حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 7 پر استفاده‌ترین گوشی اندرویدی و چیپ‌ست اسنپدراگون 410 پر استفاده‌ترین چیپ‌ست اندرویدی

گزارش جدید از تحلیلگران وب ترافیک (Device Atlas)، در مورد اطلاعات دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند برای Q2 2017 منتشر شد. این گزارش‌ها طیف وسیعی از دسته‌بندی‌ها مانند پر استفاده ترین چیپ‌ست‌ها، پر استفاده‌ترین پردازشگرهای گرافیکی و میزان استفاده‌ی رم‌های استاندارد در گوشی‌های بخصوص را شامل می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اطلاعات بدست آمده توسط وب ترافیک، از هزاران سایت مختلف جمع‌آوری شده و محدود به سه ماهه‌ی دوم سال جاری می‌باشد. برخی از نتایج ممکن است شما را حیرت‌زده نماید و برخی دیگر ممکن است شما را در انتظار نتایج بعدی نگاه دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی Device Atlas، در مورد چیپ‌ست‌های پر استفاده نشان می‌دهد که چیپ‌ست‌های کمپانی کوالکام یکی از پر استفاده‌ترین چیپ‌ست‌های اندرویدی می‌باشند. در این گزارش نشان می‌دهد که تراشه‌‌ی اسنپدراگون 410 یکی از پر استفاده‎‌ترین چیپ‌ست‌ها در گوشی‌های اندرویدی بوده که در گوشی‌هایی مانند هانر 4 پلی، لنوو K3 و گلکسی A3 استفاده شده است.

تراشه‌ها بیشترین استفاده را در جهان دارند اما تراشه‌ی اسنپدراگون 410 در گوشی‌هایی که برای ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیا ارسال می‌شوند، استفاده نمی‌شود. در ایالات متحده، تراشه‌های کمپانی اپل و اسنپدراگون 9 (SDM 820) جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در این گزارش نشان می‌دهد که چیپ‌ست‌های کمپانی مدیاتک بیشتر در کشور نیجریه استفاده شده و میزان استفاده از چیپ‌ست‌های کمپانی کوالکام در این کشور بسیار کم می‌باشد.

آمار منتشر شده در مورد رم‌ها نشان می‌دهد، به لطف گوشی‌های هوشمند کمپانی اپل که از حافظه‌ی رم کمتری استفاده می‌کنند، دستگاه‌های 512 مگابایتی، 1 گیگابایتی و 2 گیگابایتی هنوز هم در میان کاربران محبوب هستند. برخی از تلفن‌های قدیمی کمپانی سامسونگ را نیز اگر در نظر بگیریم، این آمار بیشتر هم می‌شود. کلمبیا، نیجریه، روسیه، برزیل و مصر کشورهایی هستند که بیشترین تعداد گوشی‌ها با رم 500 مگابایتی را دارند و گوشی‌هایی که دارای رم 4 گیگابایتی می‌باشند، بیشتر در استرالیا، سوئد و آمریکا استفاده می‌شوند.

در مورد پردازشگرهای گرافیکی، این گزارشات نشان می‌دهد که پردازنده‌های Adreno یکی از رایج‌ترین پردازنده‌ها در کشورهایی نظیر ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیا می‌باشد که بیشتر این پردازنده‌ها در گوشی‌هایی نظیر آیفون استفاده شده‌اند.

به گفته‌ی Device Atlas، گوشی‌های اندرویدی بیشترین سهم از بازار گوشی‌های هوشمند را دارا می‌باشند به ‌طوری که در فهرست 60 بازار عمده‌ی گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند. به این نکته نیز توجه داشته باشید، اگرچه گوشی‌های آندرویدی در بعضی از بازارها محبوبیت بیشتری به دست آورده‌اند، اما در دو سوم کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا این آمار برعکس می‌باشد.

همچنین این گزارش، سامسونگ گلکسی اس 7 را به عنوان گوشی هوشمند اندرویدی رایج در جهان و آیفون 6 را به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین مدل گوشی‌های آیفون معرفی کرده است.

 

نظر شما در مورد این آمار منتشر شده چه می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

آیفون ۶ به خاطر طراحی جدید و اس ۷ به خاطر جمع آوری نوت ۷ از بازار رایج و پر استفاده هستند.

علی شیخ زاده

این پردازنده 410 تو چه چیزایی کاربرد داشت؟ زیاد اسمش نمی اومد

Peiman

دقیقا سوال منم بود یادم رفت بپرسم

علی شیخ زاده

سپاس جناب خدابخشی

ahmad

آیفون همیشه تو صدر هست تعجبی هم نداره 60درصد کل درامد اپل مال آیفونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h