حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا خاموش کردن Wifi و یا بلوتوث از طریق کنترل سنتر iOS 11 به درستی عمل نمی‌کند؟

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | iOS، اپل، اخبار

نسخه‌ی رسمی iOS 11 از دو روز گشته برای گوشی‌های هوشمند کمپانی اپل منتشر شده است. بنابراین اگر یکی از کاربران گوشی‌های آیفون باشید، حتما تغییرات و ویژگی‎های این سیستم عامل را مشاهده کرده‌اید. اما در اینجا مسئله‌ای وجود دارد که شاید شما نیز از آن باخبر شده باشید؛ زمانی که Wifi و بلوتوث را از طریق کنترل سنتر جدید این سیستم عامل خاموش می‌کنید، به درستی عمل نمی‌کند!. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

وقتی که در iOS 11 مرکز کنترل را از پایین صفحه بالا می‌آورید و برای خاموش کردن وای فای بروی آیکون وای فای ضربه می‌زنید،در ابتدا این آیکون کم‌رنگ شده و در نهایت به رنگ خاکستری در می‌آید، درست است؟ اما این اتفاق نیوفتاده و هنوز وای فای شما روشن می‌باشد!! و در مورد بلوتوث نیز به همین صورت عمل می‌کند.

به نظر می‌رسد اگر برای خاموش کردن وای فای از مرکز کنترل iOS 11 استفاده کنید فقط تنها اتفاقی که می‌افتد این است که گوشی شما اگر به وای فای متصل باشد، خارج می‌شود و اتصال اتوماتیک به سایر وای فای‌ها صورت نمی‌گیرد.

هنگامی که شما همین کار را در مورد بلوتوث انجام می‌دهید، هر گونه لوازم جانبی که به دستگاه متصل بوده‌اند قطع شده ولی بلوتوث کماکان روشن می‌باشد ولی اتصال آن برای اپل واچ، هات اسپات، Apple Pencil و قابلیت‌هایی مانند Handoff برقرار می‌ماند.

علاوه بر تمامی این‌ گفته‌ها، شاید فکر کنید این یک باگ در این سیستم عامل می‌باشد ولی باگ نیست! یک ویژگی بوده که در اسناد منتشر شده از تغییرات این سیستم عامل نیز اعلام شده است و خود کمپانی اپل این قابلیت را قرار داده است. اگر می‌خواهید بلوتوث یا وای فای دستگاه iOS خود را به طور کامل خاموش کنید باید به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرده و از آنجا به طور کلی وای فای یا بلوتوث خود را خاموش نمایید.

خود اپل نیز در این باره می‌گوید: اگر بخواهید وای فای یا بلوتوث دستگاه خود را از طریق مرکز کنترل iOS 11 خاموش نمایید، دسترسی آیفون شما به ویژگی‌های مهم گوشی ( و دستگاه‌های متصل) نظیر اپل واچ، Apple Pencil، AirDrop، AirPlay، هات اسپات و حتی موقعیت مکانی شما قطع نمی‌شود.

در اینجا یک نکته‌ی مهم وجود دارد که باید به آن توجه نمایید: اگر وای فای و بلوتوث خود را از طریق کنترل سنتر آیفون دوباره پس از غیر فعال کردن، روشن کنید و حتی گوشی خود را یک بار خاموش/ روشن (Restart) نمایید، هنوز هم فعال خواهند ماند.

 

به نظر شما این ویژگی iOS 11 معقول می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

راستش من تا حالا گوشی آیفون نداشتم، البته باهاش کار کردم. فکر می کردم وظیفه کنترل سنتر دسترسی سریع به تنظیمات گوشیه. فکر نمی کنم این یه ویژگی باشه. بیشتر به یه باگ نرم افزاری شبیهه تا یه ویژگی!؟

Peiman

این بیشتر باگه تا یه قابلیت. امیدوارم توی اپدیت های بعدی درستش کنه

Alionel

گفتیم روشن کردن دیتا رو عاورده تو کنترل سنتر دیگه لازم نیس بریم تو ستینگ، حالا ورداشته این حرکتو زده… عاخه مگه مرض داری نامسلمون؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h