حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال مذاکره برای خرید کسب و کار موبایل HTC است

شاید اشاره به این موضوع کار بیهوده‌ایی باشد اما بار دیگر این موضوع را بیان می‌کنم: HTC در وضعیت خوبی قرار ندارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مدتی می‌گذرد که این شرکت تایوانی در وضعیت خوبی قرار ندارد، بخصوص پس از شکست HTC10، گرچه تصور می‌کردیم که U 11 ناجی این شرکت خواهد بود اما این موضوع نیز رخ نداد.

آخرین گزارش مالی این شرکت تایوانی در ماه آگوست بدترین وضعیت مالی اخیر این شرکت در 13 سال گذشته بوده است. سوددهی این شرکت از 54.3 درصد به 51.5 درصد رسیده است.

به بیانی دیگر اکثر کسانی که مایل به خرید U 11 بودند تابحال این کار را انجام داده اند و محبوبیت این گوشی هوشمند تنها می‌تواند کمتر شود. با در نظر داشتن اینکه این کمپانی محصول جدیدی معرفی نکرده و تنها محصول جدید آن Desire 555 تنها پس از یک و نیم ماه پس از عرضه دیگر موجود نیست، این شرکت در مشکل قرار دارد.

اما هیجان انگیزترین قسمت این خبر

بنظر می‌رسد که گوگل و HTC در مراحل پایانی مذاکرات بر سر فروش کسب و کار موبایل HTC قرار دارند. بنا بر خبرگذاری چینی Commercial Times، گوگل دو گزینه متفاوت را در نظر دارد: یا با HTC همکاری کند و یا تمام بخش موبایل آن را خریداری کند، همچنین بخش HTC Vive در این مذاکرات وجود ندارد و به عنوان بخشی جدا فعالیت خواهد کرد.

با توجه به اینکه پیکسل‌های سال گذشته و امسال توسط HTC  تولید می‌شوند، خبر خریداری این شرکت حتی با اینکه گوگل از کیفیت HTC رضایت ندارد و به ال‌جی برای ساخت نسخه تمام صفحه پیکسل 2 روی آورده است، عجیب نیست.

درحالی که این موفقیت استراتژیک بزرگی برای گوگل خواهد بود اما شاید برای داخلی کردن تمام کسب و کار ساخت گوشی هوشمند این شرکت کافی نباشد. علاوه بر این در گذشته نیز گوگل یک کمپانی تولید کننده گوشی هوشمند ” موتورولا” را خریداری کرد و به یاد داریم که چه اتفاقی افتاد.

با اینکه حتی این خبرگذاری چینی منبعی برای ادعای خود ندارد، سهام HTC به میزان 8 درصد تنها در یک روز سقوط کرده است که باور داریم این موضوع این خرید احتمالی را حتی ساده‌تر می‌کند. در همین زمان HTC این ادعا را تایید کرده است اما از اعلام نظر خودداری می‌کند.

نظر شما در باره خریداری HTC توسط گوگل چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

گوگل با این کار رسما شاخ میشه

ahmad

موافق این کارم غول نرم افزاری با یک شرکت سخت افزاری با کیفیت ترکیب بشه

Peiman

اگه بشه ک عالی میشه. حیف اچ تی سی که نابود بشه، گوگل میتونه یه جون دوباره بده با این کارش به گوگل

REZA

بهترین گزینه برای گوگله هم شرکت خوبیه هم در این شرایط با قیمت خوبی میتونه بخرش.
فقط معلوم نیست با اسم اچ تی سی گوشی میزنه یا برای ساخت پیکسل ازش استفاده میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید