حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باکس آفیس آخر هفته؛ سقوط 57 درصدی مادر!

اولین چیزی که ممکن است در باکس آفیس این هفته توجه شما را جلب کند کناره گیری از صدرنشینی عنوان It است که پس از افتتاحیه‌ی شگفت انگیز و دو هفته صدر نشینی در جدول باکس آفیس آخر هفته، مجبور به ترک صدر جدول شد! در ادامه با ترنجی همراه باشید…

تقریباً بیش‌تر از دو هفته قبل بود که شاهد افتتاحیه حیرت آور عنوان It بودیم که که با فروش 117 میلیون دلاری خود در اولین هفته‌ی اکران، دهان همه‌ی طرفداران سینما را باز گذاشت و بسیار قدرتمند یک هفته‌ی دیگر نیز در صدر جدول باکس آفیس آخر هفته خودنمایی می‌کرد. همچنین هفته‌ی قبل نیز شاهد فیلم جدید دارن آرنوفسکی به نام “مادر!” در رده‌ی سوم باکس آفیس بودیم که این هفته با سقوطی بالغ بر 56.7 درصد در رده‌ی پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت. بیاید نگاهی به فروش فیلم‌ها در آخر هفته‌ای که گذشت داشته باشیم.

1. کینگزمن: محفل طلایی

“کینگزمن: محفل طلایی” نام فیلمی در سبک کمدی و به کارگردانی متیو وان است که دنباله‌ای بر فیلم “کینگزمن: سرویس مخفی” محسوب می‌شود. در این فیلم ستاد “استیتزمن” توسط فردی با نام “پاپی” از بین رفته است و اگزی و مرلین عازم ایالات متحده آمریکا می‌شوند تا با او متحد شوند. فیلم‌برداری اصلی این فیلم در سال 2016 در شهر بیرمنگام بریتانیا استارت خورد. از بازیگران فیلم نیز می‌توان به تارون اگرتون، جولین مور، هالی بری، مارک استرانگ، کالین فرث و … اشاره کرد. فیلم مذکور موفق به کسب 39,023,010 دلار با نمایش در 4003 سالن سینمایی در هفته‌ی اول اکران خود شد. همچنین بودجه‌ی صرف شده برای این فیلم مبلغی در حدود 104 میلیون دلار است.

کینگزمن: محفل طلایی

2. آن

و اما در رده‌ی دوم شاهد فیلمی نام آشنا هستیم که در هفته‌های قبل صدرنشین جدول باکس آفیس آخرهفته بود. فیلم “آن” با افتی 50 درصدی نسبت به هفته‌ی قبل خود در رده‌ی دوم جدول باکس آفیس آخر هفته رویت شد. عنوان “آن” یک فیلم فراطبیعی به کارگردانی اندرس موچیتی است که موفق شد در سومین آخر هفته‌ی خود با نمایش در 4007 سالن سینمایی(141 سالن کمتر نسبت به هفته‌ی قبل) 29,757,494 دلار بدست بیاورد. همچنین در مجموع این فیلم بالغ بر 266,096,375 دلار صاحب شده است. داستان فیلم روایت هفت کودک است که بخاطر مواجه با شخصیتی ناشناس (یک دلقک) وحشت‌زده شده‌اند.

آن

3. لگو نینجاگو

لگو نینجاگو (The Lego Ninjago) نام فیلمی در سبک اکشن و کمدی، به کارگردانی چارلی بین است که با بودجه‌ی نامعلوم خود در هفته‌ی اول اکران به‌سر می‌برد و در همین هفته موفق به کسب 20,433,071 دلار با نمایش در 4047 سالن سینما شد. داستان فیلم در مورد 6 نوجوانان است که زیر نظر استادی بسیار ماهر (جکی چان) تمرین می‌کنند و خیلی زود به نینجاهای قهرمان تبدیل شده و با هیولا‌ها می‌جنگند.

لگو نینجاگو

4. آدم‌کش آمریکایی

“آدم‌کش آمریکایی” را از هفته‌ی قبل در جدول باکس آفیس مشاهده کردیم. داستان این فیلم در مورد مردی به نام میچ رپ است که پس از وقوع یک حادثه، به عنوان یک مأمور آموزش های لازم را سپری می‌کند و به یک شکارچی تروریست تبدیل می‌شود. آدم‌کش آمریکایی با افت حدودی 58 درصدی خود در رده‌ی چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. فروش آخر هفته‌ی این فیلم برابر با 6,225,617 دلار است و در مجموع موفق به کسب 26,185,076 دلار شده که هنوز مقدار فروش آن به بودجه‌ی 33 میلیونی اختصاص داده شده برای این فیلم نرسیده است.

آدم‌کش آمریکایی

5. مادر!

اما ظاهراً وضعیت برای این فیلم بدتر از “آدم‌کش آمریکایی” است! عنوان “مادر!” نام آخرین فیلم “دارن آرنوفسکی” است که در ژانر درام ساخته شده است. در این فیلم شاهد ایفای نقش بازیگرانی همچون جنیفر لارنس، خاویر باردم و میشل فایفر هستیم. فیلم روایت زندگی یک زن و شوهر است که وقتی مهمانان ناخوانده برای برهم زدن زندگی آن آن‌ها وارد خانه‌شان می‌شوند، رابطه‌ی آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

فیلم‌برداری این فیلم در ژوئن 2016 آغاز و در آگست همان سال نیز به پایان رسید. همچنین موسیقی متن این فیلم توسط یوهان یوهانسون ساخته شده است که ساخت موسیقی متن فیلم‌هایی همچون “نظریه همه چیز” و “ورود” را در کارنامه‌ی خود را دارد.

و اما از همه‌ی این‌ها بگذریم می‌رسیم به وضعیت نه‌چندان جالب فروش فیلم! فیلم مذکور فروش چندان جالبی در هفته‌ی قبل نیز نداشت و به‌هیچ وجه آن‌طوری که انتظار می‌رفت نبود. حالا در این هفته هم با افت 56 درصدی خود موفق به فروش 3,290,780 دلار شد و در مجموع در دو هفته‌ای که اکران شده است، 13,459,798 دلار فروش داشته است که حتی موفق به کسب نصف مبلغ بودجه‌ی 30 میلیون دلاری خود نیز نشده است!!

مادر!

نظر شما در مورد فیلم‌های باکس آفیس این هفته و فروش‌شان چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

به نظرم برای درامد زایی بهترین سبک ترسناکه . معمولا بودجه کمتری برای ساختشون نیازه و اگر یکم فیلم جالب باشه فروش چند برابری رو رفم میزنه

Mortazavi

باز هم یه پست فوق‌العاده در مورد معرفی فیلم ها.
من عاشق این قسمت سایت شدم و با کمال میل بابت این سایت جامع ازتون تشکر می کنم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...