حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به تاریخچه نمایشگاه IFA از سال 2012 تا 2016

نمایشگاه IFA 2017 نیز سرانجام به پایان رسید و مانند هر سال شرکت‌های مختلف به رونمایی از محصولات خود پرداختند و تمام تلاش خود را در جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم به کار بستند تا بتوانند فروش گوشی‌ و ساعت هوشمند خود را افزایش دهند. در این مطلب قصد داریم تا به تاریخچه‌ و دستگاه‌های معرفی شده در این نمایشگاه طی سال‌های 2012 تا 2016 بپردازیم و به نوعی آن‌ها را با رویداد امسال مقایسه کنیم. در ادامه همراه ترنجی باشید.

2012

در این سال سامسونگ با معرفی فبلت گلکسی نوت 2 بیشتر جو نمایشگاه را دست داشت، البته این شرکت کره‌ای از دوربین گلکسی هم در همین زمان رونمایی کرد. سونی نیز از دو گوشی هوشمند اکسپریا T و اکسپریا V (ضد آب) پرده برداری کرد. الجی اما از معرفی پرچمدار خود امتناع کرد و تنها از گوشی میان‌رده‌ی اپتیموس L9 رونمایی کرد، اچ‌تی‌سی نیز با همین برنامه تنها دیزایر X را با خود در IFA 2012 به همراه داشت. چندین تبلت و لپ‌تاپ میان‌رده و نچندان قوی هم در این نمایشگاه عرضه شدند.

2013

سامسونگ در این سال هم مجددا رویه‌ی قبلی خود را ادامه داد و به معرفی گلکسی نوت 3 پرداخت، ساعت هوشمند گلکسی Gear با سیستم عامل تایزن نیز به همراه این فبلت رونمایی شد. پرچمدار دیگری که موفق به راهیابی به این نمایشگاه شد، نسل دوم اکسپریا Z یعنی Z1 بود که لنز‌های بلوتوثی QX10 و QX100 و ساعت اسمارت واچ 2 را هم به همراه داشت. ایسر از Liquid 2 نیز به عنوان اولین گوشی هوشمند با قابلیت فیلم برداری 4k با 24 فریم بر ثانبه در این نمایشگاه پرده‌ برداری کرد و ال‌جی هم به معرفی تبلت G Pad 8.3 پرداخت.

2014

IFA 2014 نیز مجددا محل معرفی گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 بود که البته سامسونگ با رونمایی از Note Edge هیاهوی زیادی را به راه انداخت، هر چند که در ابتدا عرضه‌ی محدودی داشت و سرانجام در سری S برای تمامی بازارها تولید شد. سونی نیز دوباره به معرفی اکسپریا Z3 و Z3 Compact پرداخت.

موتورولا که توسط گوگل خریداری شده بود، از نسل دوم موتو X با طراحی چوبی در پشت پرده‌برداری کرد و هواوی هم از میت 7. نوکیا و اچ‌تی‌سی هم دو گوشی میان‌رده 830 و دیزایر 820 را معرفی کردند. البته این نمایشگاه را می‌توان جایگاه ساعت‌های هوشمند دانست؛ موتورولا موتو 360، ال‌جی G Watch، سونی Smart Watch 3، ایسوس ZenWatch و سامسونگ Gear S همگی در IFA معرفی شدند.

2015

شرکت کره‌ای سامسونگ این‌بار تصمیم به عدم معرفی گلکسی نوت جدید در IFA گرفت و محصول خاصی را هم با خود به همراه نداشت و تنها تمرکزش را بر روی محصولات سابق خود گذاشت. سونی اما در آن سوی قضیه حسابی برای این نمایشگاه تدارک دیده بود و از نخستین تلفن هوشمند با صفحه نمایش 4K رونمایی کرد؛ اکسپریا Z5 Premium که البته XZ Premium هم با همین صفحه نمایش در نمایشگاه MWC 2016 معرفی شد.

علاوه بر این، سونی از اکسپریا Z5 و Z5 Compact با تراشه‌ی اسنپدراگون 810 هم پرده‌برداری کرد. هواوی میت 10 را با صفحه نمایش امولد به همراه ساعت هوشمند معرفی کرد و موتورولا نیز از نسل دوم موتو 360 رونمایی کرد.

2016

سال گدشته اما شاهد یکی از پر فروغ‌ترین نمایشگاه‌ها در برلین بودیم؛ سونی با اکسپریا Z وداع کرد و به جای آن از اکسپریا XZ و X Compact با قابلیت ضد آب پرده‌برداری کرد. هواوی نیز با تغییر رویه به جای فبلت‌های میت، به معرفی دو گوشی میان‌رده nova و nova plus پرداخت و قصد داشت تا جای نکسوس‌ها را پر کند اما شباهت خاصی به نکسوس 6p نداشتند.

ZTE هم Axon مینی را معرفی کرد که برخلاف نسخه پایه خود جذابیت و قابلیت خاصی نداشت، در نهایت موتورولا نیز از موتو Z پلی رونمایی کرد. ساعت‌های هوشمند از قبیل Gear S3 frontier، S3 classic و ایسوس Zen Watch 3 در  نمایشگاه IFA 2016 معرفی شدند.

نظر شما چیست؟ کدام سال را بیشتر می‌پسندید؟ IFA 2017 را در مقایسه با سال‌های قبل چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی