حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) معرفی شد؛ بالاخره انتظارها به پایان رسید

تاکنون شایعات زیادی از سری جدید گوشی‌های کمپانی گوگل منتشر شد و بسیاری از طرفداران این کمپانی منتظر معرفی رسمی این گوشی‌های هوشمند گوگل بودند. امروز بالاخره انتظارها به پایان رسید و گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) به طور رسمی معرفی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مشخصات این گوشی هوشمند را باهم بررسی کنیم.

اگر از قبل خبرهای این کمپانی قدرتمند را دنبال کرده باشید، باید بخاطر داشته باشید که صفحه نمایش بدون حاشیه‌ی این گوشی را با اصطلاح “chunky bezels” معرفی می‌کردند. این گوشی هوشمند نسبت به همتای خود یعنی پیکسل ایکس ال 2 آنقدرها هم کوچک نیست و دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی با پنل AMOLED می‌باشد. در ادامه بیایید مشخصات کلی این گوشی را باهم بررسی کنیم تا ببینیم چقدر نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند که اخیرا معرفی شده‌اند، مانند HTC U11، قدرتمند ظاهر شده است؟!

گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) معرفی شد؛ بلاخره انتظارها به پایان رسید

مشخصات کلی گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2)

ابعاد 7.8 * 69.7 * 145.7 میلی‎‌متری

پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون 835 هشت هسته‌ای

پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 540

صفحه نمایش 5 اینچی با پنل AMOLED لمسی خازنی و رزولوشن 1920 * 1080 پیکسل

محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5

دوربین اصلی 12.3 مگاپیکسلی همراه با فلش LED دوگانه و قابلیت ضبط ویدیوهای 2160 پیکسلی با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسلی با سرعت 120 فریم برثانیه

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قدرت فیلم‌برداری 1080 پیکسل

دارای سنسورهای اثر انگشت (در پنل پشتی)،شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و فشارسنج

دارای رم 4 گیگابایتی و حافظه‌های داخلی 64 و 128 گیگابایتی

سیستم عامل اندروید 8 اوریو

باتری لیتیوم یونی 2700 میلی‌آمپر ساعتی (غیرقابل تعویض)

دارای گواهینامه‌ی IP68، ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار

گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) معرفی شد؛ بلاخره انتظارها به پایان رسید

شرح مشخصات گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2)

قلب تپنده‌ی گوگل پیکسل 2 را یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای از کمپانی کوالکام با نام اسنپدراگون 835 تشکیل می‌دهد که از این هشت هسته‌ی قدرتمند، چهارهسته دارای قدرت 2.45 گیگاهرتری و چهارهسته‌ی دیگر با قدرت 1.9 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند که واقعا به عنوان یک شاهکار به حساب می‌آید. پردازنده‌ی گرافیکی این گوشی Adreno 540  می‌باشد که به کاربران گوگل پیکسل 2 این اجازه را می‌دهد که بتوانند فعالیت‌های گرافیکی سنگین را توسط این گوشی انجام دهند و در کل در زمینه‌ی پردازنده بسیار قدرتمند ظاهر شده است.

گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) معرفی شد؛ بلاخره انتظارها به پایان رسید

صفحه نمایش این گوشی نسبت به گوگل پیکسل ایکس ال 2 (Google Pixel XL 2) آنقدرها هم کوچک نبوده و از یک پنل صفحه نمایش 5 اینچی AMOLED با رزولوشن 1920 * 1080 پیکسل بهره می‌برد که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارا می‌باشد. محافظ صفحه نمایش این گوشی از نوع گوریلا گلس 5 می‌باشد که قبلا کارایی خود را در سایر گوشی‌های هوشمند ثابت کرده است.

دوربین اصلی 12.3 میگاپیکسلی این گوشی قابلیت ذخیره‌ی ویدئوهایی با رزولوشن 1080 پیکسل و سرعت 120 فریم برثانیه، رزولوشن 2160 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربر می‌دهد که واقعا تجربه‌ی یک فیلمبرداری جذاب را برای شما به همراه خواهد داشت. نکته‌ی جالب در مورد دوربین گوگل پیکسل 2 این است که همانند سایر گوشی‌های هوشمند جدید، دوگانه نمی‌باشد ولی کیفیتی بسیار بالا را نسبت آن‌ها از خود نشان می‌دهد و اگر سری به وبسایت DxO Mark بزنید خواهید دید که رتبه‌ی 98 را به خود اختصاص داده است! و این رتبه برای یک گوشی با دوربین Dual Pixel واقعا حیرت انگیز می‌باشد.(در روزهای آینده با ترنجی همراه باشید تا در مورد اخبار مربوط به DxO Mark این گوشی نیز مطلع شوید). در دوربین منحصر به فرد این گوشی لرزشگیرهای اپتیکال و دیجیتال با یکدیگر ادغام شده است که به نوبه‌ی خود بسیار حیرت انگیز می‌باشد، زیرا سایر کمپانی‌ها از یکی از این لرزشگیرها در گوشی‌های خود استفاده می‌کردند.

گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) معرفی شد؛ بلاخره انتظارها به پایان رسید

یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی که قبلا در HTC U11 شاهد بودیم، ویژگی Active Edge می‌باشد که کاملا مشخص است گوگل این بار قصد داشته که به طور مستقیم به رقابت با سایر کمپانی‌ها بپردازد و به نظر می‌رسد که تاکنون در این زمینه موفق بوده است. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این گوشی، قابلیت گوگل لنز می‌باشد که با فوکوس به روی یک جسم تعریف شده می‌توانید اطلاعاتی در مورد آن کسب نمایید.

سنسور اثر انگشت این گوشی به دلیل استفاده از پنل AMOLED در صفحه نمایش آن، در پنل پشتی قرار گرفته و قطعا کارایی خوبی را از خود نشان خواهد داد و باید به صورت عملی از آن استفاده شود تا تمامی ادعاها تایید گردند. سایر حسگرهای این گوشی شامل حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و شتاب سنج می‌باشد.

گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) معرفی شد؛ بلاخره انتظارها به پایان رسید

یک مسئله‌ای که شاید برای برخی از طرفداران این گوشی جالب نباشد این است از جک 3.5 میلی‌متری هدفون دیگری خبری نیست و باید از هدفون مخصوص خود این گوشی برای گوش کردن به موسیقی استفاده نمایند.

این گوشی به قدری جذاب می‌باشد می‌باشد که هرچقدر از قابلیت‌های دوربین آن برایتان بگوییم باز هم کم است! می‌پرسید چرا؟ چون که آیا می‌توانید از یک گوشی هوشمند با دوربین متعارف انتظار قابلیت بوکه (bokeh) داشته باشید؟! اما اکنون باید بگوییم که دوربین گوگل پیکسل 2 دارای این ویژگی فوق‌العاده می‌باشد که قبلا در دوربین‌های دوگانه‌ی آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 شاهد بودیم.

 

نظر شما در مورد این گوشی فوق‌العاده جذاب کمپانی گوگل چه می‌باشد؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

طراحی نا امید کننده
دوربین بی نظیر
سخت افزار طبق معمول
صفحه نمایش خوب
باتری ؟
در کل تلفیقی از چند گوشی

Sajad

تو متن ورژن cpu به اشتباه اسنپدراگون 845 قید شده…

Mortazavi

اسنپ835?

چه کرد گوگل و گوشی 2017 رو با پردازنده 2018 معرفی کرد

Mortazavi

کجان دوستانی که حاشیه Xz1 رو به عنوان هیولا میشناختن و صفحه نمایش بی نظیر و اسپیکر و دوربین عالی و سنسور سلفی 1/3 اینچ و طراحی یکپارچه شو ندید میگرفتن?
الان پیکسل2 و آیفون8 که حاشیه بیشتری دارند?

Peiman

بار ها تو کامنتا به حاشیه وحشتناک پیکسل اشاره کردم در مورد آیفون ۸ گفته بودم ک گوشی بی نظیره فقط طراحی قدیمی داره ک باعث شد از خرید این گوشی منصرف بشم

Mortazavi

پسررررر نمره 98 دوربین از دکزو؟
مگه داریم؟
با توجه به صفحه اولد، اسپیکر استریو قوی و دوربین فوق‌العاده قطعاً از بهترین گوشی های مولتی مدیا دنیاست البته متاسفانه پشتیبانی از HDR 10 رو واسش لحاظ نکردن که یه نکته عجیب.
بهر حال اگه از طراحیش بگذریم واقعاً گوگل و htc ترکوندن

REZA

گوشی با پردازنده اسنپ 845؟؟
تومتن یجا زدین835،
خلاصه که این گوشی همه چیش
عالیه جز طراحیش.دوربین که شگفت انگیزه.اپل فقط چند روز تونست اول باشه?

Morimf

مضخرفه چیه این اخه با این همه حاشیه کاش جای اینکه به قسمتهای دیگه انقدر توجه کنن یکم تو طراحیش وقت میزاشتن خلاصه تو یه جمله میگم
واقعا افتضاحه با این حاشیه و طراحیه زشت

Morimf

عکسهاش چرا فرق میکنه؟
توعکس اول خدای حاشیه هست تو بالا و پایین ولی تو عکس دوم خیلی کم حاشیه داستانش چیه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h