حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وسترن دیجیتال (Western Digital) اولین هارد دیسک 14 ترابایتی جهان را معرفی کرد

نیاز به حافظه‌های بالاتر، سریع‌تر و در عین حال کم حجم‌تر امروزه برای بسیاری به یک نیاز تبدیل شده است طوری که هرکسی ممکن است برای تهیه پشتیبان از اطلاعات خود، به آن‌ها نیاز پیدا کند، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ظرفیت حافظه‌های ذخیره سازی در طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، دلیل آن نیز مشخص است، قیمت این حافظه‌ها روز به روز کاهش یافته و تکنولوژی و فناوری ساخت آن‌ها دائما با پیشرفت همراه بوده است.

شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) اخیرا اولین هارد دیسک 14 ترابایتی جهان را معرفی کرده است که این حافظه رقمی بسیار بالا در مورد حافظه‌های دخیره سازی می‌باشد، این هارد دیسک 14 ترابایتی که به اسم HGST Ultrastar Hs14  ثبت و معرفی گردیده است این سوال را قطعا در ذهن شما به وجود خواهد آورد که اگر آن‌ را داشتید با آن چه می‌کردید؟

شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) در این باره می‌گوید که این هارد دیسک 14 ترابایتی بسیار سریع‌تر و کار آمدتر از هارد دیسک 12 ترابایتی ای است که سال گذشته معرفی و عرضه شد.

همانند سیار حافظه‌های ذخیره سازی بسیار حجیم و سریع، HGST Ultrastar Hs14 با با استفاده از هلیوم پر شده است. برای هارد دیسک و درایو‌هایی که دارای قطعات متحرک هستند وجود هلیوم ضرور می‌باشد که تضمین نماید این هارد دیسک 7200 دور در دقیقه کشیده شود.

این شرکت با استفاده از فناوری Shingled Magnetic Recording در هشت پلت‌برد، توانسته است به این میزان از حجم ذخیره سازی دست پیدا کند که مقدار بسیار بالایی است. تراک های درایو (drive tracks) یکدیگر را مانند سیلند همپوشانی می کنند و در نتیجه تراکم محدوده ای بیشتر می شوند، این امر همچنین باعث می‌شود تا بازده انرژی بیشتر از نسل‌های پیشین خود باشد.

وسترن دیجیتال (Western Digital) همچنین افزود: نسل جدید هارد دیسک‌های این شرکت در حالت خاموش 5.2W و در حالت انجام کار 6.2W انرژی مصرف خواهد کرد.

این هارد دیسک جدید در دو مدل SATA و SAS تنظیم شده است، این هارد دیسک همچنین به شکلی طراحی شده است تا به طور مداوم برای حداقل 2.5 میلیون ساعت انجام وظیفه نماید که از این لحاظ گزینه مناسبی برای استفاده از شرکت‌ها و سرورهای مختلف یک گزینه عالی به نظر می‌رسد اما از آنجا که این هارد دیسک قیمت بسیار بالایی خواهد داشت، از این رو برای کاربران و مصرف‌کنندگان معمولی توصیه نمی‌شود.

 

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا شما نیازی به استفاده از چنین حافظه‌های ذخیره سازی حجیمی خواهید داشت یا ترجیح می‌دهید از حافظه‌های ارزان‌تر استفاده کنید؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

۱۴ ترابایت؟؟؟!!! من یه هارد ۱ ترا دارم در پر کردنش عاجزم???

Mortazavi

بنظرتون اگه یکی سال 90 به خواب میرفت و الان بیدار میشد و بهش میگفتن هارد 14000 گیگابایتی معرفی شده واکنشش چی بود؟؟؟

Sajad

یادش بخیر اولین هارد دیسکم 3.2 گیگ بود ? جالبه که هیچوقتم نتونستم پرش کنم اون وقتا…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان