حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سی پی یو آیفون ایکس (iPhone X) شش هسته ای خواهد بود

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، شایعات

اپل همواره مشهور است به استفاده از سخت افزار بهینه و بازدهی بالا، این را به راحتی می توان در تمام تولیدات این شرکت مشاهده کرد. آیفون 7 با قدرت گرافیکی و پردازشی بی نظیر خود تنها یک پردازنده مرکزی 4 هسته ای (2 شاخه 2 هسته ای) دارد و در مقایسه با پرچمدارهای اندرویدی 8 هسته ای و حتی 10 هسته ای موجود عملکرد بهتر دارد. هر چند می توان این موضوع را به دلیل عدم وجود چند وظیفگی همزمان و واقعی، رزلوشن پایین نمایشگر و البته بهینه بودن سیستم عامل iOS دانست اما به هر حال خروجی یک تجربه کاربری بی مثال برای کاربر است. امسال اما گویا قرار است آیفون ایکس (iPhone X) با قدرت پردازشی به مراتب بیشتر وارد بازی شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا شایعات پیرامون سی پی یو آیفون ایکس (iPhone X) را بخوانیم.

همانطور که در توییت بالا می بینید، پردازنده مرکزی آیفون ایکس (iPhone X) دارای 6 هسته خواهد بود. این 6 هسته با آرایش دو شاخه 4 و 2 هسته ای به کار گرفته خواهند شد. نام هر کدام از آن ها نوعی طوفان است که البته در کل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی کند اما به نظر شما چرا شاهد یک افزایش در قدرت پردازشی آیفون ها، آن هم به این شکل هستیم؟ هر چند این به معنی استفاده همیشگی 6 هسته با هم نیست و شاهد احتمالی 4 هسته متوسط و 2 هسته قوی هستیم اما همین تغییر نشان از تغییرات دیگر در بطن آیفون ایکس دارد.

هنوز درباره بخش گرافیکی اطلاعاتی در دست نیست اما همانطور که اپل تا پیش از این در زمینه پردازش گرافیکی پیشرو بوده است مسلما در این آیفون نیز همین برتری وجود خواهد داشت.

فردا شب یعنی ساعت 21:30 دقیقه 3 شنبه 21 شهریور مراسم رسمی معرفی آیفون های جدید اپل برگزار می شود و ما در ترنجی آن را برای شما پوشش خواهیم داد. با ترنجی همراه باشید. نظر شما درباره تغییرات سخت افزاری آیفون ایکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

پردازنده ایفون 7 چهار هسته داشت دو هسته قدرتمند برای کارهای سنگین و دو هسته ضعیفتر برای کار های سبک
این پردازنده 2 هسته قوی داره و 4 هسته ضعیف

ahmad

تو هر چی به اپل یمان نداشته باشم تو پردازنده یقین دارم یه غول معرفی خواهد کرد

پارسا گل‌نیا

خوب به نظر میاد

Peiman

اپل تو بخش پردازنده همیشه عالی عمل کرده و این ثابت شدس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)