حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد آیفون 8 پلاس دارای بلندگوهای استریو بی‌نظیری است

بلندگوهای استریو یکی از آن مواردی است که کاربران و طرفداران خاص خود را دارد و باعث جذب آن‌ها به سمت یک گوشی خواهد شد و نمی‌توان از لذت تجربه بلندگوهای استریو حرفی نزد. در چند سال اخیر توجه شرکت‌های مختلف سازنده موبایل به بخش صوتی بیش از پیش معطوف شده است که نشان دهنده اهمیت بخش صوتی، هم ردیف با بخش تصویری است، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون 8 پلاس، مجهز بودن به بلندگوهای استریو است که این شرکت سعی در بازنگری و طراحی مجدد آن‌ها داشته است.آیفون 7 هم اکنون دارای یک جفت بلندگو استریو قدرتمند و با کیفیت عالی است، اپل همچنین ادعا کرده است که این بلندگوها را 25 درصد فشرده‌تر از حالت عادی کرده است درحالیکه باس عمیق‌تر و بهتری نیز به همراه خواهند داشت.

پس از انجام بررسی‌ها و مقایسه‌های مختلف میان هر دو مدل جدید آیفون 8 با آیفون 7، گلکسی نوت 8 و الجی V30 نتیجه بر این شد که اپل واقعا موفق به انجام این کار شده است. باید این نکته را افزود که در بررسی انجام شده، نسخه محدود شده و ضعیف شده مورد تست قرار گرفته بود.

نظر نویسنده در این باره، که خود دارای پیشینه‌ای در مهندسی صوتی است، بدین شرح است: آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دارای بلندگوهای قدرتمندی هستند که از لحاظ وجودی نباید همانند آن‌ها را در دنیای تکنولوژی بتوان یافت نمود اما در هر صورت شاهد آن هستیم که آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در بخش صوتی بسیار قدرتمند ظاهر شده‌اند. صدایی که آنها ارائه می دهند بسیار برجسته و رقابت طلب است.

در حال حاضر می‌بینیم که اپل با آیفون‌های جدیدش در بخش صوتی سنگ تمام گذاشته و کیفیت واقعی صدا در بخش موبایل را چند پله پیشرفت داده است.

همانطور که گفته شد، در مقایسه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با دیگر رقبا، هیچکدام از آن‌ها نتوانستند نزدیک این دو گوشی شوند، برای درک کردن بهتر تفاووت کیفیت صدای آیفون 8 در برابر رقبا نگاهی به جدول زیر که در آن گوشی‌های مختلف را بررسی و تست کرده‌ایم، داشته باشید. در تصویر زیر خواهدی دید که آیفون‌های اپل از لخاظ وضوح و عمق صدا در چه سطحی قرار خواهند گرفت، بله در این جدول آیفون‌های اپل صدر جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه صوتی پرچمداران امسال

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

چه چیزی باعث شده است تا بلندگوهای آیفون 8 و بردارش، آیفون 8 پلاس این چنین عالی و قدرتمند ظاهر شوند؟ چندین عامل مهم در این برتری موثر است.

اول آنکه آیفون‌های جدید با داشتن بلندگوهای استریو قدرتمند طوری طراحی شده‌اند که همانند بلندگوی سایر گوشی‌های هوشمند بازار به صورت شکسته شکسته صدا را پخش نمی‌کنند.

دوم آنکه این بلندگوهای استریو دارای تعادل کلی مناسب در پخش صدا، بدون کمترین فرکانس تحریک کننده هستند که باعث می‌شود همانند یک رادیو قدیمی صدای بلند و شفافی داشته باشند.

سوم آنکه صدای آن‌ها هنگام پخش یک موسیقی بسیار واضح و به اصطلاح شارپ (Sharp) یا تیز است که باعث می‌گردد مفهوم صدا به خوبی به خوبی توسط انسان فهم شود. این نتیجه نشان می‌دهد که امسال اپل تمرکز ویژه‌ای بر بخش صوتی داشته است و نتیجه آن بلندگوهای درخشان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس است که راه رقابت را برای رقبا بسته است.

در مقایسه آیفون 8 و آیفون 7 می‌توان فهمید که کیفیت صدای آیفون 8 مقداری از آیفون 7 بهتر است و  همچنین آیفون 8 حدود 20 درصد نیز صدای بلندتری نسبت به آیفون 7 تولید خواهد کرد در حالیکه هیچ کاهش کیفیت یا از بین رفتن ویژگی ممتاز دیگری را شاهد نیستیم.

 

الجی V30

همانطور که قبلا هم ذکر شد، در این آزمایش از یک نمونه گوشی هوشمند الجی V30 که در واقع نسخه پیش تولیدی و آزمایشی است استفاده شده، اما نگران نباشید چرا که این گوشی همانقدر که باید قوی ظاهر شود در فروشگاه‌های عرضه موبایل الجی نیز قدرتمند ظاهر شده که از آن انتظار می‌رود، پس تفاوتی بین آن‌ها که بر نتیجه بررسی تاثیر گذار باشد وجود ندارد.

به صورت کلی گوشی هوشمند الجی V30 دارای حجم مناسب و بسیار خوبی از صدا در کنار وضوح و کیفیت بسیار عالی می‌باشد که نشان  از توجه شرکت الجی بر این بخش می‌باشد.

 

سامسونگ گلکسی نوت 8

به صورت کلی اگر بگوییم، تنها بلندگوی قرار گرفته بر روی گلکسی نوت 8 سامسونگ بد نیست، اما با توجه به مشخصات کلی و جزئیات محدود آن‌ها، این بلندگوها در برابر آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، آن چنان رقیب قدر و شگرفی به نظر نمی‌رسد. کیفیت صدای این گوشی را می‌توان تا حدودی(نه کاملا) شبیه با صدای الجی V30 دانست اما از لحاظ رتبه بندی قطعا پایین‌تر از الجی V30 قرار خواهد گرفت.

از لحاظ بلندی و میزان تولید صدا، بلندگوهای الجی و سامسونگ بسیار مناسب هستند؛ با این حال با مقایسه ابعاد تاثیر افزایش میزان صدا در کیفیت صدا، آیفون‌های اپل کمترین کاهش کیفیت و بهترین درصد حفظ کیفیت صدا با افزایش حجم آن را به خود اختصاص دادند.

واقعیت امر این است که، به طور طبیعی حتی بلندگوهای استریو آیفون 8، برای آنکه از موسیقی لذت واقعی را ببرید، به اندازه کافی خوب نیستند بلکه باید با از هدفون یا ایر پادهای (Ear Pods) با کیفیت استفاده نمود یا یک سیستم صوتی را به آن وصل نمود تا بهترین کیفیت ممکن را برآورده سازد.

اما برای استفاده در امور عادی و روزمره این اسپیکرهای استریو بسیار خوب ظاهر خواهند شد و کیفیت، حجم و وضوح صدا را با آن‌ها به راحتی می‎‌توانید تجربه کنید.

بلندگوهای استریو آیفون 8

بلندگوهای استریو آیفون 8؛ بدون وجود جک هدفون، اما بی‌نظیر در کیفیت صدا

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا بلندگوهای قدرتمند و با کیفیت آیفون در مقایسه با سایر رقبا شما را راضی به خرید این گوشی هوشمند خواهد کرد یا آنکه کیفیت صدا در اولویت‌های بعدی شما قرار دارد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خوبه ولی من متوجه نشدم یعنی از u11 هم بهتره کاش اچ تی سی هم تو مقایسه بود

علی شیخ زاده

الان بعضیا میان و این خبر رو نقد میکنن و میگن رشوه داده تا بلندگوهاشو عالی بسازه و از این حرفا??
خدای من

Sajad

مقایسه کاملی نبود ولی خب در کل استریو بودن ارجح تره و کیفیت و فراگیری بهتری داره. یه نتیجه جالب که از این مقایسه بر میاد و تا حدی تعجب برانگیزه نزدیکی صدای نوت ۸ به V30 الجیه که باتوجه به مانور الجی تو بخش صدا فکر میکردم اختلاف بیشتر از این حرفا باشه.

zanyar

مانور الجی رو خروجی هدفون و داک و هدفون B&O بود نه اسپیکر !

Yas

سلام
من فقط و فقط دوربين و بلندگو واسم مهمه در خريد تلفن (( قبلا هم چندبار گفتم))
و هميشه ميگفتم كاش منبعى هم وجود داشت تا بلندگوى اسمارتفونها رو مقايسه كنه ((چون بيشتر ما الان همه ما با موسيقى زنده ايم!?))شوخى!
در كل خيلى خوشحال شدم ازين مقايسه
فقط اين مقايسه زمانى كامل ميشد كه اچ تى سى يو١١ هم در كنار اين پرچمداران وجود داشت
دوربين بى نظير و بلندگوى فوق العاده يعنى خريد ايفون٨يا٨پلاس و بيشتر از هر گوشى ديگه اى مسمم ميكنه

ahmad

اگه محدودیت مالی نداری آیفون ایکس هم گزینه بهتریه

Yas

داداش نميتونم ٤/٥تومن هزينه گوشى كنم و اگر ميتونستم هم ايفون ده رو نميخريدم
خيلى حساسه صفحه نمايشش
بيفنه از دست كارش تمومه
خب درحالى ك اسپيكر هرسه ايفون يه كيفيت رو داره

ahmad

گفتم شاید طراحی هم مهمه برات

Peiman

منم باهات موافقم .منطقی نیست ک آدم بیشتر از 4 میلیون پول گوشی بده

Peiman

قبلاً هم گفتم که این گوشی بی نظیره فقط طراحیش یکم قدیمیه

SHAHAB_MSD

قبلا تو یه سایتی که بلنگوهای گوشی رو برسی کرده بود نگاهی کردم و نوشته بود که گلکسی نوت 8 بلندگو بسیار خوبی داره ولی نمیتونه با اچ‌تی‌سی یو11 رقابت کنه
و همین طور از آیفون 8 پلاس هم نوشته بود و گفته بود که نه تنها بلندگو ی بسیار خوبی داره بلکه شفافیت و بلندیش در حد یو11 است.
یعنی از گفته ی اون سایتی که برسی کرده میشه گفت اچ‌تی‌سی یو11 هم امتیاز 10 رو هم از نظر بلندی و کیفیت میتونه بگیره

متاسفانه لینک سایت یادم رفته وگرنه میذاشتم

من خودم یو11 دارم از کیفیت صداش راضیم ولی من بلندگویی به کیفیت htc one m8 ندیدم اما بلندی صدای یو11 تقریبا دو برابر m8 هست

با نصب equalizer تونستم کیفیت صدای یو11 رو افزایش بدم و در حد کیفیت m8 کنم.

یو11 بلندگوهای بسیار قویی ایی داره و اگر در جای ساکت صدای گوشی رو تا آخر زیاد کنید گوش رو اذیت میکنه.
فک میکنم دلیلی که باعث شده کیفیت یو11 بنظر من کمتر m8 باشه بلندی صداشه و اذیت کردن گوش.

تشکر از سایت خوبتون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان