حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface) کنار گذاشته خواهد شد؟ جواب مایکروسافت “خیر” است!

بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface) از جمله مهم‌ترین بخش‌های توسعه و تولید مایکروسافت است که نشان از خلاقیت غول نرم‌افزاری جهان دارد، اما اخیرا اخبار ضد و نقیضی به بیرون درز کرده که احتمالا مایکروسافت بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface) را کنار خواهد گذاشت، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در هفته‌های گذشته سوالی که ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخت این بود که آیا ممکن است که مایکروسافت؛ غول نرم‌افزاری جهان قصد کنار گذاشتن کسب و کار خود در بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface) را داشتنه باشد؟ سوالی که اولا جواب دادن به آن سخت است و همچنین ممکن است جوابی غیر قابل انتظار داشته باشد.

در حالی که سازندگان ویندوز این پیش‌بینی غم انگیز و اخبار و شایعات مربوط به آن را رد کرده‌اند، اما شک و تردید ایجاد شده درباره حساسیت این مساله نشان می‌دهد که این شایعات هم چندان بدون دلیل و مدرک نبوده است.

بر اساس گزارش منتشر شده‌ای از طرف وب سایت ریجستر (The Register) پخش شده است، استیو برازیر (Steve Brazier)، مدیر عامل شرکت تحلیل تکنولوژی کنالیس (Canalys) در بیانه‌ای که در رویداد خبری در ونیز منتشر کرده است، درباره آینده بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface) گفته است که شرکت مایکروسافت کسب و کار خود را در این زمینه تا سال 2019 میلادی کنار خواهد گذاشت چرا که عملکرد کلی این شرکت در این بخش چندان رضایت بخش نیست.

همچنین وی در ادامه با تاکید بر این مساله افزود که این بخش برای مایکروسافت آن طور که مدیران این بخش از آن انتظار داشته‌اند سودآوری مثبت نداشته است و از نظر آن‌ها ادامه مسیر این تجارت چندان معقول به نظر نمی‌رسد.

پس از گذشت مدت زمانی از اظهار نظرهای استیو برازیر، سخنگوی شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای خبری، با اشاره به این اظهارت و شایعات و اخبار پشت پرده این مسائل، این ادعاها را قویا تکذیب نمود و خاطر نشان کرد که کسب و کار این شرکت در بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface) رو به رشد بوده و این شرکت با برنامه ریزی منظمی که برای کسب و کار خود در این بخش ترتیب داده خط بطلانی به تمامی شایعات و اخباری که همچنان خبر از تعطیلی این بخش می‌دهند کشید.

وی در ادامه افزود که این بخش هم اکنون در حال رشد و توسعه در زمینه‌های کاری مختلف و یادگیری و فهم نیازهای افراد است، این شرکت با پیمایش مسیر پیش‌بینی شده و پشت سر گذاشتن مشکلات در آینده همچنان به نوآوری ادامه خواهد داد و توسعه و تولید دستگاه‌های کارآمدی را بر عهده خواهد گرفت که نقش بسزایی در ایجاد تجربیات جدید و تاثیر گذار خواهد داشت و امکاناتی نوین و کاربردی را به کاربران ارائه خواهد داد.

استیو برازیر ادعاهای خود را با اشاره به اولویت ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل شرکت مایکروسافت که پیش از این درباره او عبارت‌های مبهم “مرد نرم‌افزاری” و “مرد ابری” را به کار برده بود، گفته است که او بخش ویندوزفون که رو به سقوط و شکستی جدی است را کنار خواهد گذاشت و همچنین بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface) را نیز به عنوان پیشبرد اهدافی در راستای کاهش هزینه‌های این شرکت کنار خواهد گذاشت.

در حالیکه ساتیا نادلا، تجربه‌ی قدیمی و گذشته خود را در لینکدن (LinkedIn) به اشتراک نمی‌گذارد، با نگاهی به بیوگرافی وی در وب سایت مایکروسافت می‌توان فهمید که او قبلا مدیر بخش تحقیق و توسعه خدمات آنلاین بوده است.

در بخشی دیگر از صحبت‌های استیو برازیر، جیانفرانکو لانچی (Gianfranco Lanci)، رئیس شرکت لنوو و مامور ارشد تجاری (COO) ، این مساله را پذیرفته و آن را یک قدم پیشرفت رو به جلو قلمداد کرده است.

Lanci ادعا کرد: “ممکن است پیش از این، مایکروسافت مقدار زیادی پول را در ابر تولید کند، و پول زیادی در ویندوز و Office، اما از دست دادن پول زیادی بر روی دستگاهها”.

جیانفرانکو لانچی در ادامه با اشره به این مساله افزود که شرکت مایکروسافت در بخش‌هایی همچون توسعه فضای ابری، بخش ویندوز و بخش نرم‌افزارهایی همچون آفیس (Office)، سودآوری بسیار خوبی را تجربه کرده اما در بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface)، این شرکت آن طور که انتظار می‌رفت عمل نکرده و ممکن است در آینده با سراشیبی‌ها و پستی و بلندی‌های مختلفی روبرو گردد.

ماریوس هاس (Marius Haas)، مامور ارشد تجاری شرکت دل (Dell) با بیان این مساله که شرکت مایکروسافت سعی دارد تا اولویت‌های خود را به ترتیب ارزش‌های آن و میزان سودآوری که در آن وجو دارد تنظیم نماید و احتمالا فعالیت خود در بخش کامپیوترهای شخصی (PC) را کاهش دهد.

در حالیکه بخش تبلت‌های ویندوزی سرفیس (Surface) شرکت مایکروسافت، اخیرا نه سود دهی مناسبی را داشته و نه توسعه و پیشرفتی را تجربه کرده، در سه ماهه اخیر، گزارش‌های مختلف آماری از این بخش پر هیاهوی مایکروسافت نشان می‌دهد که این بخش اخیرا حتی 2 درصد از سهم خود در بازار رقابت را از دست داده است و این میزان کاهشی منفی را تجربه کرده.

تلاش‌های مختلف اخیر این شرکت در عرضه لپ‌تاپ سرفیس (Surface Laptop) و سرفیس استودیو (Surface Studio) نشان می‌دهد که این شرکت به اندازه کافی مهارت‌های خود در تحقیق و توسعه و تولید بخش سخت‌افزاری برای کسب اعتماد کاربران و مصرف‌کنندگان در کوتاه مدت ایمان دارد

بنظر می‌رسد با توجه به گفته‌های مختلف افرادی همچون استیو برایز، جیانفرانکو لانچی و ماریوس هاس به نظر می‌رسد خبرهایی که در پس این بخش از شرکت مایکروسافت وجود دارد در آینده به واقعیت خواهد پیوست، اما از سوی دیگر تکذیب قوی و قاطع این خبر و شایعات مختلف درباره این شرکت توسط مدیر عامل و سخنگوی شرکت مایکروسافت خبر از آن دارد که شاید این شرکت بتواندر از پس مشکلات مختلف در راه خود بر آید و این بخش را به سوددهی کامل برساند.

اگر این پیش‌بینی غمگین رنگ واقعیت به خود بگیرد قطعا خبری ناخوشایند برای دوستداران تبلت‌های ویندوزی سرفیس در سر تا سر جهان خواهد بود و البته باید به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت قطعا در پیش‌روی خود راهکارهای متنوعی دارد و با اتخاذ سیاست‌های بهتر مثل کاهش قیمت یا افزایش امکانات این لپ‌تاپ و تبلت‌های ویندوزی، آن را از وضعیت نا به سامان فعلی خارج خواهد کرد.

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا مایکروسافت خواهد توانست از مشکلات فعلی رهایی یابد یا باید منتظر تعطیلی این بخش مهم شرکت باشیم؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

واقعا حیف بود و شاید احمقانه! مایکروسافت که واقعا محصولات بی نطیری تولید میکرد و طرفدارای خوشو پیدا کرده بود نبوش واقعا احساس میشد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان