حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت Colorful حافظه‌های اس اس دی جدید PCIe خود را معرفی کرد


شرکت Colorful سه مدل حافظه SSD جدید با درگاه PCIe را معرفی کرد که برای اولین بار در جهان از کنترلر SiliconMotion 2262 / 2263 / 2262XT بهره می‌برند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سری‌های جدید CN600 DRAM-less ،CN600 DRAM و CP600 iGame نام دارند و تمام حافظه‌ها در حجم 240 گیگابایت تا 2 ترابایت در دسترس قرار خواهند گرفت. با این که خط تولید حافظه‌های اس اس دی شرکت Colorful فقط سه سال است که راه انداری شده ولی به لطف مشارکت با تولید کنندگان حافظه SiliconMotion و NAND Flash محصولات خود را به خوبی به فروش رسانده است و در حال حاضر فروش این شرکت در بازار چین به سه فروشنده برتر رسیده است.

این شرکت در حال ساخت یک نشان تجاری برای حافظه‌های ذخیره سازی است و بر همین اساس امروز از حافظه‌های جدید خود رونمایی کرد.

CN600 DRAM-less

این حافظه از کنترلر SMI 2263XT برخوردار بوده که دارای درگاه استاندارد M.2 2280 است و سرعت انتقال آن تا 2 گیگابایت و سرعت نوشتن تا 1.6 گیگابایت در ثانیه خواهد بود. SMI 2263XT از رابط PCIe Gen3 x4 بدون DRAM بهره می‌برد اما هنوز هم عملکرد چهار برابر سریعتر از SATA 3 برای باز کردن برنامه‌ها، اجرا بازی و غیره دارد. این سری با قیمت مقرون به صرفه با سود کم و در حجم‌های 240 گیگابایت تا 1 ترابایت در بازار عرضه خواهد شد.

CN600 DRAM

این نسخه از کنترلر SMI 2263 بهره می‌برد که DRAM مجهز شده باعث افزایش سرعت انتقال تا 2.4 گیگابایت و افزایش سرعت نوشتن تا 1.7 گیگابایت در ثانیه شده است. نسخه DRAM حافظه CN600 دارای یک نگه دارنده است که باعث خنک کردن حافظه می‌شود. این نسخه به علاقه مندان به بازی تعلق دارد و مانند نسخه قبل با ظرفیت 240 گیگابایت تا 1 ترابایت در بازار عرضه خواهد شد.

CP600 iGame Edition

این نسخه بهترین حافظه این شرکت یا همان پرچمدار حافظه‌های SSD شرکت Colorful است و از کنترلر SMI 2262 بهره می‌برد که باعث شده تا سرعت انتقال آن به بیش از 3 گیگابایت و سرعت نوشتن به 1.7 گیگابایت در ثانیه برسد. بر روی این SSD یک هیت سینک فلزی با نورپردازی RGB قرار دارد که به خنک ماندن حافظه کمک می‌کند. این نسخه در ظرفیت 480 گیگابایت تا 2 ترابایت با ضمانت 5 ساله در بازار عرضه خواهد شد.

قیمت حافظه‌های Colorful PCIe در روزهای بعد مشخص خواهد شد و این شرکت قرار است این حافظه‌ها را در سه ماه اخر امسال روانه بازار کند.

نظر شما درمورد سری جدید حافظه‌های SSD شرکت Colorful چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

ببخشید آقای حبیب پور، اس ای دی یا اس اس دی؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور