حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل کروم ویدیوهای صدا دار را که به صورت خودکار پخش می‌شوند متوقف می‌کند

بر کسی پوشیده نیست که تجربه وب گردی ما با ویدیوهایی که ناگهان ظاهر شده و  اصلا علاقه‌ایی به رفتن ندارند حتی اگر صفحه مورد نظر را بالا و پایین کنید، می‌تواند بسیار خسته کننده شود. حالا گوگل چاره‌ایی برای این موضوع در نظر گرفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بدترین قسمت این ویدیوها صدای ‌آن‌ها است. شما در حال گوش کردن به موزیک مورد علاقه خود در اسپاتیفای هستید که ناگهان با صدای انفجار یک فیلم فاجعه بار هالیوودی از جای خود می‌پرید، و به دنبال صفحه‌ی شامل این ویدیو می‌گردید.

گوگل در نظر دارد برای کاربر دوستانه‌تر کردن گوگل کروم حداقل بخشی از این مشکل را حل کند و به کاربران کنترول بر روی صداهای مربوط به این ویدیوها را بدهد.

از تاریخ 28 ژوئن با کروم نسخه 64، پخش خودکار ویدیوها تنها زمانی رخ می‌دهد که ویدیو دارای صدا نباشد و یا کاربر به آن علاقه نشان داده باشد.

این ویژگی به کاربران احترام گذاشته و تنها زمانی که کاربر علاقه‌مند به پخش ویدیو باشد آن را نمایش می‌دهد. این تغییرات در هر دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ رخ‌ می‌دهند و توسعه محتوا را بر روی پلتفرم‌ها و مرورگرها قابل پیش‌ بینی تر می‌کنند.

علاوه بر موارد گفته شده کروم 63 قابلیتی جدید را پیدا می‌کند که به طور کلی صداها را برای یک وب سایت قطع کند و به کاربران اجازه دهد که صداهارا به صورت کامل برای یک وب سایت قطع کنند و  مشخص کنند چه زمان و چه سایتی اجازه پخش صدا داشته باشد.

این تغییرات به کاربران کنترول بیشتری بر روی موارد پخش شده در مرورگرهایشان را می‌دهد و همچنین کار ناشران برای جای‌گذاری صحیح ویدیوهایشان را ساده‌تر می‌کند.

مهندس نرم‌افزار گوگل Mounir Lamouri

نظر شما درباره تغییرات بوجود آمده چیست؟

 

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

یه قابلیت مفید دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید