حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جمع بندی شایعات پیرامون اپل واچ 3

در حالی که هنوز بازار ساعت‌های هوشمند آنچنان فروش بالایی را برای دیگر شرکت‌ها نداشته است اما اپل واچ به خوبی کسب و کار خود را پیش می‌برد و فروش بالایی را نسبت به دیگر رقبا داراست که بی شک یکی از علت‌های اصلی آن، محبوبیت بالای این شرکت آمریکایی است. در ادامه همراه ترنجی باشید تا یک جمع بندی کلی در خصوص این ساعت هوشمند انجام دهیم.

نام‌گذاری:

شاید هنوز هم نتوان به طور دقیق از نام‌گذاری نسل بعدی ساعت هوشمند اپل صجبت کرد و بیشتر باید نام این دستگاه را حدس بزنیم. البته قبل‌تر و در برنامه‌ی ورایزون نام اپل واچ 3 مشاهده شده است و به همین خاطر بیشتر از این نام استفاده می‌کنیم. این تصویر نشان‌دهنده‌ی پشتیبانی ورایزون از این ساعت هوشمند نیز هست.

اسکرین شات ورایزون از نام گذاری نسل جدید اپل واچ

طراحی:

شایعات جدید حاکی از تصمیم اپل برای تغییر کلی در بخش طراحی نسل جدید ساعت هوشمند خود است اما باز هم افرادی هستند که این دست اخبار را تکذیب می‌کنند و مانند مینگ چی کو معتقدند این دستگاه هم شبیه به نسل‌های قبلی خود خواهد بود. این بدین معنی است که اپل واچ 3 باز هم مانند دو نسل قبلی خود گرد طراحی نخواهد شد و برای این نوع طراحی بایستی حداقل یک سال دیگر هم صبر کنیم.

طراحی

تصویر بالا که به عنوان کانسپت این دستگاه منتشر شده است، صحبت چی کو را تایید می‌کند و شاید تنها تغییری که در آن شاهد هستیم، وجود دکمه‌ی قرمز رنگ در بخش کناری است. شاید علت اینکه اپل به سمت طراحی گرد نمی‌رود برخی مشکلات فنی است که با این سبک طراحی به وجود می‌آید. برای نمونه می‌توان به مشکل باتری و کوچکتر شدن آن و همینطور بازده بیشتر صفحه نمایش مستطیلی اشاره کرد و باید در نظر داشت که اکثر قطعات الکترونیکی برای این سبک طراحی شده‌اند.

البته اپل واچ 3 می‌تواند مانند نسل‌های قبلی خود در چند نسخه تولید و طراحی شود تا مشتری دارای حق انتخاب باتوجه به قیمت باشد. هنوز نمی‌دانیم که دقیقا این شرکت آمریکایی از چه موادی در ساخت ساعت هوشمند خود استفاده خواهد کرد و یا اینکه چه رنگ‌های جدیدی برای تنوع بیشتر اضافه خواهند شد.

مشخصات سخت افزاری:

چندی پیش تیم کوک در حساب خود صحبت‌هایی را پیرامون دستگاهی با قابلیت سنجش میزان گلوکز خون انجام داده بود و همین موجب شد تا بتوانیم با اطمینان بیشتری درباره‌ی وجود این سنسور در اپل واچ 3 صحبت کنیم، هر چند که پتنت‌های ثبت شده هم تحقیق این شرکت را روی این بخش نشان می‌دهد و شاید هم نسخه‌ی ویژه‌ای از این ساعت هوشمند با سنسور یاد شده وجود داشته باشد.

پتنت مشخصات

گفته می‌شود که اپل واچ 3 قادر خواهد بود به طور مستقل هم کار کند و دیگر کاربر نیاز نخواهد داشت که آن را با گوشی هوشمند خود همگام سازی کند، در صورت صحت این شایعه، این ساعت هوشمند دارای پورت سیم کارت خواهد بود و از اینترنت نسل چهارم LTE نیز پشتیبانی خواهد کرد. با این قابلیت می‌توانید پیامک بفرستید و یا حتی از طریق این ساعت تماس برقرار کنید و صحبت کنید.

بروزرسانی‌های سخت افزاری مانند پردازنده سریع‌تر و صفحه نمایش بهتر هم از مواردی است که قابل حدس است، گفته می‌شود که در اپل واچ 3 قابلیت‌های جدیدی مثل GPS و NFC (برای پرداخت) هم اضافه خواهند شد. سنسورهای جدیدی که قرار است اضافه شود، می‌تواند این دستگاه را برای استفاده در دیگر بخش‌های ورزشی مانند فوتبال، بیسبال، بولینگ، بوکس، رقص و اسکی هم مناسب سازد.

قیمت و زمان معرفی اپل واچ 3:

نسل قبلی این ساعت هوشمند در سپتامبر 2016 میلادی معرفی شد و به همین علت پیش‌بینی می‌کنیم که از سری جدید هم در همین ماه رونمایی شود. در نظر داشته باشید که اپل فردا مراسمی را جهت معرفی آیفون‌های جدید برگزار می‌کند و احتمالا در همین رویداد به معرفی و تشریح قابلیت‌های اپل واچ جدید می‌پردازد.

شایعات حاکی از آن است که تولید انبوه این دستگاه از مدتی قبل آغاز شده و فروش آن نیز از هفته‌ی آینده شروع می‌شود. قیمت پایه‌ی نسل قبلی این ساعت هوشمند 349 دلار قیمت داشت و مدل‌های گوناگون تا 1299 دلار هم قیمت‌گذاری شده بودند! بی‌شک اپل واچ 3 چندان ارزان قیمت نخواهد بود و احتمالا از سال پیش گران‌تر هم خواهد شد. نظر شما چیست؟ قصد خرید این دستگاه را دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

برای اینکه خوب بفروشه باید طراحی متفاوت تری از نسل قبلش داشته باشه.هرچند هیچ وقت اپل واچ نمی خرم.

ahmad

تا وقتی مجهز به حسگرهای سلامتی مورد نیاز نباشه ارزش خرید نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی