوشی هوشمند خود نصب نمایند.

از آنجایی که مایکروسافت بنا به دلیل اهمیت زیادی که به سیستم عامل اندروید داده است و قصد داشته تا عملکرد نسخه اندرویدی این مرورگر به بهترین شکل ممکن انجام گیرد، از موتور پردازشگر (rendering engine) گوگل بلینک (Google’s Blink) بجای اج html مایکروسافت (Microsoft’s EdgeHTML) استفاده کرده است که در عملکرد آن نیز قطعا تاثیرات مثبت زیادی خواهد داشت.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای کاربران اندرویدی سراسر جهان در دسترس قرار دارد، نه فقط کاربران ایالات متحده آمریکا، این مرورگر طوری توسعه و برنامه‌ریزی شده است که به کاربران این امکان را خواهد داد تا نسخه تلفن هوشمند اندرویدی و  نسخه کامپیوترهای شخصی (PC) را یکپارچه سازی نمایند و بدین ترتیب عملکرد دو نسخه تلفن هوشمند را با نسخه PC یکسان‌سازی کنند.

برخی از مهم‌ترین و کارآمدترین ویژگی‌های این برنامه عبارتند از:

قابلیت “ادامه در کامپیوتر” (Continue on PC): این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا با یکپارچه‌سازی عملکرد مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) بین تلفن هوشمند اندرویدی خود و کامیپوتر شخصی‌تان، بدون هیچ محدودیتی در جابجایی یا نقل مکان از قابلیت‌ها و اطلاعات ذخیره شده‌ای که بر روی سیستم کامپیوتر شخصی خود داشته‌اید، به همان شکل در نسخه اندرویدی نیز داشته باشید، البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت مختص کاربرانی است که بروزرسانی Fall Creator’s ویندوز 10 را انجام داده باشند.

همگام سازی اطلاعات و داده‌ها: لیست موارد مورد علاقه و لیست خواندنی‌ها به صورت مداوم در دو سیستم شما یعنی گوشی هوشمندی اندرویدی‌تان و سیستم کامپیوتر شخصی‌تان همگام‌سازی خواهد شد، بدین ترتیب بدون توجه به اینکه اخیرا از کدام دستگاه استفاده کرده‌اید، اطلاعات و داده‌های مختلف مرورگر برای شما همیشه همگام‌سازی شده و به صورت شخصی‌سازی شده در دسترس شما قرار دارد.

مشاهده بخش مرکزی: با استفاده از لیست موارد مورد علاقه، لیست خواندنی‌ها و اطلاع از تاریخ وقایع مختلف و کتاب‌های متنوع در یک جای خاص، این امکان را خواهید داشت تا به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن محتوا و اطلاعات مختلف خود را مدیریت نمایید.

قابلیت ریدینگ ویوو (Reading View) یا نمایش موارد خواندنی‌: این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای داشتن یک مطالعه راحت و تمرکز بر مطالب مختلف، محتوای موجود در یک صفحه را به صورت مجدد تنظیم و بازنشانی نمایید.

قابلیت بارکدخوان (QR Code Reader): این قابلیت به این امکان را برای شما فراهم کرده تا تنها با یک لمس ساده بر روی نوار بارکد موجود، به راحتی هرچه تمام‌تر اطلاعات مربوط به آن را بر روی صفحه‌نمایش خود به اجرا بگذارید و این عمل در کمترین زمان ممکن مقدور خواهد بود. مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) به سادگی هرچه تمام‌تر قابلیت پیداکردن و نمایش این اطلاعات را خواهد داشت.

جستجوی صوتی: با استفاده از قابلیت خواهید توانست تا از صدای شخصی خود برای جستجو و گشت و گذار در بین وب‌سایت‌های مختلف استفاده نمایید، تنها با یک درخواست یا سخن ساده به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن به وب‌گردی پرداخته و با روش‌های جدید و شیوه‌های طبیعی این برنامه آشنا شوید.

قابلیت امنیتی “در حالت شخصی” (InPrivate): این قابلیت که یک ویژگی امنیتی برای محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران است، این امکان را به شما خواهد داد تا داده‌های مختلفی که در حالت عادی همیشگی، هنگام گشت و گذار و مشاهده محتوای مختلف، ذخیره می‌شوند، همانند تاریخچه‌های جستجوی مختلفی که از سایت‌ها داشته‌اید، فایل‌های موقتی و کوکی‌ها را با فعال سازی این قابلیت، دیگر چنین اطلاعاتی روی مرورگر شما مخصوصا پس از اتمام فعالیت و کارتان ذخیره نگردد.

 

 

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) هم‌اکنون در حالت پیش‌نمایش و آزمایشی قرار دارد، این بدین معنی است که ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌های مختلف زیادی در راه خواند بود. همچنین برای نصب این نرم‌افزار می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) از گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

به نظر می‌رسد اقدام مایکروسافت در عرضه مرورگری همچون مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) که یکی از امکانات ویژه ویندوز 10 می‌باشد نشان از اهمیت سایر سیستم‌ عامل‌های مختلف برای این شرکت دارد و با چنین اقدامی، مایکروسافت هم خواهد توانست تعداد بسیار زیادی از کاربران اندروید و iOS را به سمت این مرورگر در ویندوز 10 سوق دهد و همچنین کاربران را تشویق به استفاده از سایر قابلیت‌های ویندوز 10 بر روی ویندوز نماید.

از طرفی دیگر این مساله ممکن است موجب همکاری دو شرکت گوگل و مایکروسافت در آینده گردد و گوگل نیز قابلیت‌های مختلف خود را بر روی ویندوز عرضه نماید و بدین ترتیب برای کاربران هر دو سیستم عامل امکانات مناسب و متنوعی در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران این دو سیتم عامل بیش از پیش به همدیگر نزدیک خواهند شد.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) را بر روی گوشی هوشمند اندروید یا iOS خود نصب  کرده‌اید؟ این مرورگر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا از قابلیت‌های در نظر گرفته برای این مرورگر که قطعا در آینده با بروزرسانی‌های بیشتر قابلیت‌های جدیدتر و متنوع‌تری را نیز دریافت خواهد کرد استفاده خواهید نمود؟ نظرات مختلف خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

من دارم استفاده میکنم باگهایی داره ولی خوبه بد نیس متاسفانه مرورگرهایی که صفحه دسترسی سریع ندارن واسه من کاربرد نداره کروم و اج از این نوع هستن واسه دسترسی به سایتهای مورد علاقه ادمو به دردسر میندازه

Peiman

در حال حاضر کروم رو به همه ترجیح میدم

Sajad

به نظر من مرورگر سامسونگ بهترینه. البته کروم هم خوبه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان